Ihmetyttää hieman tämä pulina? Kimi sitä ja Kimi tätä??
Kimi aloitti uransa uudessa tallissa voittamalla ja sen jälkeen on tullut kaksi kolmatta sijaa. Pisteissä on johdossa kahden muun kuljettajan kanssa. Yhteistyö teamin kanssa on vain muutaman kuukauden vanha ja pelaa jo nyt paremmin kuin ainakin minä osasin odottaa.
Ja sille joka oli odottanut, että Ferrari olisi jo nyt valmistanut Kimille auton joka olisi räätälöity jopa hänen ajotyyliinsä sopivaksi voisi sanoa että se ei ole edes mahdollista jos ei kuljettaja ole mukana. Luultavasti on tämän päivän auto sovitettu enemmänkin Schumille kuin Massalle vaikka Massa on luonnollisesti päässyt vaikuttamaan enemmän kuin Kimi joka ei juurikaan ole saanut tehdä muuta kuin yrittää säädellä työkalua itselleen sopivaksi. Nyt on tietysti kuitenkin niin että auto on niin hyvä että sillä voi Kimikin voittaa.
Itse olin varma että Massa olisi nopeampi kuin Kimi näissä kolmessa ensimmäisessä kisassa, mutta pikku tuurilla (tai oikeastaan Massan huonolla tuurilla) sai Kimi voiton jo ensimäisessä kisassa. Massalla oli epäonnea mutta Mclareneilla ei ollut ja kimi peittosi ne ensimmäisessä kisassaan Ferrarilla. Jotenkin olen saanut sellaisen kuvan että sitä voittoa ei lasketa miksikään, mikä erittäin väärin (mielestäni) - se oli tosi hieno voitto ja osoitti Kimin tason.
Olen aivan varma että Kimin teami, Jean Todt ja Kimi itse ovat erittäin tyytyväisiä kauden alkuun ja en ihmettele jos Kimi tulee olemaan ajan myötä nopeampi kuin Massa ja ennenkaikkea kylmäpäisempi.
Joten Kimin suhteen voi suomalaiset olla vain tyytyväisiä ja odotella jatkoa varmana siitä että Kimi tekee hyvää työtä Ferrarilla.