mh_84
Well-known member
Muttei aivan vielä viisinkertainen tuleva maailmanmestariKarpow sanoi:Varsin Coulthardmainen kuski tuntuisi minun mielestä olevan.
Muttei aivan vielä viisinkertainen tuleva maailmanmestariKarpow sanoi:Varsin Coulthardmainen kuski tuntuisi minun mielestä olevan.
Todellakin, kaikkihan sen muistavat! Etkö ymmärtänyt, mitä Keke tarkoitti? Calvin tietää.Hevimies sanoi:Varmaan koko 90-luvun hoki tuota kuin mantraa ja veteli selostuskopissa ranteenpaksuisia sikareita ihan vaan Kyllösen kiusaksi.
Oliko se pelkästään Massan huonoutta vai mahdollisesti myös (piilotettuja) tallimääräyksiä?Karpow sanoi:Massan molemmat voitot viimekaudella tulivat sellaisessa tilanteessa, jossa Schumacher ei ollut seuraavana. Jos olisi ollut, tuskin olisi kumpaakaan kisaa voittanut. Varsinaisesti Massa ei voittanut Schumacheria kertaakaan mies miestä vastaan tilanteessa kuin Malesiassa, jolloin Ferrarit eivät kyllä ajaneet edes voitosta ja kisa oli muutenkin varsin erikoinen.
Massa tarvitsi voittoihinsa jonkun toisen tai useamman kuskin hänen ja Schumacherin väliin puskuriksi. Uskon, että sama juttu tulee olemaan Kiminkin kanssa. Ehkä Massalla käy tuuri ja näin käy yhdessä-kahdessa kisassa.
Ymmärsin. Kommenttini liittyi sanonnan viljelemiseen, ei sisältöön.T. Salama sanoi:Todellakin, kaikkihan sen muistavat! Etkö ymmärtänyt, mitä Keke tarkoitti? Calvin tietää.
Päinvastoin. Vaikka Massan voitot tulivatkin melko helpolla, oli miehen kausi Ferrarilla silti vakuuttavampi kuin yksikään esim. Irvinen tai Barrichellon Ferrarivuosi. Ollakseen keskivertoa huonompi kuski Massan pitäisi olla top 10:n huonommalla puolella. Tätä on vaikea uskoa, vai oliko Rubens ja Eddie sitten jotain ihan peränpitäjiä kuskeina? Ei minun mielestäni, vaan juurikin Rubens ja Eddie olivat keskinkertaisuuksia. Massa on nähdäkseni kuitenkin hieman parempi.Juzo sanoi:Mielestäni Massan viime kaudesta kävi ilmi, ettei hän ainakaan ole keskivertoa parempi kuski.
Calvin sanoi:Päinvastoin. Vaikka Massan voitot tulivatkin melko helpolla, oli miehen kausi Ferrarilla silti vakuuttavampi kuin yksikään esim. Irvinen tai Barrichellon Ferrarivuosi. Ollakseen keskivertoa huonompi kuski Massan pitäisi olla top 10:n huonommalla puolella. Tätä on vaikea uskoa, vai oliko Rubens ja Eddie sitten jotain ihan peränpitäjiä kuskeina? Ei minun mielestäni, vaan juurikin Rubens ja Eddie olivat keskinkertaisuuksia. Massa on nähdäkseni kuitenkin hieman parempi.
Kyllä Massa ajoi huomattavasti paremmin viime kaudella kuin Barrichello koskaan. Otetaan nyt vaikka Malesia ja Hocke esimerkeiksi. Monissa kisoissa pystyi oikeasti pistämään kampoihin Schumille, vaikka siihen se sitten aina jäi koska tallin nokkimisjärjestys oli selvä. Hocke on ehkä paras esimerkki.Juzo sanoi:Mielestäni ainakin Barrichello ajoi paremmin kuin Massa. Massan aikana Ferrarin ei edes tarvinnut käyttää pahemmin tallimääräyksiä, kun Massa ei pystynyt missään kisassa edes kunnolla haastamaan Schumia.
Calvin sanoi:Kyllä Massa ajoi huomattavasti paremmin viime kaudella kuin Barrichello koskaan. Otetaan nyt vaikka Malesia ja Hocke esimerkeiksi. Monissa kisoissa pystyi oikeasti pistämään kampoihin Schumille, vaikka siihen se sitten aina jäi koska tallin nokkimisjärjestys oli selvä. Hocke on ehkä paras esimerkki.
Saahan tästä tietysti jokainen muodostaa oman mielipiteensä. Mutta kyllä ihan yleisesti Massan viime kautta pidettiin yllättävän hyvänä (mm. kansainvälisessä mediassa), varsinkin jälkimmäinen puolikas. Siinä oli sellaista vakuuttavuutta jota Rubensilta tai Eddieltä ei koskaan löytynyt, ei edes täysin ylivoimaisten Ferrareiden aikoihin (2002, 2004). Tätä ei monikaan odottanut, en minäkään, mutta niin vain kävi. Oikeastaan ensimmäinen vihje saatiin jo heti ensimmäisissä aika-ajoissa Bahrainissa. Muistetaan vielä, että kyseessä oli Massan ensimmäinen kausi Ferrarilla (poislukien yksi kausi testaajana) ja kuudes kausi F1:ssä, viides kilpa-ajajana, eli Rubensilla oli aikoinaan huomattavasti enemmän kokemusta josta ammentaa suorituskykyä.
Voihan vika olla tietysti autossa tai radassa, kuten Massa itse sanoi: "Tällä radalla ohittaminen on vaikeaa". Tilke perskeles pilasi Massan voitonjuhlat.:thumbdownproMB sanoi:Tämä kisa ei kyllä mun mielestä antanut massasta oikeaa kuvaa. Joko herran päivä oli tosi huono, tai auto oli todella hankala ajaa..:doubtful:
Massan suoritus huomista gazzettea mukaillen oli jokatapauksessa kokonaisuudessaan täysin ala-arvoinen :jaska:
Alkaa nuo Massan kommentit muistuttamaan jo erästä paksu-pabloa :alppu:Ohitusyrityksen epäonnistuminen ei kuitenkaan kaivellut Massaa.
- Yritin jotain, mutta se ei toiminut. En voi syyttää itseäni siitä, Massa kuittasi asian.
proMB sanoi:Tämä kisa ei kyllä mun mielestä antanut massasta oikeaa kuvaa..Sitahan sanottiin myos Australian jalkeen.. Kimilla on viela tutustumisjakso Ferrarilla menossa ja silti Massa on se, joka konttaa ja kolistelee. 2-0 Kimille. :thumbup: Bahrainissako taas uudella koneella paalu, nopein kierros ja voitto?
Sepä se, sit kun natsaa niin Massa menee kovaa. Mutta ei niin mestaruuksia voiteta.PekPoy sanoi:Ihme natinaa Massasta. Kunhan palaset loksahtavat brassilla kohdilleen, voi olla Kimillä tekemistä pitääkseen kaveri takana. Eihän se pysy nytkään.
Lisäksi on mielestäni sangen outoa kritisoida sitä, että Massa yritti ohitusta Hamiltonista. Siinä vaiheessa oli selvää, että ilman ohitusta on voittotaistelu ohi kun Fernando katoaa horisonttiin. Eikä kai kukaan, etenkään kun alla on voittaja-auto, tyydy kisan alussa jo taistelemaan pelkästä kakkossijasta.
Oli Kimin tallikaverina kuka tahansa, niin pakkohan sitä onnetonta yksilöä on toki hieman mollata. Ei paljoa ole väliä sillä, kuinka hyvin ko. tallikaveri ajaa.
Itse en ainakaan missään tapauksessa kritisoi sitä, että Massa yritti ohitusta vaan sitä, ettei hän onnistunut siinä. Tämä nyt on mutua, mutta olen aivan varma, että 100% autolla Kimi olisi mennyt Hamiltonista ohi suht helposti. Massa on aina ollut ohitusyrityksissään hieman empivä ja epävarma kun taas Kimin tavaramerkki on se, että kun hän ohitukseen lähtee, onnistuu se lähes aina.PekPoy sanoi:Lisäksi on mielestäni sangen outoa kritisoida sitä, että Massa yritti ohitusta Hamiltonista.