Materialistinen onni - tämän ostin tänään - Parte tres

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24272
Sijainti
lappeen Ranta
No nytpä tiedän että CD-levyjen hiontakone on olemassa. Joltain muulta taholta kuultuna, pitäisin tietoa silkkana vedätyksenä ;)
Juu. Jotkut asiat on vaan niin vakavia, että niillä ei lasketa leikkiä.

Tuosta hiomavehkeestä ja sen tekemästä jäljestä vielä sen verran, että en olisi uskonut kuinka hyvää pintaa se jättää jälkeensä jos eivät olisi näytehiontaa kyseisestä liikkeestä ostamalleni Ismo Alangon singlelle siellä tehneet. Hyvää markkinointia moinen. Olen nimittäin joskus kirjastossa nähnyt sellaisia toisenlaisella menetelmällä hiottuja levyjä, joiden pinta on sellainen tosi naarmuinen, mutta levy siis toimii niistä hiontanaarmuista huolimatta. Olen vaan sen verran esteetikko levyjen ulkonäön suhteen, että mieluummin kärsin kiekon hyppimisestä kuin katselen sellaista sumeapintaista levyä.
 

AJ

Well-known member
Liittynyt
19.7.2000
Viestit
69605
Sijainti
Toinen Maailma
Olen vaan sen verran esteetikko levyjen ulkonäön suhteen, että mieluummin kärsin kiekon hyppimisestä kuin katselen sellaista sumeapintaista levyä.
Eikös noita levyjä ole tarkoitus kuunnella semmosella soittimella, eikä hyppyyttä tahi katsella?
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24272
Sijainti
lappeen Ranta
Eikös noita levyjä ole tarkoitus kuunnella semmosella soittimella, eikä hyppyyttä tahi katsella?
Juu, mutta edelleäkävijät katsovat levyjä myös siinä samalla kun semmoseen laiteeseen niitä hyppyyttävät. Mulle ainakin on jo toissavuosikymmentä (ja nykyaikaa myös) se.
 

Albert Oil

Hippi ja juntti
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
55371
Sijainti
Korviesi välissä
Viisi euroa maksoi niiden kolmen levyn hiominen. Kaksi minuuttia on vissiin maksimihionta-aika (levy ohenee hiukan hionnan seurauksena) ja sille tulee hintaa vitosen verran. Noissa mun levyissä oli aika vähällä hionnalla korjautuvat, mutta kuitenkin levyn toimintaa häiritsevät kulumat. Syvempiä uria ei kuulemma saa hiottua näkymättömiin. Se on kyllä jännä miten joskus ihan olematon sormenjälki pistää levyn hyppimään ja toisinaan taas tosi kamalan näköinen levy soi ongelmitta.

Sehän tuossa on yhtenä ideana, että voi ostaa esim. kirpputorilta pilkkahintaan jonkun harvinaise(hko)n levyn, jonka ulkonäkö on apaut tuopinalusen luokkaa ja sitten hiotuttaa sen siistin näköiseksi ja toimivaksi.
Mä oisin tehnyt vitosella.
 

toleranssisiipi

Langennut enkeli
Liittynyt
14.9.2003
Viestit
14061
Sijainti
SEKOS-marketin vihannesosasto
Mulla on toi sama setti. Tai ainakin sisältö on sama, remasteroitu ja ekstroja x-määrä. Kotelo tosin on suomeksi.
En oo vielä ehtinyt katella mitään siitä, koska silloin kun sen ostin, olin just katellut remasteroimattomat jaksot, enkä oo ehtinyt tohon vielä perehtyä. Voiskin tässä joku päivä vähän mulkasta.

Ai niin, omat päivän hankinnat on muutama Yöjuttu-lehti.

-edit- Editointitaitoa vois kanssa joku päivä hankkia.
 
Viimeksi muokattu:

toleranssisiipi

Langennut enkeli
Liittynyt
14.9.2003
Viestit
14061
Sijainti
SEKOS-marketin vihannesosasto
Niitä John Sinclair -stooreja vissiin? Mulle tuli 80-luvulla ihan tilattuna kyseinen julkaisu jokusen vuoden ajan.
Juu, niitäpä niitä. Joitain aikoja sitten alkoi tekemään mieli "aikamatkailla" omaan nuoruuteen, ja tulikin hankittua läjä Suomen MADejä ja Yöjuttuja. Kyllähän noita iltasella lueskelee. Lyhyitä ja kevyitä luettavia.
Jonkinlainen keräilyinnostus yrittää noidenkin suhteen pyrkiä esiin, mutta toistaseks oon selvinnyt vain muutamilla irtonumeroilla. Tiedän kyllä, että jos jossain näkyy kohtuuhintaan joku riittävän iso alkusetti keräilylle, niin se on sitten sillä selvä juttu sekä Yöjuttujen että Madien suhteen.
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24272
Sijainti
lappeen Ranta
Juu, niitäpä niitä. Joitain aikoja sitten alkoi tekemään mieli "aikamatkailla" omaan nuoruuteen, ja tulikin hankittua läjä Suomen MADejä ja Yöjuttuja. Kyllähän noita iltasella lueskelee. Lyhyitä ja kevyitä luettavia.
Jonkinlainen keräilyinnostus yrittää noidenkin suhteen pyrkiä esiin, mutta toistaseks oon selvinnyt vain muutamilla irtonumeroilla. Tiedän kyllä, että jos jossain näkyy kohtuuhintaan joku riittävän iso alkusetti keräilylle, niin se on sitten sillä selvä juttu sekä Yöjuttujen että Madien suhteen.
Mulla on vanhempien luona tallessa kaikki vissiin. Siis siihen asti kun sitä tilattuna tuli. Löytyy kaikki ne pienempikokoiset alkupään numerot ja aika paljon isompikokoisia myöhemmin ilmestyneitä myös. Plus kioskikirjallisuusosastolta Remoja, Teurastaja Buchereita ja Mack Bolaneita jonkin verran. Pitäisiköhän lukaista joku Yöjuttu kun porukoita käyn seuraavan kerran morjestamassa...
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Fanworld(!!!)-merkkisen ilmalämpöpumpun asennettuna hintaan 500. Sen päätoimi toki tulee olemaan jähhdytys eikä lämmitys. Nyttenkin on pitkälti taas yli 30 lämpöö.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös