Massa vs. Räikkönen

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Kampiakseli

Well-known member
Liittynyt
12.5.2005
Viestit
47
Jos Räikkösen ajotyylissä tai tavassa painella niitä polkimia ja muita nappeja olisi oikeasti jotain sellaista joka kasvattaa todennäköisyyttä vikojen ilmenemiseen, niin olisi aika ihmeellistä jos ne insinöörit McLarenilla ja Ferrarilla eivät olisi onnistuneet kaivamaan todisteita tälle ainutlaatuiselle ilmiölle niistä teratavuista telemetriadataa jota heillä on mahdollisuus analysoida.
 

geiloord

Rajoittunut mieshenkilö
Liittynyt
17.4.2006
Viestit
1737
Sijainti
Suomi Finland
Matxi sanoi:
jne jne
Ihmetyttää vain niin kovin!
Sama täällä. Onhan Kimi ilman muuta kova rattimies, mutta onko liian _kova_?

Odottelen innolla jarnaa miten kuski ei voi mitenkään vaikuttaa luotettavuuteen, teoriassa. Mutta eikös käytäntö jo kerro muuta?
 

Ukyo Katayama

Well-known member
Liittynyt
2.2.2004
Viestit
1339
Kampiakseli sanoi:
Jos Räikkösen ajotyylissä tai tavassa painella niitä polkimia ja muita nappeja olisi oikeasti jotain sellaista joka kasvattaa todennäköisyyttä vikojen ilmenemiseen, niin olisi aika ihmeellistä jos ne insinöörit McLarenilla ja Ferrarilla eivät olisi onnistuneet kaivamaan todisteita tälle ainutlaatuiselle ilmiölle niistä teratavuista telemetriadataa jota heillä on mahdollisuus analysoida.
En sano, että näin välttämättä olisi...mutta jos tällaisia selviä viitteitä olisi, niin eihän sellaista kehdattaisi sanoa ääneen. Ferrari ei tietenkään, ja McLarenin (tai Sauberin) suunnaltakin se olisi aika epäkohteliasta, parempi keskittyä nykyisiin kuskeihinsa.
 

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
Kampiakseli sanoi:
Jos Räikkösen ajotyylissä tai tavassa painella niitä polkimia ja muita nappeja olisi oikeasti jotain sellaista joka kasvattaa todennäköisyyttä vikojen ilmenemiseen, niin olisi aika ihmeellistä jos ne insinöörit McLarenilla ja Ferrarilla eivät olisi onnistuneet kaivamaan todisteita tälle ainutlaatuiselle ilmiölle niistä teratavuista telemetriadataa jota heillä on mahdollisuus analysoida.
Eikös Ilien ollut hieman niistä lukuisista konerikoista vähän avautunut...
 

tommii

Well-known member
Liittynyt
1.6.2004
Viestit
773
Matxi sanoi:
Eikös Ilien ollut hieman niistä lukuisista konerikoista vähän avautunut...
Sehän oli Bildin tms roskalehden tekaisema paskajuttu.

Ferrari on hajonnut kahdesti ja molemmilla kerroilla hydrauliikka. Mercedes ei yksinkertaisesti osannut tehdä kunnon moottoria...
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Matxi sanoi:
Eikös Ilien ollut hieman niistä lukuisista konerikoista vähän avautunut...
Älä nyt saamari viitsi taas aloittaa tätä samaa vanhaa p#¤"%njauhantaa. Koita käsitellä pettymykset kuin nainen, älä niinkuin Massa.
 

mh_84

Well-known member
Liittynyt
13.5.2005
Viestit
930
Törni sanoi:
"Sen" saa myös kun vetää liian jyrkkiä johtopäätöksiä tietämättä mitä todellisuudessa on tapahtunut...
Onneksi meidän kaikkien kannalta forumilta löytyy kaltaisiasi täysin objektiivisia ja realistisia postaajia.
 

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
Massan puolustukseksi on sanottava, että mies ei ole mikään harvinaisuus voiton menettäjänä viimeisillä kierroksilla.

Kyllä, tuon ovat onnistuneet tekemään jopa maailmanmestarit :rolleyes:
 

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
formulastara sanoi:
Älä nyt saamari viitsi taas aloittaa tätä samaa vanhaa p#¤"%njauhantaa. Koita käsitellä pettymykset kuin nainen, älä niinkuin Massa.
Kiitos vain, ei vieläkään löydy pillua haarovälistä.
Kuten tuolla jo ilmi kävi :
- tuollainen lehtijuttu oli
- ilmeisesti lehtijuttu oli Bildissä
- jutun tasosta voi olla montaa mieltä
Sanoin jo kauan sitten tuossa että en sen kummemmin lehtijuttua muistanut. Sen vain että jossain tuollain puhuttiin.
 
Viimeksi muokattu:

Mikko_A

Työtön.
Liittynyt
13.8.2001
Viestit
6382
En sen kummemmin ymmärrä noista kilpa-autojen hydrauliikkajutuista, mutta joku vois kertoa joka asiasta tietää, etttä mitä kuljettajan täytyy tehdä "väärin" että hydrauliikkajutut hajoaa?

Niin ja montakos moottoria ferkulla on mennyt tänä vuonna kimin autosta? ;) MOntakos mäkillä? Edes muista kuinka monta.. ei varmaan 20 kertaa riitä.

On nää osa f1-forumilaisista kyllä hupaisaa(idioottia) porukkaa. Heti ko on yks huono kisa ollaan barrikaadeilla julistmassa kimi paskaksi. Sitten ko voittoja tulee, ollaan joko hiljaa tai pistetään tuurin piikkiin. Kateutta se on vaan eikä mitään muuta.
 

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
mh_84 sanoi:
Onneksi meidän kaikkien kannalta forumilta löytyy kaltaisiasi täysin objektiivisia ja realistisia postaajia.
Useinmiten olen tällä foorumilla puolustanut Alonsoa (sen voi varmasti allekirjoittaa moni). Nyt kun kerrankin syytän häntä, nimitetään minua subjektiiviseksi :D

On tämä melkoinen paikka :p
 

mh_84

Well-known member
Liittynyt
13.5.2005
Viestit
930
Törni sanoi:
Useinmiten olen tällä foorumilla puolustanut Alonsoa (sen voi varmasti allekirjoittaa moni). Nyt kun kerrankin syytän häntä, nimitetään minua subjektiiviseksi :D

On tämä melkoinen paikka :p
Kuka on nimitellyt? Huomaa, ei ollut hymiöitä. :rolleyes: :doubtful: ;) :D :eek!:
 

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
Mikko_A sanoi:
En sen kummemmin ymmärrä noista kilpa-autojen hydrauliikkajutuista, mutta joku vois kertoa joka asiasta tietää, etttä mitä kuljettajan täytyy tehdä "väärin" että hydrauliikkajutut hajoaa?

Niin ja montakos moottoria ferkulla on mennyt tänä vuonna kimin autosta? ;) MOntakos mäkillä? Edes muista kuinka monta.. ei varmaan 20 kertaa riitä.

On nää osa f1-forumilaisista kyllä hupaisaa(idioottia) porukkaa. Heti ko on yks huono kisa ollaan barrikaadeilla julistmassa kimi paskaksi. Sitten ko voittoja tulee, ollaan joko hiljaa tai pistetään tuurin piikkiin. Kateutta se on vaan eikä mitään muuta.
Tuskinpa noita suuremmin kuljettaja voi hajottaa. Tai ainakaan ei pitäisi pystyä.
Mutta kyllä varmasti on eroja kuljettajien ajotavoissakin että jonku ajotapa on tekniikalle rasittavampaa kuin toisen. Ja siinä on varmasti isojakin eroja että jos on jotain jo rikki autosta että pystyykö sen tuomaan sitten maaliin vai hajoaako se lopullisesti hetikohta vian tultua.

Mutta pääosin tekniikkamurheissa ei ole onnella yhtään mitään tekemistä. On vain huonoa insinöörityötä. Se on sitten eriasia jos käy niin hyvä tuuri että se hajoaa 5 mutkaa ennen maalia minuutin johtoasemasta tai vastaavaa. Mutta ei noi tuurilla hajoa tai ole hajoamatta.
 

jade

Well-known member
Liittynyt
19.12.1999
Viestit
378
Sijainti
Helsinki Suomi
Tuo hyrauliikkavika on perinteisesti ollut Ferrarin koodi polttoaineen loppumisesta. Olisiko nyt käynyt niin, että Kimin polttoaineen kultus laskettiin sateen takia pari kierrosta väärin. TV-kuvan perusteella vaikutti siltä, että kone sai välillä bensaa ja välillä ei ja auto ei ihan jaksanut varikolle asti. Kimin viittoilut ratahenkilökunnalle varikolle tulllessa osoittivat myös, että hän halusi päästä varikolle asti.

Vasta historia tulee osoittamaan mikä oli todellinen syy.:alppu:
 

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
jade sanoi:
Tuo hyrauliikkavika on perinteisesti ollut Ferrarin koodi polttoaineen loppumisesta. Olisiko nyt käynyt niin, että Kimin polttoaineen kultus laskettiin sateen takia pari kierrosta väärin. TV-kuvan perusteella vaikutti siltä, että kone sai välillä bensaa ja välillä ei ja auto ei ihan jaksanut varikolle asti. Kimin viittoilut ratahenkilökunnalle varikolle tulllessa osoittivat myös, että hän halusi päästä varikolle asti.
Tai se luonnollisempi, jo annettu selitys, että hydraulipaineet laski niin välistä meni vaihteet silmään ja välistä ei.
 

MaranelloRed

'Buongiorno a tutti'
Liittynyt
22.2.2000
Viestit
3059
Sijainti
Maranello
jade sanoi:
Tuo hyrauliikkavika on perinteisesti ollut Ferrarin koodi polttoaineen loppumisesta. Olisiko nyt käynyt niin, että Kimin polttoaineen kultus laskettiin sateen takia pari kierrosta väärin. TV-kuvan perusteella vaikutti siltä, että kone sai välillä bensaa ja välillä ei ja auto ei ihan jaksanut varikolle asti. Kimin viittoilut ratahenkilökunnalle varikolle tulllessa osoittivat myös, että hän halusi päästä varikolle asti.

Vasta historia tulee osoittamaan mikä oli todellinen syy.:alppu:
Höpö höpö. Viikon naurettavin väite. Kimin autosta meni hydrauliikka ja sillä sipuli. Alonso ajettiin nopeasti kiinni, muutama kierros peesissä ja sitten se iski. Hitaasti mutta varmasti eikä mitään ollut tehtävissä.
 

Joni

Well-known member
Liittynyt
19.1.2004
Viestit
16942
Yhden katsojan kertomusta(Istui jossain ekan mutkan katsomossa):

Too bad kimi retired (don't know what was the problem, but it seems to be a Gearbox problems, because some laps before he retired, he was realy pusshing hard. He ran wide several times on the kerbstones (like in Spain) and there was smoke coming under this care because of hitting the kerbs so hard).

Mene ja tiedä...
 

Mikkoz84

Schufosi
Liittynyt
26.1.2006
Viestit
1197
Joni sanoi:
Yhden katsojan kertomusta(Istui jossain ekan mutkan katsomossa):
Mene ja tiedä...
Jaa a jotenkin ei kyllä ole oikein uskottava juttu, kyllähän tuosta olisi tallikin sanonut jos se riuhtoi miten sattui ja muka savuakin tuli joopa joo
 

dillinger

Well-known member
Liittynyt
8.7.2007
Viestit
180
Sijainti
Stadi
Kyllä keihäsmies Seppo Räty oil oikeassa. En tässä nyt kehtaa noita legendaarisia sanoja toistamaan, mutt kyll te tiedätte.:jaska:
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös