Matka-arvostelumme (ulkomaat)

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Sitten toinen yhtä lailla mua viehättävä ajatus ois sekin, että viettäis sen viikon tai esim. 5 päivää vaikka Wienissä. Siinä olis taas sitä suurkaupungin meininkiä ja julkisilla pääsis liikkumaan, joten ei tarvis miettiä auton vuokraamista tms... Ja nähtävää piisais varmaan enemmän kun riittävästi muutamaksi päiväksi, varmaan vaikka viikoiksi, jos vaan olis aikaa ja rahaa. :eek!:
Tossa Wien vaihtoehdossa säästäisit myös vaivaa ja rahaa. Asuisitte OoPeella ilmaiseksi täyshoidossa ja OoPee vielä toimis lisäksi kuskina ja matkaoppaana tarvittaessa.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Joo, ei talvella liene järkee mennä tosiaan, kun itehän en laskettelurinteeseen lähde lain. (Tosin after ski-baari vois olla ihan ok. :eek:) Mutta kesällä tosiaan tuolla ois upeet maisemat just patikointiin ja ihan vaan oleiluunkin.

Auton vuokraaminen mahtais olla ihan järkevää, niin ei tarvis yhdessä paikassa nököttää. Mitähän mahtaa tuolla auton vuokraaminen maksaa? Tosiaan ois kiva päivän reissu(ja) tehdä, jos esmes viikon viettäis tuolla.

Sitten toinen yhtä lailla mua viehättävä ajatus ois sekin, että viettäis sen viikon tai esim. 5 päivää vaikka Wienissä. Siinä olis taas sitä suurkaupungin meininkiä ja julkisilla pääsis liikkumaan, joten ei tarvis miettiä auton vuokraamista tms... Ja nähtävää piisais varmaan enemmän kun riittävästi muutamaksi päiväksi, varmaan vaikka viikoiksi, jos vaan olis aikaa ja rahaa. :eek!:
Sattuneesta syystä en ole koskaan Itävallassa autoa vuokrannut, mutta mitä Hertziltä ja Europcarilta pikaisesti tsekkaisin, niin VW Polo viikoksi maksaa tällä hetkellä Wienin lentoasemalta kuutisen hunttia, ilman mitään lisiä. Varmaan voi saada jostain halvemmallakin. Mun mielestä aika pirun kallis, Suomesta saa Hertziltä isomman auton viikoksi noin puoleen hintaan :nope:

Wienissä on toki paljon nähtävää, mutta toisaalta se riippuu ihan siitä, mikä kiinnostaa. Jos vanhat rakennukset, linnat, kirkot ja museot kiinnostavat, niin Wienillä on varmasti paljon tarjottavaa, tosin viikko tuntuis mun mielestä aika pitkältä ajalta, ehkäpä pikemminkin 3-4 päivää. Vuoria ja perinteistä "nahkahousujodlausmeinkiä" ei Wienistä sitten kannata lähteä etsimään, niitä sitten sieltä läntisestä Itävallasta.

Julkisilla pääsee Wienissä keskustan alueella liikkumaan hyvin paikasta toiseen, ratikka- ja u-bahn-linjoja on riittämiin ja bussejakin kulkee.
 

Miss Piggy

Schufosa
Liittynyt
14.9.2006
Viestit
1827
Tossa Wien vaihtoehdossa säästäisit myös vaivaa ja rahaa. Asuisitte OoPeella ilmaiseksi täyshoidossa ja OoPee vielä toimis lisäksi kuskina ja matkaoppaana tarvittaessa.
:ahem: :D

No joo...

Mut onpas toi auton vuokraaminen vähä hinnoissaan... :eek!: Mitä ei ollu vaikee arvatakaan tietty. Eihän Itävalta muutenkaan mikään halpa paikka oo. Halvemmalla pääsis, kun lähtis Thaimaaseen, mutta eipä mua sinne saa edes aseella uhaten lähteen.:yuck:

Täytyy katsoa senkin mukaan kuinka kauan pystytään olemaan reissussa. Mulla itellä ei monta päivää tule lomaa olemaan, joten voi olla, että ihan se pitkä viikonloppu vaan voidaan reissata, jolloin se kaupunkiloma onkin ainut, mikä edes tulee kyseeseen. Mut täytyy tutustua tohon OoPeen vinkkaamaan sivustoon tarkemmin. Siellä tuntu paljo olevan vinkkejä noin nopeesti vilkastuna.:wink:
 

VR

Syytön ja sillä sipuli
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
10649
Sijainti
U15
Yksi vaihtoehto voisi olla myös München. Sieltä pääsee ainakin Garmisch-Partenkircheniin ja muuallekin aika näppärästi. On näköjään Wienin autonvuokraus tosiaan hinnoissaan, katselin Europcarin sivuilta heinäkuussa viikoksi Münchenin lentokentältä ja sieltä Audi A3 Sportback irtoaa näköjään alta kolmensadan. :doubtful:

Itse tykkäsin sekä Wienistä että Münchenistä kovasti.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Yksi vaihtoehto voisi olla myös München. Sieltä pääsee ainakin Garmisch-Partenkircheniin ja muuallekin aika näppärästi. On näköjään Wienin autonvuokraus tosiaan hinnoissaan, katselin Europcarin sivuilta heinäkuussa viikoksi Münchenin lentokentältä ja sieltä Audi A3 Sportback irtoaa näköjään alta kolmensadan. :doubtful:

Itse tykkäsin sekä Wienistä että Münchenistä kovasti.
Tuntuu tosiaan suhteettoman tyyriiltä tuo hinta, mutta äkkiäkös Miss Piggy kattoo itte sen hinnan vaikka Suomen hertzin sivuilta: www.hertz.fi. Ehkä mä satuin epäonnekseni valitsemana jollaintavalla erityisen kalliin ajanjakson tai muuten vaan mokasin :thumbfh:

Mahdollisesti sen auton sais ja ehkä kannattaiskin vuokrata Suomesta matkatoimistosta käsin.

Sen verran vinkkinä, että yleensä Austrian Airlinesillä pääsee Wieniin (ja takas :rolleyes:) halvemmalla kuin Finnairilla. Siis yleensä, joskus harvoin voi olla toistekinpäin, jos sattuu Finskillä olemaan joku erikoistarjous.

München on juu makea mesta sekin. Sieltä piipahtais äkkiä vaikka Salzburgissakin. Hofbräuhaus on sitten ihan puhdas turistirysä, mutta pakko kai sinne on mennä, jos Müncheniin asti eksyy.
 
Viimeksi muokattu:

Miss Piggy

Schufosa
Liittynyt
14.9.2006
Viestit
1827
Siis mähän lähtisin Müncheniin vaikka heti! Ja mieluiten vielä sisällyttäisin yhden illan Alliantz Arenalla Bayernin peliä ketsellen matkaan. :ahem::thumbup: Mutta isännällä voipi olla vähä eri visiot. :rolleyes: Hänen mielestä ei ehkä Saksa oo paras kohdemaa eikä futis parasta viihdettä, mutta jos koittais oikein taivutella... :idea:

Wienin uskoisin enempi olevan molempien makuun jollain tapaa, München olis vain ja ainoastaan mun top kolmosessa.

Ja kiitoksia taasen noista saiteista tosi paljon! :wink: Mä kun en mikään maailmanmatkaaja oo, niin en tiiä ees mistä tuota tietoa alkas etsimään. Mut onneksi täällä foorumilla on monta avuliasta asiantuntijaa paikalla. :wink:
 

Myllis

Lounke-Pelle
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
17459
Sijainti
Lounke
Saksassa on auton vuokraus halvempaa kuin oostriassa tahi ymparistossa. Suosittelen juuri Mynhheniin lentoa. Ja Salzburg on hieho mesta. Mynhhenista sinne mennessa suosittelen kaymaan Kotkanpesalla. :thumbup:

http://www.kehlsteinhaus.com/
http://en.wikipedia.org/wiki/Kehlsteinhaus

Tuolla oli joskus 15 veena kaydessani suomalainen muija kiskalla duunissa.
Hiukka yllatyin kun ostin stilettia itselleni ja muija palvelikin suomeksi... :eek::D
 

Joni

Well-known member
Liittynyt
19.1.2004
Viestit
16905
On tästä varmaan 10v tai yli kun oon käyny kauempana kuin Tallinna tai Tukholma. :alppu:
 

Il Tempo Gigante

Darth Father
Liittynyt
20.2.1999
Viestit
42723
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa

Minäkään en ole ikinä jalallani astunut Viron maaperälle. :dunno:
Tukhoma sen sijaan on melko tuttu. :eek:
Moon yöpynyt PeoLeossa, Harjumaalla aikoinani. Ja Pärnussa, hotlassa myöhempänä aikana.

