Materialistinen onni - tämän ostin tänään - Parte tres

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
Varmaan meinasi vähän, että harvaa kuolinvuoteellaan vituttanut, kun jäi se edellistä parempi töllö ostamatta.
"Älä koskaan osta velaksi
Velka on veli otettaessa, vasemmistoliitto maksettaessa. Niin houkuttelevalta kuin tuntuukin ottaa velkaa saadakseen jotain nyt, on se ehkä tyhmintä mitä ihminen voi tehdä. Tuhannen euron taulutelevisio on helppo ostaa osamaksulla, mutta jos olet säästänyt sen tuhat euroa käteen, harkitset ostostasi paljon tarkemmin.
Olen saanut oppia sen pahimmalla mahdollisella tavalla kantapään kautta, enkä tässä vaiheessa elämääni haluaisi ostaa edes asuntoa velaksi, koska se sitoisi minut pankin maaorjaksi sen sijaan, että voin tulla ja mennä miten haluan."

Juu. Kulutuselektroniikkaa ei tosiaankaan kannata millään osamaksulla ostaa mutta voi tätäkin kaveria sitten viiskymppisenä pänniä kun nuorena asuntolainan ottanut asuu "ilmaiseksi" ja tämä makselee toisille vuokria.
Arvelinkin tuosta ensimmäisestä lainauksesta jo että on näitä "matkustellaan ja "eletään"" tyyppejä joiden mielestä rahat kannattaa lyödä elämyksiin.
 
Liittynyt
1.11.2014
Viestit
3326
Sijainti
Katabolia
Silleen jännä että millätavalla erilaista elämää sen hyvätuloisen pitäisi elää kuin se pienituloinen?
Mihin sitä rahaa sitten käyttää jos ei materiaan?
Raha pitäisi esim. panna poikimaan. Samat tyypit jotka pystyisivät yksinkertaisesti säästää miljonääriksi, tuhlaavat kaiken, mutta pelaavat kuitenkin lottoa. Se on juuri sitä.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
"Älä koskaan osta velaksi
Velka on veli otettaessa, vasemmistoliitto maksettaessa. Niin houkuttelevalta kuin tuntuukin ottaa velkaa saadakseen jotain nyt, on se ehkä tyhmintä mitä ihminen voi tehdä. Tuhannen euron taulutelevisio on helppo ostaa osamaksulla, mutta jos olet säästänyt sen tuhat euroa käteen, harkitset ostostasi paljon tarkemmin.
Olen saanut oppia sen pahimmalla mahdollisella tavalla kantapään kautta, enkä tässä vaiheessa elämääni haluaisi ostaa edes asuntoa velaksi, koska se sitoisi minut pankin maaorjaksi sen sijaan, että voin tulla ja mennä miten haluan."

Juu. Kulutuselektroniikkaa ei tosiaankaan kannata millään osamaksulla ostaa mutta voi tätäkin kaveria sitten viiskymppisenä pänniä kun nuorena asuntolainan ottanut asuu "ilmaiseksi" ja tämä makselee toisille vuokria.
Arvelinkin tuosta ensimmäisestä lainauksesta jo että on näitä "matkustellaan ja "eletään"" tyyppejä joiden mielestä rahat kannattaa lyödä elämyksiin.
Iso komp tälle. Ainoat hankinnat joihin olen ottanut lainaa on auto ja asunto, koska tiedän että tiukan paikan tullen pystyn molemmat realisoimaan niin että saan maksettua jäljellä olevan lainan pois. Muuten on säästöillä menty.

Monta tyyppiä on tullut vastaan jotka on hankkinut tv:t ja tietokoneet lainarahalla. Se on monelle todella houkuttelevaa kun saa jonkun 50e/kk tarjouksen, mutta sitten ollaankin korkojen ja kulujen kanssa aivan kusesssa kun niitä kertyy.
 

lfb

Flavio
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
9965
Sijainti
Helsinki
No totta helvetissä kulutan rahaa mieluummin elämyksiin kuin materiaan. Tässähän olisi mielenkiintoisen pollin paikka, mutta enpä taida jaksaa.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Hirveä katumus, kun ei tullut opiskelijana pistettyä rahoja teknokuplaan ja isompaan kuvaputkitöllöön reissailun ja kaljan sijasta.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Mulla on uus kännykkä ja hieno laukku, mutta puolison ja oma tili tyhjä. Kaksi viikkoa mennään höyryillä.

Kiitos, Alex.
 

Albert Oil

Hippi ja juntti
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
55371
Sijainti
Korviesi välissä
voi tätäkin kaveria sitten viiskymppisenä pänniä kun nuorena asuntolainan ottanut asuu "ilmaiseksi" ja tämä makselee toisille vuokria.
Mä en oo tätä ajattelumallia konsaan ymmärtänyt.
Mä en varmaan edes eläisi viisikymppiseksi jos stressaisin pankin pallo jalassa. Luulisin olevani minkäikäisenä tahansa sitä onnellisempi mitä vähemmän olen velkaa kellekään tässä elämässä.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Itsehän tässä kärvistelen materiaalionnessa velkarivarissa.

*hakee köyttä*


Tosin voisinhan asua velattomassa bemmissä.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Mä en oo tätä ajattelumallia konsaan ymmärtänyt.
Mä en varmaan edes eläisi viisikymppiseksi jos stressaisin pankin pallo jalassa. Luulisin olevani minkäikäisenä tahansa sitä onnellisempi mitä vähemmän olen velkaa kellekään tässä elämässä.
Joko Igor käynyt vitosta perimässä?
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Tänne pitäis varmaan perustaa uus toikki: Antimaterialistinen onni - tänään koin elämyksen.
Pääsee sitten vähempiosaisetkin postailemaan.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Tänne pitäis varmaan perustaa uus toikki: Antimaterialistinen onni - tänään koin elämyksen.
Pääsee sitten vähempiosaisetkin postailemaan.
Ehdottomasti:

Katsoin tänään bussissa kohti nousevaa aamuaurinkoa ja mietin kuinka paljon vituttaa tämä pimeys. Sitten ajattelin aikoja, kun olin polvileikkauksessa ja muistin kuinka valtavan ihanaksi ne mömmöt maailman silloin tekivät. Yritin saada siitä tunteesta kiinni ja hetkeksi sainkin. Sitten taas arki laskeutui päälleni.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Nykyisen mielenpahoittamisen ilmapiirin vallitessa välttäisin käyttämästä heikompi aines -lokerointia.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Nykyisen mielenpahoittamisen ilmapiirin vallitessa välttäisin käyttämästä heikompi aines -lokerointia.
Ole sinä koliseva ämpäri hiljaa siellä!

No ei VAINES! HÄHÄH! Kaikkihan tässä ollaan heikompaa lihaa ja löysää lihaa!

Eilen en ottanut. Tänäänkään ei saa, voi, pidä... en tiedä. Menen hankeen.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös