Sam
Muumipappa
Edesmennyt mummoni jauhoi kahvia oman kahvipuun pavuista
Tsemppiä forumin uudelle viherpeukalolle :thumbup:
Tsemppiä forumin uudelle viherpeukalolle :thumbup:
Tais olla aika pitkälle jalostettu appelsiinpuu,kun siihen ei tule kukkia ollenkaan. Ainakin osa noista on sellaisia että niitä lisätään vain kloonaamalla, kun muuten ne ei "toimi".Mutku sanoi:Olet siis C-vitamiini omavarainen
Kenties Absolut Mandarin -vodkan kautta Finlandiaan, siitä Häkkiseen ja sitten jollain tavalla Häkkinen vs Schumi?JayR sanoi:Saiskohan tästä toikista mitenkään Mika vs. Schumi väittelyä...?
Ei oo kyllä mitään muistikuvaa.E. Tuhero sanoi:NYt olen kyllä kateellinen..
Itelläni oli bout 15 v sitten kaksi alunperin salaa kukkaruukkuun istutettua appelsiinipuuta.
Niistä kasvoi varsin komeita vajaa metrisiä puunalkuja kunnes ehkä viiden vuoden jälkeen jostain syystä alkoivat pudottaa lehtiä ja kuolivat
Nyt keväällä olen yrittänyt saada appelsiinejä itämään mutta tuloksetta, siemenet ovat olleet kyllä ihan sukukypsän näköisiä, mutta ilmeisesti jalostus on kuitenkin tehnyt tehtävänsä ja noista ei ikinä mitään kasva =(
Et satu muistamaan minkä merkkisiä nuo mandariinit oli joista siemenet otit?
En tietenkään voi ottaa kantaa dominicin mandariineihin, mutta kuten yllä mainitsin niin ainakin appelsiinit voivat kasvaa monta vuotta ja uskoisin että hyvällä hoidolla(iso ruukku, valoa, oikea kastelu) vaikka kuinka pitään.RK-62 sanoi:Valitettavasti nuo tuppaa kuolemaan heti pian itämisvaiheen jälkeen Tsemppiä kuitenkin! :thumbup:
Voisin kuvitella että netistä löytyy ohjeita noiden kasvatukseen, ja se kannattaa sillä noista saa komeita puskia aikaiseksi. Ja vielä tunnearvoakin kun on itse kasvatettu eikä kaupasta ostettu.Dominic sanoi:Mun veikkaus on että isommaksi kasvaessa nuo vaativat kosteammat olosuhteet, siis kostean ja lämpimän ilmaston. Norm. kämpän kosteus ei mahdollisesti riitä? Veikkaan vaan, en todellakaan tiedä.
Eli pieni kasvihuone ympärille vaan!
Uskon myös, että voi elää pidempäänkin jos vaan kastelee oikein ja hoitaa muutenkin hyvin.
Aika kovan vaivan se on nähnyt vain esitelläkseen vaivihkaa monitoriaan..Dominic sanoi:Ja vähän taiteellisempi (lue epäonnistunut) otos:
Pitäähän se "konekin" saada kuviin välillä!Wilpuri sanoi:Aika kovan vaivan se on nähnyt vain esitelläkseen vaivihkaa monitoriaan..
Tommost kukaan tee!MacGyver sanoi:Mää olisin ainaki mieluumin kattellu tv:tä ja syöny mandariinia. :frank:
Ja sitten on kivasti kasviksen kuva monitorissa, ettei sille tule yksinäistä :thumbup:Dominic sanoi:Pitäähän se "konekin" saada kuviin välillä!