Uutisia MTV3:lta: (riittää ku lukee tummennetut kohat)
Malesian GP:n perussäädöt löytyivät
Sepangin radalla toinenkin testipäivä ajettiin reilun 30 asteen helteessä. Räikkönen ajoi päivän nopeimman kierroksen liki puolen sekunnin erolla Williams-tallin Alexander Wurziin. Räikkönen testasi auton aerodynamiikan uusia osia ja oli päivän antiin tyytyväinen.
- Ei mitään ongelmia, joten testi meni hyvin, Räikkönen selvitti englantilaiselle Autosport-internetsivustolle.
- Kokeilin joitakin uusia aerodynamiikan osia ja testasin tulevaa kisaa varten. Tehtiin autoon muutoksia, jotta nähtiin, miten renkaat toimivat, Räikkönen sanoo.
Räikkönen voitti kauden avanneen Australian GP:n. Siellä Ferrari-ajokki oli armelias renkailla, eikä Räikkönen usko ongelmia ilmaantuvan myöskään ensi viikon sunnuntaina ajettavassa Malesian GP:ssä.
- Löysimme auton säätöihin hyvät peruslinjat. Niistä voimme jatkaa ensi perjantaina (kisan testipäivänä), hän pohti.
Räikkönen ei mieti moottorinvaihtoa
Räikkösen ajokin moottorissa oli Australian GP:n lopussa pieni vesivuoto, joka söi painetta ja tehoa jäähdytysjärjestelmästä. Talli on harkinnut moottorin vaihtamista ennen Malesian kisaa. Jos niin toimitaan, Räikkösen lähtöpaikka Malesian GP:ssä on kymmenen pykälää aika-ajosijoitusta heikompi.
- Kone on tarkistettu, nyt täytyy vain päättää mitä tehdään, Räikkönen kuittasi tilanteen Autosportille.
Myös Ferrarin uuden auton pohjarakenteesta ja sen käyttäytymisestä on esitetty epäsuoria vihjailuja. Niiden mukaan pohjarakenne tai osa siitä "liikkuu" enemmän kuin sääntöjen henki sallii, ja siksi Kansainvälinen autoliitto FIA on tarkentamassa autojen korien rakenteita koskevia testejään. Räikköstä sekään ei huoleta.
- Jos joku valittaa (auton pohjasta), FIA kertoo meille, mitä pitää tehdä, Räikkönen sanoo.
Myös Heikki Kovalainen pääsi keskiviikkona testien makuun. Hän ajoi 86 kierrosta, eli reilut kaksikymmentä kierrosta enemmän kuin Räikkönen, ja oli tyytyväinen menoonsa. Renault-kuljettaja jäi melkein puolitoista sekuntia Räikkösen vauhdista ja oli testipäivän yhdeksänneksi nopein.
- Todella kuuma, mutta rata oli mainiossa kunnossa. Pystyin ajamaan kunnon aikoja heti alusta lähtien ja kierrosajat pysyivät tasaisena. Auton tasapaino oli hyvä. Tehtiin myös joitakin aika mielenkiintoisia kokeiluja, Kovalainen kertaili.
(MTV3-AFP-STT)
Ihme että se Heikki jaksaa aina innostua vaan nuista testeistä. Hyvä niin, jospa niillä sitte ois parempaa annettavaa Sepangissa tulosten valossa..