Ja Tukholmassa. Inteckningsvägenillä yksityisasunnossa. Telefonplanin ja Västertorpin välillä olevan Tunnelbana-aseman lähellä. Ja useassa hotlassa.
 
Viimeksi muokattu:

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Varasimme lomamatkamme yli puoli vuotta ennen matkaa.
Ilmoitimme jokaisessa välissä, että meillä on kaksi pientä lasta mukana, joten tarvitsemme ns. babybasket paikan koneesta (se paikka jossa istuimen edessä on seinä johon voi kiinnittää pienen vauvan sängyn).

Mainitsimme asiasta ja varmistimme asian moneen kertaan. Että todella tarvitsemme ne paikat, koska kahdella vierekkäisellä istuimella ei tyydytetä koko 4 hengen porukan tilantarvetta 13 tunnin mittaisen lennon ajaksi, varsinkin kun ukko on lähempänä hongankolistajan mittoja. Finnairilta vastattiin, että paikat on varattu ja asia on huomioitu, hyvää matkaa.

Menomatka oli juuri niinkuin oli sovittu ja homma pelasi. Soitimme thaimaasta finskille ja varmistimme vielä tuolloinkin, että onhan meillä varmasti ne babybasket paikat nyt myös siinä paluukoneessa. EI KUULEMMA OLLUT!!!!! Ne oli kuulemma varattu ENNEN MEITÄ muille lapsiperheille! Keleen kele, EN usko!. Valehtelette.
Varasimme matkan samana aamuna kun se tuli Aurinkometkoille ensikertaa varattavaksi. En usko että olivat varattuja - eihän ne mennessäkään olleet!
Kiroamista ja ärräpäitä.
Kotimatka tuli naama kurtussa keskikoneessa olevissa paikoissa (ei edes käytävällä, vaan ihan siellä keskellä. :mad_old: :jaska:
Toinen lapsi nukkui välillä lattialla jaloissamme, mutta suurimman osan matkaa lapset olivat sylissä.
Keleen kele! Peleen pele!
Parasta oli se, että niillä babybasket paikoilla ei todellakaan ollut mitään lapsiperheitä :frank: :mad_old: :mad: :jaska:
I was määd, wasnt I !?! Yes I was!!!!

En kaipaa enää finskin palveluksia lain :mad_old:

Aika harvoin on tuntenut olonsa noin petetyksi. Kakkaa kaatui syliin vaikka kaikkesi yritit tehdä, että finski osaisi huomioida tarvittavat asiat. ÄRRR
 

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Mitä sinä kiukkuat? Ihan hyvinhän te perille näemmä pääsitte ja lapsetkin saivat unta:)
Lähinnä mua vitutti se, että sovituista asioista ei pidetty kiinni.
Kyllä se matka siinä meni olosuhteisiin nähden jotenkin.
Petetyksi tulemisesta on kuitenkin lupa olla vihainen. Ja siitä, että yhtiö suoraan valehtelee. Lapsiperheille varattuja ne paikat - my äss!

Jos noilla babybasketpaikoilla olisi todella ollut lapsiperheitä, niin homma olisi ollut ok. Mutkun ei ollut.
 
Viimeksi muokattu:

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Lähinnä mua vitutti se, että sovituista asioista ei pidetty kiinni.
Kyllä se matka siinä meni olosuhteisiin nähden jotenkin.
Petetyksi tulemisesta on kuitenkin lupa olla vihainen. Ja siitä, että yhtiö suoraan valehtelee. Lapsiperheille varattuja ne paikat - my äss!

Jos noilla babybasketpaikoilla olisi todella ollut lapsiperheitä, niin homma olisi ollut ok. Mutkun ei ollut.
Anteeksi. Oli ihan vain "pakko" noin kirjoittaa kun mikään ei ärsytä aiheesta hiiltynyttä, kuin toisen lepyttely tyyliin: "mikäs siinä nyt ärsytti?";)
 
Ylös