Juu. Jotkut asiat on vaan niin vakavia, että niillä ei lasketa leikkiä.No nytpä tiedän että CD-levyjen hiontakone on olemassa. Joltain muulta taholta kuultuna, pitäisin tietoa silkkana vedätyksenä
Eikös noita levyjä ole tarkoitus kuunnella semmosella soittimella, eikä hyppyyttä tahi katsella?Olen vaan sen verran esteetikko levyjen ulkonäön suhteen, että mieluummin kärsin kiekon hyppimisestä kuin katselen sellaista sumeapintaista levyä.
Juu, mutta edelleäkävijät katsovat levyjä myös siinä samalla kun semmoseen laiteeseen niitä hyppyyttävät. Mulle ainakin on jo toissavuosikymmentä (ja nykyaikaa myös) se.Eikös noita levyjä ole tarkoitus kuunnella semmosella soittimella, eikä hyppyyttä tahi katsella?
Mä oisin tehnyt vitosella.Viisi euroa maksoi niiden kolmen levyn hiominen. Kaksi minuuttia on vissiin maksimihionta-aika (levy ohenee hiukan hionnan seurauksena) ja sille tulee hintaa vitosen verran. Noissa mun levyissä oli aika vähällä hionnalla korjautuvat, mutta kuitenkin levyn toimintaa häiritsevät kulumat. Syvempiä uria ei kuulemma saa hiottua näkymättömiin. Se on kyllä jännä miten joskus ihan olematon sormenjälki pistää levyn hyppimään ja toisinaan taas tosi kamalan näköinen levy soi ongelmitta.
Sehän tuossa on yhtenä ideana, että voi ostaa esim. kirpputorilta pilkkahintaan jonkun harvinaise(hko)n levyn, jonka ulkonäkö on apaut tuopinalusen luokkaa ja sitten hiotuttaa sen siistin näköiseksi ja toimivaksi.
:thumbup:Postissa, matkalla. Tuletuletule äidin luo!
Mä olen ekstrahaukka. Mitä enemmän behind the scenes -pätkiä ja kommenttiraitoja, sen parempi.:thumbup:
Mulla on tuo setti ilman remasterointia ja exclusive extroja.
Ekan silmäyksen jälkeen kuvittelin Melindan brassailevan pahvilaatikkopunkun ostolla.Postissa, matkalla. Tuletuletule äidin luo!
Niitä John Sinclair -stooreja vissiin? Mulle tuli 80-luvulla ihan tilattuna kyseinen julkaisu jokusen vuoden ajan.Ai niin, omat päivän hankinnat on muutama Yöjuttu-lehti.
Juu, niitäpä niitä. Joitain aikoja sitten alkoi tekemään mieli "aikamatkailla" omaan nuoruuteen, ja tulikin hankittua läjä Suomen MADejä ja Yöjuttuja. Kyllähän noita iltasella lueskelee. Lyhyitä ja kevyitä luettavia.Niitä John Sinclair -stooreja vissiin? Mulle tuli 80-luvulla ihan tilattuna kyseinen julkaisu jokusen vuoden ajan.
Kop.Mä olen ekstrahaukka. Mitä enemmän behind the scenes -pätkiä ja kommenttiraitoja, sen parempi.
Mulla on vanhempien luona tallessa kaikki vissiin. Siis siihen asti kun sitä tilattuna tuli. Löytyy kaikki ne pienempikokoiset alkupään numerot ja aika paljon isompikokoisia myöhemmin ilmestyneitä myös. Plus kioskikirjallisuusosastolta Remoja, Teurastaja Buchereita ja Mack Bolaneita jonkin verran. Pitäisiköhän lukaista joku Yöjuttu kun porukoita käyn seuraavan kerran morjestamassa...Juu, niitäpä niitä. Joitain aikoja sitten alkoi tekemään mieli "aikamatkailla" omaan nuoruuteen, ja tulikin hankittua läjä Suomen MADejä ja Yöjuttuja. Kyllähän noita iltasella lueskelee. Lyhyitä ja kevyitä luettavia.
Jonkinlainen keräilyinnostus yrittää noidenkin suhteen pyrkiä esiin, mutta toistaseks oon selvinnyt vain muutamilla irtonumeroilla. Tiedän kyllä, että jos jossain näkyy kohtuuhintaan joku riittävän iso alkusetti keräilylle, niin se on sitten sillä selvä juttu sekä Yöjuttujen että Madien suhteen.
Mulla on mainitussa paikassa, toivottavasti kuitenkin fyysisesti eri sellaisessa kuin JPP:llä, myös Madeja aimo kasa. Kuulemma niille pitäis alkaa tehdä jotain.Mulla on vanhempien luona tallessa kaikki vissiin.
Paljonko siellä muuten maksaa sähkö?Fanworld(!!!)-merkkisen ilmalämpöpumpun asennettuna hintaan 500. Sen päätoimi toki tulee olemaan jähhdytys eikä lämmitys. Nyttenkin on pitkälti taas yli 30 lämpöö.
Paljonko olisi ollut veroilla?Fanworld(!!!)-merkkisen ilmalämpöpumpun asennettuna hintaan 500. Sen päätoimi toki tulee olemaan jähhdytys eikä lämmitys. Nyttenkin on pitkälti taas yli 30 lämpöö.
28 senttiä/kWh ja käytännön lämmityskäyttö/pumppu melko tasan euron/vrk.Paljonko siellä muuten maksaa sähkö?
Niinkö montako senttiä kilowattitunnilta?
Pitkälti yli 30 lämpöö.Paljonko olisi ollut veroilla?