kouvotsvoni
Banjottu
Vissiin venäläismatkaajat vähentyneet rutkasti viime aikoina?
Venäläiset matkustajamäärää kasvattaneet, mutta niillä onkin konepula kesäisin. Elokuun lopussa kerrottiin, että:Vissiin venäläismatkaajat vähentyneet rutkasti viime aikoina?
Eli kyllä niitä reittejä vielä Lappeenrantaakin lisättäneen, kun kalustoa saavat.Lappeenrannassa Ryanairin matkustajamäärät ovat sen sijaan kasvussa venäläisten lisääntyvän omatoimimatkailun ansiosta.
Pietarin Pulkovon lentoasemaa hallinnoiva yhtiö ja Ryanair ovat allekirjoittaneet sopimuksen lentoyhteyden avaamisesta Irlannin Dublinista Pietariin. Irlantilaisyhtiö suunnitteli lentävänsä Pietariin aluksi kolmesti viikossa, mutta lentojen alkamista ovat lykänneet muun muassa näkemyserot Ryanairin vaatimista erityisehdoista ja -hinnoista.
Pietarin lentojen pelättiin karsivan matkustajia erityisesti Lappeenrannasta lähtevillä reiteillä. Nyt suorien Venäjän lentojen alkaminen näyttää entistä epätodennäköisemmältä, sillä Ryanair panostaa lähivuosina reittiverkoston laajentamiseen erityisesti Välimeren alueella.
Ryanair on tilannut 180 uutta matkustajakonetta, joiden toimitukset alkavat tänä syksynä ja jatkuvat vuoteen 2019 asti. Ensimmäiset koneista sijoitetaan Britanniaan ja Välimeren alueelle.
- Saamme Pohjoismaihin uutta kalustoa vuonna 2016, jolloin toivottavasti saamme matkustajamäärät kasvuun myös Tampereella, pohtii Hakkarainen.
Eiköhän se keskiluokkakin siellä matkaile, kaikki venäläismatkailijat mitään oligarkkeja ole. Ja jos keskiluokka köyhtyy niin sehän vaan lisää Suomen matkailua, vähän niinku Suomessakin taantuma lisää laivaristeilyjen määrää. Parempina aikoina reissataan kauemmas.Tosin se promille ökyistä matkailee edelleen.
Demokratian kehittymisen kannalta soisi sen keskiluokankin vaurastuvan.
Saksassa esim. junalakot on muuten siitä hienoja, että ne jatkuu parhaimmillaan vuorokausia niiden päättymisen jälkeen. Kohtapuoliin (ensi viikonloppuna?) pitäisi taas ottaa uusintamatsi. Lentoliikenne toki nopeatempoisena vusineksena palannee uomiinsa nopeammin.Hyppysellisen lisäjännitystä tarjoilleet Lufthansan lentäjät, kun pitäis ens lauantaina yhtiön koneiden kyydissä kököttää ja perjantai-iltana uutisoitiin, että taas on neuvottelut lentäjien kanssa kariutuneet ja lisää työtaistoja tulossa. No nyt ovat ilmoittaneet, että maanantaina ja tiistaina lakkoilevat. Aika lyhyellä varoitusajalla. Ehkeivät enää myöhemmin viikolla, saapi nähdä. Ovat maaliskuun jälkeen lakkoilleet tänä vuonna jo varmaan puolenkymmentä kertaa.
Kertaakaan ei ole mikään lakko vielä reissailuani haitannut, vaikka lähellä on ollut monesti. Finavian lakko peruttiin kerran puoli vuorokautta ennen matkalle lähtöäni ja pari kertaa on Finnairin koneet pysyneet maassa, kun olen kentällä ollut, mutta silloin onneks lentoni oli muilla yhtiöillä. Viime lokakuussa meinasin Lufthansan lennot ottaa, en ottanut ja tietääkseni just silloin lakkoilivat. Lontoossa joskus metrolakko ehti just loppua sinne saapuessain.
Tänks, pidettiin sopivan hauskaa mutta kotisohvalla jo. Vähän pidempi vkl vaan oli kyseessä...Vähän myöhässä samilta mutta guud maisemat
Pidäppä hauskaa :ahem:
Tartu hetkeen! Anna mennä! Tää on se päivä! Tunne kuinka vauhti kiihtyy, monen tunnin päässä aamu on, tänä yönä tosi vahva jaksaa!1.1 olis lennot varattuna phukettiin. Siitä olis luultavasti tarkoitus painella poukaman toiselle puolelle Ao Nangiin ja parin viikon päästä olis paluulento. Oonkin nyt vaan pohtinut, että josko sitä skippaisi ton paluun ja lähtisi keskenään pyörimään muutamaksi viikoksi tonne kulmille. Huonona puolenahan tossa on tietenkin se, että paluulento on maksettu ja ei ole peruutettavissa. Ajan ja rahan puolesta toi olisi taas mahdollista ja ajatus yksin reissaamisesta on tuntunut houkuttelevalta jo hyvän aikaa. Eikä tammikuun pakkasten välttäminenkään tunnu mitenkään erityisen ikävältä ajatukselta.
Minä tulin perheineni Ao Nangista, Krabilta about 1 vuorokautta ennen läikkää.Jos nuorempi väki ei muista, tulin takaisin kotiin Phuketista 1.5 viikkoa ennen kuin rysähti v. 2004.