Massa vs. Räikkönen

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

CamoN

Kurvailija
Sijainti
Kouvola
Kyllä Massa tänään parempi oli vaikka myös Kimillä saattoi moottoriongelmia kisassa olla. Jokatapauksessa täysin hengetöntä se meno oli myös mutkissa ja yritys puuttui täysin. Kommenteista päätellen näyttää Kimin motivaatio olevan aika nollissa ja ei tiedä nähdäänkö koko kaveria enää ens kaudella Ferrarin ratissa.
Enpä menisi ihan niin pitkälle että uskoisin kyseessä olevan jälleen se kuuluisa motivaatio-ongelma, vaan ehkä enemmänkin luottamuspula auton ja koko tallin suuntaan. Kimi valitti ettei pitoa löytynyt eikä sen takia vauhtiakaan. Samasta pidon puutteesta ja jatkuvasta vesiliirrosta valittavat myös kaikki muut, mutta olivat nopeampia.

Kiinan aika-ajossa kinattiin renkaista, Malesian kilpailussa meni rengastaktiikat ihan miten sattui ja lopulta KERS tuotti mahdollisen hengenvaaran, aika-ajossa munattiin tallikaverin mahdollisuudet ja harjoituksissa sai istua kemiallisen palon ja korkeajännitevaaran välittömässä läheisyydessä, kunnes pääsi erittäin pahan hajuista savua tuottavasta Ferrarista ulos varikolla. Australian kisassa auton perä "lähti vaan irti" ja aiheutti seinään ajon, jonka Kimi kirjasi omaan piikkiinsä.

Jotain on pielessä, enkä yhtään ihmettelisi jos tuollaiset jatkuvat ongelmat sekä taktiikoissa että autossa aiheuttaisivat pieniä epäilyksiä ja luottamuspulaa kuljettajan pään sisällä. F1-kuljettajat ovat tietysti ammattilaisia eivätkä viime aikaiset tapahtumat saisi vaikuttaa suoritustasoon, mutta ihmisiähän ne siellä ratin takana kuitenkin on. Tuo luottamuspula heijastuu sitten vaikeissa olosuhteissa sellaisena, että kun omaan työkaluunsa ei luota, sitä ei myöskään halua puristaa aivan sinne veitsenterälle kun auton ja renkaiden suorituskyvystä kyseisissä olosuhteissa ei ole tarkkaa tietoa. :dunno:

Feretti

Well-known member
Niin onhan se ihan huikea suoritus Massalta ajaa n.20 kierrosta ilman virheitä...torilla tavataan...

ScuderiaJormaz

Well-known member
Kyllä Massa tänään parempi oli vaikka myös Kimillä saattoi moottoriongelmia kisassa olla. Jokatapauksessa täysin hengetöntä se meno oli myös mutkissa ja yritys puuttui täysin. Kommenteista päätellen näyttää Kimin motivaatio olevan aika nollissa ja ei tiedä nähdäänkö koko kaveria enää ens kaudella Ferrarin ratissa.

Heh..kännissäkö tänne kirjoittelet? :D

Misa1

Flying finns
Sijainti
Helsinki
:jaska:

Huoh, tässä vaiheessa molemmat ovat aika pitkälti tasan samalla viivalla. En nostaisi kumpaakaan erityisasemaan tai väittäisi, että olisi ylivoimainen.

Ferrari vaan niin perseestä kun voi olla. Turha ainakaan kuskien piikkiin laittaa yhtään mitään.

eepy

Well-known member
HÖÖ, Massalla jo 4 pisteetöntä kisaa peräkkäin. Kenkää pitäs antaa tommoselle häsärille :D

zenit

Well-known member
Sijainti
Lahti
HÖÖ, Massalla jo 4 pisteetöntä kisaa peräkkäin. Kenkää pitäs antaa tommoselle häsärille :D
Ei sitä tiedä vaikka huomenna italiaanot tommosta kirjottelisvat,on ne vaan niin nopeita takinkäännössä.

Ode

Maailmanlupaus
Sijainti
Oulu
1-0.

Massalle kenkää ehdotta ja Senna tilalle. Kaverille on kauden aikana avautumassa kolme varteenotettavaa tallipaikkaa :cool:

mikæl

Well-known member
Sijainti
Tampere
Minä luulen, että Massalla on motivaatio- sekä alkoholi- ja viihdeongelma, lisäksi auto on rakennettu Räikkösen säätöihin ja Massan autoa ajaa sen veli - ei Felipe itse. Lisäksi Massa ei vieläkään puhu italiaa eikä juuri muutenkaan, ei keskustele eikä vietä aikaansa varikolla, ei ole kyllin karismaattinen eikä osaa säätää ja rakentaa formuloita saati suunnitella hyvää autoa. Tietää itsekin saavansa liikaa palkkaa eikä silti ole Scumin veroinen. Jos olisi huippukuski - olisi kehittänyt autonsa jo pistetavoitteeseen niin kuin Kimi teki.

Alonso tulee Massan tilalle, ihan selvä.

Viimeksi muokattu:

eepy

Well-known member
Minä luulen, että Massalla on motivaatio- sekä alkoholi- ja viihdeongelma, lisäksi auto on rakennettu Räikkösen säätöihin ja Massan autoa ajaa sen veli - ei Felipe itse. Lisäksi Massa ei vieläkään puhu italiaa eikä juuri muutenkaan, ei keskustele eikä vietä aikaansa varikolla, ei ole kyllin karismaattinen eikä osaa säätää ja rakentaa formuloita saati suunnitella hyvää autoa. Tietää itsekin saavansa liikaa palkkaa eikä silti ole Scumin veroinen. Jos olisi huippukuski - olisi kehittänyt autonsa jo pistetavoitteeseen niin kuin Kimi teki.

heheheh:D

neos

Well-known member
On muuten ensimmäinen kausi omissa muistikuvissa kun tallikaverilla on oikeasti enemmän epäonnea alkukauden aikana kuin Kimillä... Se se antaa jo anteeksi aika paljon tuota pisteettömyyttä :D

Stedos

Banned
Sijainti
kuussa
On muuten ensimmäinen kausi omissa muistikuvissa kun tallikaverilla on oikeasti enemmän epäonnea alkukauden aikana kuin Kimillä... Se se antaa jo anteeksi aika paljon tuota pisteettömyyttä :D
Massalla on ollut omasta mielestäni aina suurempaa epäonnea, kuin Kimillä, kun molemmat ovat ajaneet Ferrarilla. Teknisiä keskeytyksiä on enemmän ja mikä pahinta ne tulevat usein, kun Massa on kisoissa huippusijoilla. Kimillä taas koneet paukkuu ja rätisee sielä sijoilla 5-8, kun Massalla pelit hajoaa kärjessä.

Todella epäluotettava on Ferrari taas, kun ennen kisaa telemetriasta näkyy, että autossa on ongelmia.

Timmyh

Formuloita vuodesta -98..
Sijainti
Tampere
Massalla on ollut omasta mielestäni aina suurempaa epäonnea, kuin Kimillä, kun molemmat ovat ajaneet Ferrarilla. Teknisiä keskeytyksiä on enemmän ja mikä pahinta ne tulevat usein, kun Massa on kisoissa huippusijoilla. Kimillä taas koneet paukkuu ja rätisee sielä sijoilla 5-8, kun Massalla pelit hajoaa kärjessä.

Todella epäluotettava on Ferrari taas, kun ennen kisaa telemetriasta näkyy, että autossa on ongelmia.
Kimillä on ollut paljon ongelmia harjoituksissa yms. että pelkkiä teknisiä ongelmia kisoissa kärkipaikoilta on ehkä Massalla ollut enemmän mutta en sanoisi että Massa on epäonnekkaampi ollut.

Ronttu

Well-known member

Hehe! Hyvä Vi##uilu näille palstalaisille jotka luulee että kuski kehittää/rakentaa auton.

Toki kuski vaikuttaa asiaan, mutta kaikki me aikuiset ihmiset tiedämme miten paljon se pelkkä auto vaikuttaa.

Pikkulinnut jo laului, että Alfonso rakentaa Ferkun ensi kauden autoaan kotonaa Oviedossa aina kun on vapaa viikonloppu.

Total Bummer

Well-known member
Kuulin huhua että ferrarin insinöörit soitti aina scumille, kun eivät osanneet itse tulkita tuulitunnelin datoja.

Poistettu jäsen 5082

Guest
...

Pikkulinnut jo laului, että Alfonso rakentaa Ferkun ensi kauden autoaan kotonaa Oviedossa aina kun on vapaa viikonloppu.
Joo, sedän firma toimitti just eilen Fernandolle uuden CNC-jyrsimen, että saa tehtyä uudet venttiilit ja kampiakselin Ferrarin alitehoseen myllyyn kun ei ne inssit siellä Italiassa itse osaa muuta tehdä kuin syödä spagettia. :cool:

Mutta joo, mielestäni molemmat kuskit tehny tällä kaudella sen minkä pystyy. Jää nähtäväksi tuleeko kaudesta jatkossakin tasainen näiden kahden välillä vai tippuuko toinen kelkasta jossain vaiheessa.

Aika härskisti se Felipebeibe tänään pussas Force Indian autoa. Melko samaa henkeä oli tässä kuin viime kaudella tökkäsyssä Elwiksen kylkeen. :doubtful:

|EdU|

Scuderia Ferrari
Sijainti
Järvenpää
Aika härskisti se Felipebeibe tänään pussas Force Indian autoa. Melko samaa henkeä oli tässä kuin viime kaudella tökkäsyssä Elwiksen kylkeen. :doubtful:
En usko, että Massa olisi yhtä agressiivisesti yrittänyt ohitusta jos kyseessä olisi ollut kunnon pistesija. Massalla oli vain kisa jo muutenkin pielessä niin ei olisi ollut kauehasti väliä vaikka vähän romua olisi tullutkin.

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Sijainti
Maranello

No niinpä, Massa vaan syö jäätelöä ja juo Cocista kun Kimi on nyttenkin kehittämässä autoa.

Status
Ei avoinna uusille viesteille.