Makuasioita

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Mä luinkin vaan vähän alkua. Mutta jos joku sattuu tykkäämään vaikka sitten pähkinästä tai pyökistä, niin onko sitä sitten pakko mollata? Eihän sitä tarvitse itse sietää. Ja luulis ainakin, että sitä myydään, mitä asiakas haluaa.
Vastaisuudessa ostat kaapistot Ikeasta. Siellä kaikki toimii niin loistavan anonyymisti, että ei tartte jäädä pohtimaan jälkikäteen, millasta paskaa nää nykyajan Einsteineina itteään pitävät myyntimulkut heittää sun niskaas heti kun takavalot ovat kadonneet kulman taa :frank:

Kokoamisessa tarttee vähän enämpi kärsivällisyyttä, mutta päviässä tai parissa se Ikean PAX:kin seisoo :eek:
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Mä luinkin vaan vähän alkua. Mutta jos joku sattuu tykkäämään vaikka sitten pähkinästä tai pyökistä, niin onko sitä sitten pakko mollata? Eihän sitä tarvitse itse sietää. Ja luulis ainakin, että sitä myydään, mitä asiakas haluaa.
Eipä se ihan noinkaan mene. Pitää myydä ja tuottaa sitä, mitä suurin osa asiakkaista haluaa. Esim. pyökkikalusteita rupee jo olemaan suht hankala edes löytää.

Kylppärikalusteissa yksi edelläkävijä, Temal, on poistanut kokonaan pähkinän värin tuotannostaan.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
, millasta paskaa nää nykyajan Einsteineina itteään pitävät myyntimulkut heittää sun niskaas heti kun takavalot ovat kadonneet kulman taa :frank:
Hmmm. Ihan asiana, ilman mitään ;)-hymiöitä, niin lähinnä näissä ko. ihmisissä ihmetyttää/huvittaa se, että ne vielä luulee että joku pähkinä on in ja kovasti muotia. Ja ostavat siksi sitä, kun luulevat näin olevan trendikkäitä.

Kyllä moni kysyy, mihinpäin värimaailma on menossa, kun eivät ole ihan varmoja valinnoistaan.

Mutta VALKOINEN on aina varma valinta. Puolisoissakin.:ahem:
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Hmmm. Ihan asiana, ilman mitään ;)-hymiöitä, niin lähinnä näissä ko. ihmisissä ihmetyttää/huvittaa se, että ne vielä luulee että joku pähkinä on in ja kovasti muotia. Ja ostavat siksi sitä, kun luulevat näin olevan trendikkäitä.

Kyllä moni kysyy, mihinpäin värimaailma on menossa, kun eivät ole ihan varmoja valinnoistaan.

Mutta VALKOINEN on aina varma valinta. Puolisoissakin.:ahem:
Mun mielestä huonekaluja ostaessa, etenkin jos kyseessä on huonekalu, jota on tarkoitus käyttää pidempäänkin kuin seuraavat pari vuotta, on ylipäätään pikkusen ajattelematonta juosta muotivirtausten perässä. Paljonpa se sitten lämmittää, jos sun 10 vuotta vanha kirjahyllysi väritys oli ostohetkellä muodissa eikä oikeastaan silloinkaan miellyttäny silmää, mutta oli niin pirun trendikäs :rolleyes:

Eiköhän se vaan olis parempi, jos ostais ihan vaan sen mukaan, mikä oikeesti miellyttää silmää tai sitten tosiaan vaan valkoista tai muuta "ikivihreää".

Tuosta huvituksesta ja ihmetyksestä sen verran, että en minäkään tiedä onko pähkinä vielä muodissa vaiko ei. Tuo koko muotihömpötyshän lähtee just teistä myyjistä ja valmistajista (oiva tapa saada ihmiset vaihtamaan useammin huonekaluja kuin olis oikeestaan edes tarpeellista), joten tottakai te tiedätte mikä on just nyt in, mutta mistä se tavallinen asiakas näistä välttämättä mitään tietäis ellei ole sitten tosissaan perehtynyt asiaan :thumbfh:

Pätee tietysti sisustukseen yleensäkin eikä vain huonekaluihin.
 
Viimeksi muokattu:

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Mun mielestä huonekaluja ostaessa, etenkin jos kyseessä on huonekalu, jota on tarkoitus käyttää pidempäänkin kuin seuraavat pari vuotta, on ylipäätään pikkusen ajattelematonta juosta muotivirtausten perässä. Paljonpa se sitten lämmittää, jos sun 10 vuotta vanha kirjahyllysi väritys oli ostohetkellä muodissa eikä oikeastaan silloinkaan miellyttäny silmää, mutta oli niin pirun trendikäs :rolleyes:

Eiköhän se vaan olis parempi, jos ostais ihan vaan sen mukaan, mikä oikeesti miellytätä omaa silmää tai sitten tosiaan vaan valkoista tai muuta "ikivihreää".

Tuosta huvituksesta ja ihmetyksestä sen verran, että en minäkään tiedä onko pähkinä vielä muodissa vaiko ei. Tuo koko muotihömpötyshän lähtee just teistä myyjistä ja valmistajista (oiva tapa saada ihmiset vaihtamaan useammin huonekaluja kuin olis oikeestaan edes tarpeellista), joten tottakai te tiedätte mikä on just nyt in, mutta mistä se tavallinen asiakas näistä välttämättä mitään tietäis ellei ole sitten tosissaan perehtynyt asiaan :thumbfh:

Pätee tietysti sisustukseen yleensäkin eikä vain huonekaluihin.
Tuo olisikin helppo resepti kaikille valmistajille. Siis se, että olis tarjolla hyvin suppea skaala, mistä valita. Kuluttajat kuitenkin HAKEVAT UUSIA TRENDEJÄ jatkuvasti. Niitähän on esillä akkain- ja sisustuslehdissä, ja tulevat sitten kyselemään mokomat houkat, että mistä näitä saa? Ja jos niitä joku valmistaja tuottaa, niin muiden on 'pakko' seurata perässä.

Tuo koko muotihömpötyshän lähtee just teistä myyjistä ja valmistajista
Tästä olen TÄYSIN ERI MIELTÄ. Muoti lähtee trend-settereistä ja muotoilubisneksestä. Sen perässä valmistajat ja myyjät joutuvat juoksemaan. Asiakkaat rupeavat kyselemään väreistä ja malleista, joita esitellään messuilla ja lehdissä. Esim. meille tulee tuotantoon sieltä teiltä päin pääosa materiaaleista. Me sitten täällä pähkäillään, mikä noista kelpaa skandinaviaan. Ja joudutaan välillä sitten teettämään uusia värejä sen mukaan, mitä muotimaailma esittelee kansalle.

Tietenkin meidän bisnes eroaa normista huonekalubisneksestä, kun jo pelkästään takuu on 10 vuotta. Eli oletettu elinkaari kiintokalusteille on pidempi, kuin vuodesohvalla. Meidän puolella toiminnot muuttuvat ehken radikaalimmin kuin värit ja sävyt.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Tuo olisikin helppo resepti kaikille valmistajille. Siis se, että olis tarjolla hyvin suppea skaala, mistä valita. Kuluttajat kuitenkin HAKEVAT UUSIA TRENDEJÄ jatkuvasti. Niitähän on esillä akkain- ja sisustuslehdissä, ja tulevat sitten kyselemään mokomat houkat, että mistä näitä saa? Ja jos niitä joku valmistaja tuottaa, niin muiden on 'pakko' seurata perässä.

Tästä olen TÄYSIN ERI MIELTÄ. Muoti lähtee trend-settereistä ja muotoilubisneksestä. Sen perässä valmistajat ja myyjät joutuvat juoksemaan. Asiakkaat rupeavat kyselemään väreistä ja malleista, joita esitellään messuilla ja lehdissä. Esim. meille tulee tuotantoon sieltä teiltä päin pääosa materiaaleista. Me sitten täällä pähkäillään, mikä noista kelpaa skandinaviaan. Ja joudutaan välillä sitten teettämään uusia värejä sen mukaan, mitä muotimaailma esittelee kansalle.

Tietenkin meidän bisnes eroaa normista huonekalubisneksestä, kun jo pelkästään takuu on 10 vuotta. Eli oletettu elinkaari kiintokalusteille on pidempi, kuin vuodesohvalla. Meidän puolella toiminnot muuttuvat ehken radikaalimmin kuin värit ja sävyt.
No siis eihän ne asiakkaat niitä trendejä luo vaan suunnittelijat, kuten sanoitkin. En mä ny ihan välttämättä tarkoittanut, että nimenomaan juuri sä Mosse siellä uusia trendejä tehtailisit, mutta jokatapauksessa joku ne trendit synnyttää ja aivan saletin varmasti dollarin kuvat silmissä. Tämän jälkeen ne uudet trendit saadaan syötettyä ihmisille vaikkapa juuri noiden mainitsemiesi akkainlehtien kautta ja siitä se pyörä lähtee pikkuhiljaa pyörimään. Uusista trendeistä hyötyvät varmasti kaikki, paitti tietysti asiakkaat itte, joille se loppuepeleissä vain maksaa, mutta sehän se on tarkoituskin.

Pitää toki paikkansa tuo mitä sanoit. Jos yhdellä valmistajalla on tarjota jotakin uutta, oli se sitten väri tai toiminto, on muiden pakko seurata perässä.
 
Viimeksi muokattu:

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Juuri näin. Itse olen toisen linjan (merkin) tuotekehityksessä ja tunnen toisenkin aika hyvin. Toimintojen ja uusien keksintöjen kautta siellä eletään. Värit ja muodot sanelee sitten markkinat ja niitä sitten seurataan koiran lailla.
 

AJ

Well-known member
Liittynyt
19.7.2000
Viestit
69605
Sijainti
Toinen Maailma
Rupesin kirjoittamaan tähän vastinetta, mutta Opsu jo kiteytti pääpiirteissään sen, mitä olin aikeissa ilmaista.

Sen verran kuitenkin korjaan, että kyllä se on Mossen syytä, että ylipäätään trendejä ja muotivirtauksia esiintyy, kun se ei suostu myymään asiakkaille sitä, mitä ne haluu vaan tekee niistä trendipellejä ja muodin orjia ja sitten selän takana nauraa niille, kun niistä sellaisia tuli. :frank:
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
Empiirisen tutkimukseni mukaan kaikki valkoisia autoja ajavat ovat avaruusajatteluun taipuvia mulkqvisteja.

Muuta en väreistä sano.

Paitsi, että punanen väri on parsa.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Sen verran itse aiheeseen ja tutkittuun tietoon.

Meidän tuotteita ostetaan yleensä kerran yhteen paikkaan. Sen jälkeen voidaan ostaa lisää, muttei korvata vanhaa uudella.

Aika monasti ostajalla on ollut meidän prujuja edellisessä asunnossa, ja haluaa uuteenkin samanlaiset.

Meille tärkeämpiä:rolleyes: asiakkaita ovat peruskorjaajat enämpi kuin uudisrakentajat. Uudisrakentajista moni sortuu siihen, että ostetaan halvinta tai halpaa ja muutaman vuoden päästä sitten uusitaan. Esim. väliovet, vetimet, yms. on helppoja 'säästökohteita'.

Toinen ryhmä on sitten nämä, jotka ovat ostaneet 'vastaavan' tuotteen Ikeasta, Maxi makasiinista, Säästöpörssistä, yms. Sitten tullaan itku silmässä ostamaan sitä kallista.:eek:
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Onks täällä joku seksuaalivähemmistökokoontuminen?
 
Ylös