Massa vs. Räikkönen

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Warwick

Well-known member
Liittynyt
27.9.2005
Viestit
294
^ Ah kun iski taas tämä "marttyyri kohtaus".

:alppu:
 

HÖYNÄ

Well-known member
Liittynyt
10.8.2003
Viestit
774
Sijainti
Bunkerland
Matxi sanoi:
Kyseessä oli kyllä lähinnä yleisellä tasolla. Jos voittaa, laji mikä tahansa, mutta silti on vielä aikalailla paljon parannettavaa niin silloin on pullat aika hyvin uunissa. Nyt Kimi ja Ferrari on parantanut ja siitä heille propsit. En tiedä onko Ferrarilla paljon varaa vielä parantaa (muut jäi jo aika paljon) mutta Kimillä on kyllä.

Ja kyllä, silloin pitää antaa täyslaidallinen kun on sen paikka. Kimi ajoi keväällä uransa huonoimpia kisoja. Esimerkiksi Monacon virheen kaltaisia virheitä ei uran aikana kovin montaa kärsi tehdä, ainakaan jos meinaa mestaritasolle.
Tyhmä ei ole se joka pyytää, vaan se joka maksaa.:D

Ne huonot kisat eivät johtuneet niinkään ajotaidosta vaan kokemattomuudesta Ferrariin ja renkaisiin. Korreloiko palkka ajotaitoja? Hamiltonhan suorastaan lentää kunhan saa palkankorotuksen.:D
 

Mikko_A

Työtön.
Liittynyt
13.8.2001
Viestit
6382
2. Felipe Massa: "Varikkovisiitin yhteydessä jäin hitaampien autojen taakse ja menetin paljon aikaa, koska downforcea en pystynyt hyödyntämään. Muutoin olisin voittanut Kimin".

jotenki noista massan kommentteista on viimeaikoina välittynyt semmonen kuva, että ainoa asia mikä kiinnostaa on olla parempi kimiä... Kauheaa vakuuttelua muuten olisin voittanut jne.. :D

Minusta massa on hyvä kuski ja nopea, mutta ei ikinä tuu olemaan mestarismies. Yksinkertaisesti liian tunteellinen eli ei oo riittävät hermot. Se mieshän suurin piirtein itkee jokaisen voiton jälkeen :D
 

TMK

Well-known member
Liittynyt
6.6.2007
Viestit
388
Mikko_A sanoi:
Minusta massa on hyvä kuski ja nopea, mutta ei ikinä tuu olemaan mestarismies. Yksinkertaisesti liian tunteellinen eli ei oo riittävät hermot. Se mieshän suurin piirtein itkee jokaisen voiton jälkeen :D
Ja Kimistä päältä päin tuskin edes huomaa että se on voittanut.Aika jäämies!
 

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
Ei Brasiliasta enemmistönä juuri muunlaisia kuljettajia ole tullutkaan, kuin äärimmäisen tunteellisia.

Ja ehdottoman hyvä ja ainoa oikea periaatehan Massalla on:

- Jos voitat tallikaverin - voit olla tyytyväinen suoritukseen.

- Jos taasen häviät tallikaverille - voit olla kaikkea muuta kuin tyytyväinen suoritukseen.

Kimin en usko tästä kovinkaan paljon eroavan ;)
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Matxi sanoi:
Ferrarille Massa on ihan puhdas Kimin apupoika, mestaria siitä ei ole koskaan kaavailtu. Tai sitten tiimissä on aika pahasti homma karannut lapasesta ja palkkaukset ei korreloidu vastuuseen/odotuksiin/asemaan millään tavalla.
Tuosta palkkauksesta ja sen korrelaatiosta voisit käydä kysymässä Toyotalta (ja aiemmistakin talleista), että miksi Ralf heille palkattu.

Räikkönen voitti, ero olisi tietysti saanut olla suurempi kakkoskuski nappisilmään, jotta ylistämään voisi ruveta, mutta tärkeintähän ei tässä lajissa ole tyyli vaan tulos.. Vielä kun vaan saisi säätömuttereita ojennukseen, niin voisi se sama Kimi päästä esiin, joka Ferrarille palkattiin.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Ronttu sanoi:
Luulen kuitenkin että Lewis on ajanut enemmän laarenia kuin Lonso.
Olet oikeassa luulossasi. Jälleen Brian Lawrencen talvitestitilastoihin luottaen:
Koodi:
Driver            Marques        Days  Laps    Km.
==================================================
L Hamilton        McLaren          20  1641   7595
F Alonso          McLaren          16  1229   5644
 

Parone

Member
Liittynyt
1.7.2007
Viestit
16
Polar sanoi:
http://www.turunsanomat.fi/f1/?ts=1,3:2001:0:0,4:34:586:1:2007-07-01;4:35:0:0:0;4:36:0:0:0,104:34:469677,1:0:0:0:0:0:

Tuossa TS:n jutussa Kimin kommentista saa sellaisen käsityksen, että Massa on saanut aina valita milllä taktiikalla kisaan lähtee. Kimi on joutunut aina lähtemään raskaammalla autolla aika-ajoihin ja niin varmaan joutuu jatkossakin. Ei hyvä.:nope:
Kimin ongelma ei ole nopeus, vaan hänen suorapuheisuus. Hän kertoo asiat kuinka ne ovat, eikä mielistele auton tekijöitä, kuten esim. Massa(Heh!) todennäköisesti tekee, johtuen kulttuurieroista. Kimi on aina sanonut asiat kuten ne ovat, Massa aina kiitellyt kaikkia etc. Ferrari on valitettavasti talli, jossa esim. Todt saadaan puolelle nuoleskelulla, ei suinkaan kehittävällä tyylillä. Toisaalta, voidaan ajatella, tuleeko Kimiltä niin kehittävää tekstiä, että se on purkamisen arvoista? Koska epäilen, etteivät insinöörit jaksa ainaista ruinausta autosta, jos ei osaa kertoa mitä haluaa autosta irti. Tässä tulee myös kielelliset erot ilmi. Esim. Lewiksellä on helpompi kommunikoida tallissaan kuin Fernandon. Se voi olla jopa ratkaiseva ero monilta osin.

Kimin pitäisi muutenkin ruveta vetämään harkoissa täysillä jos aikoo saada haluamansa bensamäärän. Kyllä periaatteista voi sen verta luistaa...
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Parone sanoi:
Kimi on aina sanonut asiat kuten ne ovat, Massa aina kiitellyt kaikkia etc. Ferrari on valitettavasti talli, jossa esim. Todt saadaan puolelle nuoleskelulla, ei suinkaan kehittävällä tyylillä.
Höpsis. Todtilla on kokemusta suomalaisten kanssa työskentelystä jo rallipuolelta, ja hän on sanonut arvostavansa suomalaisten suorapuheisuutta.
Tässä tulee myös kielelliset erot ilmi. Esim. Lewiksellä on helpompi kommunikoida tallissaan kuin Fernandon. Se voi olla jopa ratkaiseva ero monilta osin.
Ja Massa osaa italiaa. Tottakai se helpottaa työskentelyä. Mutta ei se nyt niin olennainen asia ole, että sille kannattaa kovin paljon painoa laittaa. Talleissa on iät ajat ollut "vääränkielisiä" kuskeja, jotka ovat voittaneet maailmanmestaruuksia.
 

leipurihiiva

puunaama
Liittynyt
2.8.2001
Viestit
1190
Sijainti
viiskulmasta olariin
Mikko_A sanoi:
Minusta massa on hyvä kuski ja nopea, mutta ei ikinä tuu olemaan mestarismies. Yksinkertaisesti liian tunteellinen eli ei oo riittävät hermot. Se mieshän suurin piirtein itkee jokaisen voiton jälkeen :D
se on varmaan joku fägäri? :thumbfh:
 

lahtiska

Well-known member
Liittynyt
13.5.2007
Viestit
290
Parone sanoi:
Kimin ongelma ei ole nopeus, vaan hänen suorapuheisuus. Hän kertoo asiat kuinka ne ovat, eikä mielistele auton tekijöitä, kuten esim. Massa(Heh!) todennäköisesti tekee, johtuen kulttuurieroista. Kimi on aina sanonut asiat kuten ne ovat, Massa aina kiitellyt kaikkia etc. Ferrari on valitettavasti talli, jossa esim. Todt saadaan puolelle nuoleskelulla, ei suinkaan kehittävällä tyylillä. Toisaalta, voidaan ajatella, tuleeko Kimiltä niin kehittävää tekstiä, että se on purkamisen arvoista? Koska epäilen, etteivät insinöörit jaksa ainaista ruinausta autosta, jos ei osaa kertoa mitä haluaa autosta irti. Tässä tulee myös kielelliset erot ilmi. Esim. Lewiksellä on helpompi kommunikoida tallissaan kuin Fernandon. Se voi olla jopa ratkaiseva ero monilta osin.

