Meleren~
Well-known member
- Liittynyt
- 15.7.2005
- Viestit
- 308
Kuin myösMatxi sanoi:Asia selvä - bannaan itseni.
=>
Kuin myösMatxi sanoi:Asia selvä - bannaan itseni.
=>
Tyhmä ei ole se joka pyytää, vaan se joka maksaa.Matxi sanoi:Kyseessä oli kyllä lähinnä yleisellä tasolla. Jos voittaa, laji mikä tahansa, mutta silti on vielä aikalailla paljon parannettavaa niin silloin on pullat aika hyvin uunissa. Nyt Kimi ja Ferrari on parantanut ja siitä heille propsit. En tiedä onko Ferrarilla paljon varaa vielä parantaa (muut jäi jo aika paljon) mutta Kimillä on kyllä.
Ja kyllä, silloin pitää antaa täyslaidallinen kun on sen paikka. Kimi ajoi keväällä uransa huonoimpia kisoja. Esimerkiksi Monacon virheen kaltaisia virheitä ei uran aikana kovin montaa kärsi tehdä, ainakaan jos meinaa mestaritasolle.
Ja Kimistä päältä päin tuskin edes huomaa että se on voittanut.Aika jäämies!Mikko_A sanoi:Minusta massa on hyvä kuski ja nopea, mutta ei ikinä tuu olemaan mestarismies. Yksinkertaisesti liian tunteellinen eli ei oo riittävät hermot. Se mieshän suurin piirtein itkee jokaisen voiton jälkeen
Tuosta palkkauksesta ja sen korrelaatiosta voisit käydä kysymässä Toyotalta (ja aiemmistakin talleista), että miksi Ralf heille palkattu.Matxi sanoi:Ferrarille Massa on ihan puhdas Kimin apupoika, mestaria siitä ei ole koskaan kaavailtu. Tai sitten tiimissä on aika pahasti homma karannut lapasesta ja palkkaukset ei korreloidu vastuuseen/odotuksiin/asemaan millään tavalla.
Matxi sanoi:Asia selvä - bannaan itseni.
=>
Kaksi kärpästä yhdellä iskulla, loistavaa hevari!!!Meleren~ sanoi:Kuin myös
Olet oikeassa luulossasi. Jälleen Brian Lawrencen talvitestitilastoihin luottaen:Ronttu sanoi:Luulen kuitenkin että Lewis on ajanut enemmän laarenia kuin Lonso.
Driver Marques Days Laps Km.
==================================================
L Hamilton McLaren 20 1641 7595
F Alonso McLaren 16 1229 5644
Kimin ongelma ei ole nopeus, vaan hänen suorapuheisuus. Hän kertoo asiat kuinka ne ovat, eikä mielistele auton tekijöitä, kuten esim. Massa(Heh!) todennäköisesti tekee, johtuen kulttuurieroista. Kimi on aina sanonut asiat kuten ne ovat, Massa aina kiitellyt kaikkia etc. Ferrari on valitettavasti talli, jossa esim. Todt saadaan puolelle nuoleskelulla, ei suinkaan kehittävällä tyylillä. Toisaalta, voidaan ajatella, tuleeko Kimiltä niin kehittävää tekstiä, että se on purkamisen arvoista? Koska epäilen, etteivät insinöörit jaksa ainaista ruinausta autosta, jos ei osaa kertoa mitä haluaa autosta irti. Tässä tulee myös kielelliset erot ilmi. Esim. Lewiksellä on helpompi kommunikoida tallissaan kuin Fernandon. Se voi olla jopa ratkaiseva ero monilta osin.Polar sanoi:http://www.turunsanomat.fi/f1/?ts=1,3:2001:0:0,4:34:586:1:2007-07-01;4:35:0:0:0;4:36:0:0:0,104:34:469677,1:0:0:0:0:0:
Tuossa TS:n jutussa Kimin kommentista saa sellaisen käsityksen, että Massa on saanut aina valita milllä taktiikalla kisaan lähtee. Kimi on joutunut aina lähtemään raskaammalla autolla aika-ajoihin ja niin varmaan joutuu jatkossakin. Ei hyvä.:nope:
Höpsis. Todtilla on kokemusta suomalaisten kanssa työskentelystä jo rallipuolelta, ja hän on sanonut arvostavansa suomalaisten suorapuheisuutta.Parone sanoi:Kimi on aina sanonut asiat kuten ne ovat, Massa aina kiitellyt kaikkia etc. Ferrari on valitettavasti talli, jossa esim. Todt saadaan puolelle nuoleskelulla, ei suinkaan kehittävällä tyylillä.
Ja Massa osaa italiaa. Tottakai se helpottaa työskentelyä. Mutta ei se nyt niin olennainen asia ole, että sille kannattaa kovin paljon painoa laittaa. Talleissa on iät ajat ollut "vääränkielisiä" kuskeja, jotka ovat voittaneet maailmanmestaruuksia.Tässä tulee myös kielelliset erot ilmi. Esim. Lewiksellä on helpompi kommunikoida tallissaan kuin Fernandon. Se voi olla jopa ratkaiseva ero monilta osin.
se on varmaan joku fägäri? :thumbfh:Mikko_A sanoi:Minusta massa on hyvä kuski ja nopea, mutta ei ikinä tuu olemaan mestarismies. Yksinkertaisesti liian tunteellinen eli ei oo riittävät hermot. Se mieshän suurin piirtein itkee jokaisen voiton jälkeen
On kyllä outo homma noi ferrarin bensakuormat???Parone sanoi:Kimin ongelma ei ole nopeus, vaan hänen suorapuheisuus. Hän kertoo asiat kuinka ne ovat, eikä mielistele auton tekijöitä, kuten esim. Massa(Heh!) todennäköisesti tekee, johtuen kulttuurieroista. Kimi on aina sanonut asiat kuten ne ovat, Massa aina kiitellyt kaikkia etc. Ferrari on valitettavasti talli, jossa esim. Todt saadaan puolelle nuoleskelulla, ei suinkaan kehittävällä tyylillä. Toisaalta, voidaan ajatella, tuleeko Kimiltä niin kehittävää tekstiä, että se on purkamisen arvoista? Koska epäilen, etteivät insinöörit jaksa ainaista ruinausta autosta, jos ei osaa kertoa mitä haluaa autosta irti. Tässä tulee myös kielelliset erot ilmi. Esim. Lewiksellä on helpompi kommunikoida tallissaan kuin Fernandon. Se voi olla jopa ratkaiseva ero monilta osin.
Kimin pitäisi muutenkin ruveta vetämään harkoissa täysillä jos aikoo saada haluamansa bensamäärän. Kyllä periaatteista voi sen verta luistaa...
Aamen.kessel sanoi:Kaksi kärpästä yhdellä iskulla, loistavaa hevari!!!
Peesaan. Kukaan muu kuin tuo yks hihhuli ei jaksa yrittää joka threadissa puolustella omia näkemyksiään yhtä epätoivoisella pieteetillä. :yuck:patriot sanoi:Aamen.
Lauantain harjoituksissa ajetaan aika-ajoharjoituksia, harvemmin perjantaina. Tietysti se lauantain harjoitusten aika-ajovauhti voisi olla yksi määräävä tekijä, että kuka saa päättää taktiikastaan...lahtiska sanoi:On kyllä outo homma noi ferrarin bensakuormat???
ja mitä tosiaankin tuon räikkösen puheista turunsanomien mukaan saa selvää niin massa saa joka kisassa päättää bensa kuorman (kevyemmän) ja se ero näyttää olevan lähes aina tuo 2-3 kierrosta enemmän...
Kuitenkin kimi ajoi nopeimman kierroksen harjoituksissa eikä saanut valita bensakuormaa??? Eli massa saa valita sen joka tapauksessa ensin.
Tämä on vain spekulaatiota mutta miten olisi käynyt aika-ajoissa tällä kaudella jos massa olisi joutunut lähtemään joka kerta raskaammalla autolla??
Kertaakaan massa ei ole raskaalla kuormalla lähtenyt liikkeelle voittaen kimiä aika-ajossa( kun ei ole ollut/uskaltanut), mutta ei kyllä kimi massaakaan.
Taitais olla liian kova pala jos puheiden mukaan kova aika-ajokuski ei pärjäisikään räikköselle, joten kevyellä liikkeelle että ollaan kimin edellä???
Olipas heikko esitys, nimittäin sinulta.Matxi sanoi:Voitti toki mutta ei se nyt siellä loistanut.
Loistamiseen tarvitaan joko aikamoista ylivoimaa tai ylisuorittamista omaan kalustoon nähden tai vastaavaa.
Onko se Massa selvittänyt tarkemmin, että kenen taakse jäämällä hän kärsi liikenteestä. Oliko se se 3-4 sekuntia Massaa edellä ajanut Wurz (jonka taakse Räikkönen suoraan varikolta tuli). Massan 1.18 -numeroin alkavalle kierrosajalle jälkimmäisen varikkokäyntinsä jälkeen ei näytä löytyvän selitystä liikenteestä, ei ainakaan FIA:n sivustolta löytyvän kisan kierrosaikataulukon avulla. Siitä kierroksesta, jolla Massa tuli ulos varikolta, ei kovin varmoja pystynyt päätelmiä tekemään. Scott Speed saattoi olla tiellä. Toisaalta Massan ulostulokierros oli "vain" kahdeksan kymmenystä Räikkösen vastaavaa hitaampi ja huomioiden itse hitaamman varikkopysähdyksen lisäksi sen, että ulostulokierroksensa jälkeen Massa "paukutti" sen huikean 1.18.1 -kierroksensa Wurzin edetessä lähimpänä autona edessä päin horisontissa, niin tuosta voisi päätellä, että Massa oli itse asiassa varsin nopea tuolla ulostulokierroksellaan ja ei vaikuta siis siltä, että liikenteestä tuolla ulostulokierroksellaan olisi kärsinyt.Revolt sanoi:Jaaha, Brasilian poika se ei sitten vain osaa lopettaa sitä ainaista itkua ja valitusta: (Lähde: www.itv-f1.com 4.7.2007)
"Everything worked perfectly that afternoon, except that at the key moment in the race I was not very lucky and last Sunday Kimi had all the lucky points in his hands," said Massa in his official blog.
"That's the way it goes sometimes.
"In qualifying he gained an extra lap being the first man out, then at the start of the race he was lucky to pass (Lewis) Hamilton and then he was lucky I got stuck in traffic.
"That is why I could not win the race, but apart from that I was quickest all weekend, taking pole position and the fastest lap in the race."
Paras on mielestäni se, että Massan mielestä Räikkönen oli ONNEKAS kun ohitti Hamiltonin!!! Samalla rataa kun jatketaan niin voisi myös sanoa, että Massa oli onnekas, että ajoi paalulle. Ja onnekas, että oli kisan nopein mies. Vaikka mies onkin ajanut todella hyvin ja yllättänyt minut positiivisesti, niin kyllä se on henkisesti aika heikon oloinen kaveri. Vaikka olen tässä alkukauden epäillyt Kimiä niin kyllä alan jälleen kallistua sille kannalle, että lopulta Kimi vie Felipeä. Jää nähtäväksi.