Siis hä? sähän oot varmaan asiallisisten kirjoittajien top10 tällä palstalla.kessel sanoi:Mitä "muuta"
Kartoitan tässä vaan tilannetta että jos minäkin sallisin spostit muilta kuin admineilta niin mitä jännää olisi odotettavissa...
Vaikuttaa aika pitkälti vastaavanlaiselta tapaukselta kuin osui Kimin kohdalle Monacossa. No, tasaisesti paskasäkää kaikille kärkikuskeille niin pysyy mielenkiinto yllä. Ja kinastelut aisoissa kun ei pääse suotta syntymään mitään "mutku sillä on ollu enempi huonoa tuuria" vs. "hyvän tuurin järjestäminen on mestarin merkki" vs. "mun isä tekee teidän isien varikkokäynnit" -jarnaa.IceManFani sanoi:Nimim. JTM79, ei ole selvästikkään lukenu viimeisimpiä uutisia:
Siinä on hunajaa Stedosin korville. Viesti on mennyt perille mutta hän lopettaa boldaamisen vasta kun kaikki muut lopettavat hänen suosikkinsa nimittelyn.Mediaprofeetta sanoi:Todella ärsyttävää luettavaa, sillä kun selvästi vaan yritetään provosoida forumin tiettyä porukkaa. Sanomasi on varmasti mennyt jo ajat sitten perille, ei sitä tarvitse koko ajan korostaa
Tiedät varmaan että ollaan Suomalaisella foorumilla. Kun tulee menestystä ja mannaa kahmalokaupalla niin kyllä siinä riemuitaan ja samalla mollataan kilpailijoita. On omituista odottaakaan muuta. Tulee aika jolloin yhtään suomalaista ei aja F1:ssä, nyt on aika ottaa ilo irti.Stedos sanoi:Kuten oletettavasti tiedät ja kuten olen jo sanonut Mestarillinen Massan boldaaminen loppuu sinä kauniina päivänä, kun Sössö-Nipat, yms muiden viljely loppuisi.
On surullista, jos asiapuolellakin on omituista odottaa asiallista keskustelua ja foorumin sääntöjen noudattamista. Ja varsinkin jos sitä perustellaan foorumin suomalaisuudella.Pobeda sanoi:Tiedät varmaan että ollaan Suomalaisella foorumilla. Kun tulee menestystä ja mannaa kahmalokaupalla niin kyllä siinä riemuitaan ja samalla mollataan kilpailijoita. On omituista odottaakaan muuta.
Tähän Stedoskin tähtää, hän vain käyttää ärsyttäjien omaa asetta, tosin korostettuna, mikä minusta taas on epätoivottavaa "kaksi silmää silmästä"-ajattelua. Olen lisäksi siinä käsityksessä, ettei Massa ole Stedosin suosikki, kuten kirjoitat, vaan kyse on vain kampanjasta herjaajia vastaan (sikäli herää kysymys onko tämä kuitenkin vain niinikään säännöissä kiellettyä provosointia - voiko jonkin kuskin kehuminen yleensäkään olla?).Tuli vaivauduttua kirjoittamaan pitkästi mutta foorumi olisi paljon mukavampi jos täällä olisi vähemmän ärsyttämiseen keskittyviä.
Hmm, näyttäisi siltä, että Stedos saa muilta tuhlattua enempi aikaa kuin itseltään. Jos Nipsuhuulella on aikaa rajallisesti, niin tuskin sun tarttee nuihin vastailla. Jos sulta piisaa aikaa, niin ehkä sitä löytyy muiltakin. Ehkä tää kaikki on nimen omaan tylsyydestä kiinni ja kun kerrankin on jossain (eli foorumilla) jotain josta väitellä (tai muuten hermoilla) niin tulee sitten tartuttua siihen.Nipsuhuuli sanoi:Asia, mitä toivoisin sinulta, Stedos, on että lopettaisit tuon provoilun. Tuhlaat vain sillä omaa aikaasi ja samalla ärsytät muita :nope:
Ei se ole omituista vaan aivan oikein, siihen minäkin kirjoituksellani pyrin. Foorumin suomalaisuus ja se mitä siitä seuraa on realiteetti jonka jokainen järjissään oleva ottaa huomioon. Herjaamisen tunnusmerkeillä viitannet siihen menisikö näyttö läpi lakituvassa. Rohkenen epäillä, tuskin saat tuomiota kenellekään siitä että sinua nimitetään Sössö-Niiloksi.WebSlave sanoi:On surullista, jos asiapuolellakin on omituista odottaa asiallista keskustelua ja foorumin sääntöjen noudattamista. Ja varsinkin jos sitä perustellaan foorumin suomalaisuudella.
"Kaikkien käyttäjien, sekä muiden henkilöiden herjaaminen ja loukkaaminen on kiellettyä."
Mielestäni Felipestä käytetyt haukkumanimet hyvin täyttävät herjaamisen tunnusmerkit. Mielestäni kenenkään ei pitäisi alentua niin huonoon käytökseen, mutta jos höyryjä on pakko päästellä, niin sitä varten on vapaa osasto.
Yritin kirjoituksellani osoittaa että tapa on väärä.Tähän Stedoskin tähtää, hän vain käyttää ärsyttäjien omaa asetta, tosin korostettuna, mikä minusta taas on epätoivottavaa "kaksi silmää silmästä"-ajattelua. Olen lisäksi siinä käsityksessä, ettei Massa ole Stedosin suosikki, kuten kirjoitat, vaan kyse on vain kampanjasta herjaajia vastaan (sikäli herää kysymys onko tämä kuitenkin vain niinikään säännöissä kiellettyä provosointia - voiko jonkin kuskin kehuminen yleensäkään olla?).
Tuskin onnistuu, uskon oikean tavan olevan se, että jokainen yrittää omalta kohdaltaan harjoittaa itsehillintää nimittelyssä ja varsinkin puhtaassa ärsyttämisessä. Sitä yritin Stedosille vihjata. Hänen tapansa on väärä, jos tuomitsee toisen tavan niin ei pidä itse syyllistyä samaan. Hänen ja esim. cccp:n käytös on riidankylvöä pahimmasta päästä.Mikä olisi oikea tapa toimia, jotta asiattomasta kirjoittelusta asiapuolella pästäisiin eroon? Tuleeko jokainen asiaton viesti raportoida ylläpitäjille ja hukuttaa heidät raportointeihin?
Mielestäni alentava nimittely ei ole suvaittavaa millään "realiteeteilla". Keskustelupalstan ylläpitäjänä en suvaitsisi moista. Sillä keskustelupalstalla, jossa olen jollain tavalla ylläpidosta vastuussa postaukset suodatetaan automaattisesti tiettyjen asiattomien sanojen perusteella. Nuo nimittelyt varmasti päätyisivät niiden sanojen listalle.Pobeda sanoi:Ei se ole omituista vaan aivan oikein, siihen minäkin kirjoituksellani pyrin. Foorumin suomalaisuus ja se mitä siitä seuraa on realiteetti jonka jokainen järjissään oleva ottaa huomioon.
En. Viittasin omaan mielipiteeseeni, kuten lauseessa toteankin. Minkä tietysti toivoisin olevan foorumin ylläpidonkin mielipide.Herjaamisen tunnusmerkeillä viitannet siihen menisikö näyttö läpi lakituvassa.
Niin minustakin, koska se ei toimi, vaan lisää tällaisia metakeskusteluja. Se ei kuitenkaan ole asiatonta toisin kuin ne kirjoitukset, joita vastaan Stedosin kampanja on suunnattu.Yritin kirjoituksellani osoittaa että tapa on väärä.
Heh, "ei tehdä mitään, kyllä se siitä varmaan itsekseen poistuu". Ei poistu. Niille, joiden toimintaa ei hyväksy täytyy jollain tavalla osoittaa, ettei heidän toimintansa ole hyväksyttävää tai nämä pysyvät autuaan tietämättöminä. Olen tosin niin pessimisti, etten usko minkään auttavan enkä siksi itsekään tee asialle mitään lukuunottamatta tällaisia ajoittaisia metakeskusteluita. Siksi kysyin mikä olisi oikea tapa.Tuskin onnistuu, uskon oikean tavan olevan se, että jokainen yrittää omalta kohdaltaan harjoittaa itsehillintää nimittelyssä ja varsinkin puhtaassa ärsyttämisessä.
Stedos ei syyllisty samaan. Eihän hän "syyllisty" muuhun kuin Massan hehkuttamiseen. cccp:n kirjoitukset ovat ihan toisessa kategoriassa.Hänen tapansa on väärä, jos tuomitsee toisen tavan niin ei pidä itse syyllistyä samaan. Hänen ja esim. cccp:n käytös on riidankylvöä pahimmasta päästä.
Tämän tyyppinen metakeskustelu ei toki kuulu tähän ketjuun tai F1-asiapuolelle. Olisikohan parempi paikka Ylläpito-osasto? Joka tapauksessa priva se ei ole, koska tässä keskustellaan foorumin yleisistä pelisäännöistä. Niistä tulee keskustella julkisesti, jotta jokainen halukas voi ottaa osaa. Jos kyse olisi kahdenkeskisestä jarnasta tilanne olisi toinen.J.Hunt sanoi:Webslave, voiko tuon paskan tinkaaminen jatkua privassa.
Sitten vielä kitistään kuinka paska on keskustelun laatu...
Ei minustakaan ole suvaittavaa, silti se on realiteetti. Foorumin pitäjä päättää miten suhtautuu siihenWebSlave sanoi:Mielestäni alentava nimittely ei ole suvaittavaa millään "realiteeteilla".
Ei olekaan suomalaiskuskien faniforumi ja muitakin voi kannattaa mutta jos et ymmärrä että tämä on suomalainen foorumi niin täsrä on turha enempää jankata. Jos et löydä moitittavaa niin et sitten löydä, minä olen löytänyt. Tuollaiset jtm79 -töräykset eivät pyhitä mitään.Lisäksi, tämä ei ole suomalaiskuskien fanifoorumi, vaan F1-foorumi, joten täällä tulisi sallia myös muiden kuin suomalaiskuskien kannattaminen ja kehuminen. Se sinällään ei voi olla väärin, ja jos sellaisesta provosoituu, se ei ole kirjoittajan vika. Sisällöllisesti Stedosin viesteissä ei näyttäisi olevan nopealla vilkaisulla moitittavaa. Moni kirjoittaja on täällä asiattomampi.
Jos hän olisi vain fanittanut Massaa ja sigussa olisi vaikka boldattu teksti niin tuskin olisin edes huomannut sitä. Käytöksellään aikaansaamaansa riitaa on ollut mahdotonta olla huomaamatta. Hän käyttää sitä myös tekstissään ja on monesti sanonut tarkoituksensa olevan ärsyttää. Hän syyllistyy täsmälleen samaan kuin cccp vaikka sanoo pyrkivänsä asiallisuuteen.Stedos ei syyllisty samaan. Eihän hän "syyllisty" muuhun kuin Massan hehkuttamiseen. cccp:n kirjoitukset ovat ihan toisessa kategoriassa.
Toki näin. Ylläpito on ollut aika vapaamielinen omien sääntöjensä valvomisen kanssa, mikä varmasti osin johtuu silkasta ajan puutteesta. Mutta kai sitä nyt joskus saa nostaa kissan pöydälle (enkä minä yleensä edes aloita näitä), vai pitäisikö vain olla hiljaa ja raportoida asiattomista viesteistä? Ja samalla antaa asiapuolen pikku hiljaa valua kohti Suomi24-tasoa? Toivoisin F1-Forumin, tai edes sen asiapuolen säilyvän vähän asiallisempana paikkana.Pobeda sanoi:Ei minustakaan ole suvaittavaa, silti se on realiteetti. Foorumin pitäjä päättää miten suhtautuu siihen
Kyllä, mutta se ei ole johtunut asiattomista viesteistä, vaan termin "mestarillinen Massa" käytöstä. Itse termissä ei ole mitään asiatonta. Jos olisi, myös "mestarillinen Kimi" olisi asiaton.Käytöksellään aikaansaamaansa riitaa on ollut mahdotonta olla huomaamatta.
Et voi määritellä että jokin termi itsessään on asiallinen tai asiaton, kyse on aina asiayhteydestä. Hän käytti sitä ärsytystarkoityksessa ja sellaista viestiä minä pidän asiattomana. Hän tiesi täsmälleen mitä teki, onnistui tarkoituksessaan ja sai mitä pyysi.WebSlave sanoi:Kyllä, mutta se ei ole johtunut asiattomista viesteistä, vaan termin "mestarillinen Massa" käytöstä. Itse termissä ei ole mitään asiatonta. Jos olisi, myös "mestarillinen Kimi" olisi asiaton.
Kyllähän sen nyt voi määritellä millainen kielenkäyttö on asiallista ja millainen ei. Asiayhteys ei tee kehumisesta asiatonta eikä haukkumanimistä asiallisia. Provosointia Stedosin viestit voivat olla (ja sitäkin vain, koska eräät kirjoittajat eivät pidä Massasta), mutta se on eri asia kuin asiattomuus, jota vastaan hän kampanjoi.Pobeda sanoi:Et voi määritellä että jokin termi itsessään on asiallinen tai asiaton, kyse on aina asiayhteydestä. Hän käytti sitä ärsytystarkoityksessa ja sellaista viestiä minä pidän asiattomana. Hän tiesi täsmälleen mitä teki, onnistui tarkoituksessaan ja sai mitä pyysi.