Kimin pitäisi muutenkin ruveta vetämään harkoissa täysillä jos aikoo saada haluamansa bensamäärän. Kyllä periaatteista voi sen verta luistaa...
On kyllä outo homma noi ferrarin bensakuormat???
ja mitä tosiaankin tuon räikkösen puheista turunsanomien mukaan saa selvää niin massa saa joka kisassa päättää bensa kuorman (kevyemmän) ja se ero näyttää olevan lähes aina tuo 2-3 kierrosta enemmän...
Kuitenkin kimi ajoi nopeimman kierroksen harjoituksissa eikä saanut valita bensakuormaa??? Eli massa saa valita sen joka tapauksessa ensin.
Tämä on vain spekulaatiota mutta miten olisi käynyt aika-ajoissa tällä kaudella jos massa olisi joutunut lähtemään joka kerta raskaammalla autolla??
Kertaakaan massa ei ole raskaalla kuormalla lähtenyt liikkeelle voittaen kimiä aika-ajossa( kun ei ole ollut/uskaltanut), mutta ei kyllä kimi massaakaan.
Taitais olla liian kova pala jos puheiden mukaan kova aika-ajokuski ei pärjäisikään räikköselle, joten kevyellä liikkeelle että ollaan kimin edellä???
 
Viimeksi muokattu:

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
lahtiska sanoi:
On kyllä outo homma noi ferrarin bensakuormat???
ja mitä tosiaankin tuon räikkösen puheista turunsanomien mukaan saa selvää niin massa saa joka kisassa päättää bensa kuorman (kevyemmän) ja se ero näyttää olevan lähes aina tuo 2-3 kierrosta enemmän...
Kuitenkin kimi ajoi nopeimman kierroksen harjoituksissa eikä saanut valita bensakuormaa??? Eli massa saa valita sen joka tapauksessa ensin.
Tämä on vain spekulaatiota mutta miten olisi käynyt aika-ajoissa tällä kaudella jos massa olisi joutunut lähtemään joka kerta raskaammalla autolla??
Kertaakaan massa ei ole raskaalla kuormalla lähtenyt liikkeelle voittaen kimiä aika-ajossa( kun ei ole ollut/uskaltanut), mutta ei kyllä kimi massaakaan.
Taitais olla liian kova pala jos puheiden mukaan kova aika-ajokuski ei pärjäisikään räikköselle, joten kevyellä liikkeelle että ollaan kimin edellä???
Lauantain harjoituksissa ajetaan aika-ajoharjoituksia, harvemmin perjantaina. Tietysti se lauantain harjoitusten aika-ajovauhti voisi olla yksi määräävä tekijä, että kuka saa päättää taktiikastaan...
 

Racer21_90

Well-known member
Liittynyt
10.11.2004
Viestit
544
Sijainti
Asun nykyään Ruotsissa ..
Matxi sanoi:
Voitti toki mutta ei se nyt siellä loistanut.
Loistamiseen tarvitaan joko aikamoista ylivoimaa tai ylisuorittamista omaan kalustoon nähden tai vastaavaa.
Olipas heikko esitys, nimittäin sinulta.
Olet täällä selittänyt kuinka Kimi on sitä tai tätä ja valitat että ennen olit Kimin "puolella" mutta kun se on niiin huono, niiiin huono - niin et enää olekaan - vaan nariset ja kirjoittelet mieluimmin asiattomia "mielipiteitäsi" kuinka olematon Kimi on.
Nyt kun Kimi sattuikin (vastoin odotuksiasi) ottamaan kauden toisen voittonsa ja samalla neljännen pallipaikkansa niin alat vaatimaan "loistamista"? Jos palaat joskus takaisin maan päälle niin ehkä huomaat että 8 kilpailun jälkeen Kimi on 5 pistettä Massan perässä, ja se tuskin johtuu siitä että Massa olisi parempi kuski vaan aivan muista syistä, joista sinulla ei valitettavasti taida olla harmaata aaistustakaan. :dunno:
 

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Jaaha, Brasilian poika se ei sitten vain osaa lopettaa sitä ainaista itkua ja valitusta: (Lähde: www.itv-f1.com 4.7.2007)

"Everything worked perfectly that afternoon, except that at the key moment in the race I was not very lucky and last Sunday Kimi had all the lucky points in his hands," said Massa in his official blog.

"That's the way it goes sometimes.

"In qualifying he gained an extra lap being the first man out, then at the start of the race he was lucky to pass (Lewis) Hamilton and then he was lucky I got stuck in traffic.

"That is why I could not win the race, but apart from that I was quickest all weekend, taking pole position and the fastest lap in the race."


Paras on mielestäni se, että Massan mielestä Räikkönen oli ONNEKAS kun ohitti Hamiltonin!!! Samalla rataa kun jatketaan niin voisi myös sanoa, että Massa oli onnekas, että ajoi paalulle. Ja onnekas, että oli kisan nopein mies. Vaikka mies onkin ajanut todella hyvin ja yllättänyt minut positiivisesti, niin kyllä se on henkisesti aika heikon oloinen kaveri. Vaikka olen tässä alkukauden epäillyt Kimiä niin kyllä alan jälleen kallistua sille kannalle, että lopulta Kimi vie Felipeä. Jää nähtäväksi.
 

Wilpuri

Senile Member
Liittynyt
28.6.1999
Viestit
9041
Sijainti
hki
Revolt sanoi:
Jaaha, Brasilian poika se ei sitten vain osaa lopettaa sitä ainaista itkua ja valitusta: (Lähde: www.itv-f1.com 4.7.2007)

"Everything worked perfectly that afternoon, except that at the key moment in the race I was not very lucky and last Sunday Kimi had all the lucky points in his hands," said Massa in his official blog.

"That's the way it goes sometimes.

"In qualifying he gained an extra lap being the first man out, then at the start of the race he was lucky to pass (Lewis) Hamilton and then he was lucky I got stuck in traffic.

"That is why I could not win the race, but apart from that I was quickest all weekend, taking pole position and the fastest lap in the race."


Paras on mielestäni se, että Massan mielestä Räikkönen oli ONNEKAS kun ohitti Hamiltonin!!! Samalla rataa kun jatketaan niin voisi myös sanoa, että Massa oli onnekas, että ajoi paalulle. Ja onnekas, että oli kisan nopein mies. Vaikka mies onkin ajanut todella hyvin ja yllättänyt minut positiivisesti, niin kyllä se on henkisesti aika heikon oloinen kaveri. Vaikka olen tässä alkukauden epäillyt Kimiä niin kyllä alan jälleen kallistua sille kannalle, että lopulta Kimi vie Felipeä. Jää nähtäväksi.
Onko se Massa selvittänyt tarkemmin, että kenen taakse jäämällä hän kärsi liikenteestä. Oliko se se 3-4 sekuntia Massaa edellä ajanut Wurz (jonka taakse Räikkönen suoraan varikolta tuli). Massan 1.18 -numeroin alkavalle kierrosajalle jälkimmäisen varikkokäyntinsä jälkeen ei näytä löytyvän selitystä liikenteestä, ei ainakaan FIA:n sivustolta löytyvän kisan kierrosaikataulukon avulla. Siitä kierroksesta, jolla Massa tuli ulos varikolta, ei kovin varmoja pystynyt päätelmiä tekemään. Scott Speed saattoi olla tiellä. Toisaalta Massan ulostulokierros oli "vain" kahdeksan kymmenystä Räikkösen vastaavaa hitaampi ja huomioiden itse hitaamman varikkopysähdyksen lisäksi sen, että ulostulokierroksensa jälkeen Massa "paukutti" sen huikean 1.18.1 -kierroksensa Wurzin edetessä lähimpänä autona edessä päin horisontissa, niin tuosta voisi päätellä, että Massa oli itse asiassa varsin nopea tuolla ulostulokierroksellaan ja ei vaikuta siis siltä, että liikenteestä tuolla ulostulokierroksellaan olisi kärsinyt.

Enemmän Räikkönen mielestäni tässä kisassa liikenteestä kärsi siinä ennen ekaa stoppiaan; ainakin sekunti meni kun hän ihan oikeasti ajoi kierroksella ohitettavan perässä ja vielä ohittikin kyseisen auton.

Massan ensimmäisenä kautena tuli hieman miellyttyä hänen vahvaan yritykseen vaikka tuntuikin tuolloin menettävänsä saavuttamansa edut kisoissa mokaamalla heti perään. Hänen kommentteihinsa ei ole kausien kuluessa tullut kovinkaan paljon kiinnitettyä huomiota; onko se ollut tuollainen ulisija aiemminkin vai innostuiko se uhoamaan mahdollisuuksillaan ja vähättelemään tallikaverinsa saavutuksia vasta nyt Schumacherin jäätyä eläkkeelle.

Vähän miehekkyyttä nyt noihin tappiotilanteiden käsittelyihin, Massa.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös