Renngeist
Soldiers of Antisthenes
Kyllä sieltä joku runkkari vielä kuoriutuu, äläpä hättäile.Vaihtuuko nimimerkki Runqvistiksi matkalla?
Kyllä sieltä joku runkkari vielä kuoriutuu, äläpä hättäile.Vaihtuuko nimimerkki Runqvistiksi matkalla?
Kohtuullisen sekavaa tämä tanskan oikeinkirjoitus:Ei, sillä Aalborgia ei ole koskaan kirjotettukaan noin kun sen aiemmin kirjoitin. Sen sijaan se oli Århus kun vaihtoi (takaisin) tuohon kaksoisaahan pari vuotta sitten.
Tuolla olis tarkoitus vierailla luultavasti helmikuussa. Joskus täällä kysyttiin mites se onnistuu sellanen lentohaku paikasta a paikkaan c paikan b kautta eli useampi kohde yhdellä haulla. Ja siihen joku linkin antoi, en nyt löydä sitä. Notta mitenköhän? Ihan hyvin?San Franciscossa tekis mieli käydä, mutta vuoden päästä vasta aikomus biopassi hankkia, ehkä ens talvena. Mut kyllä se melkein vaatisi yhden yön itärannikolla mennen tullen, turhan pitkä kertamatka.
Katsoin. Pitäis Pöhkiksenkin katsoa, kyllä bonuksien kerääminen vaan kannattaa...en kyllä älynny kuin vähän alusta noitten systeemejä. Sen ymmärsin, että saivat halvalla sviittejä ja business-luokan lentolippuja, mut maksoi ne kuitenkin jotain, jostain niitten pitää rahaa saada. Ärsyttävän oloinen tyyppi se John Ollila. Kyllä kova intohimo pitää olla, että jaksaa tuollaisia hintavirheitä etsiä ja bonusten maksimointia laskea. Siitä kuitenkin yläpeukut, että ilman kiinteää omaisuutta elävät ja vaikea lentoyhtiöiden ja hotelliketjujen kusettamisessa on mitään väärääkään nähdä.http://areena.yle.fi/tv/2076023
Pitääpä katsoa.
Olis kiva tietää minkä kokoinen summa vuosittain siirtyy muiden maksettavaksi: onko homma muutaman ammattihuijarin hupia vai isokin "business"?ja vaikea lentoyhtiöiden ja hotelliketjujen kusettamisessa on mitään väärääkään nähdä.
Tuskin kovin iso, kun lentoyhtiön johtajallekin tuntui tulevan yllätyksenä koko "alakulttuuri".Olis kiva tietää minkä kokoinen summa vuosittain siirtyy muiden maksettavaksi: onko homma muutaman ammattihuijarin hupia vai isokin "business"?
Itte lensin suoraan Euroopasta (Düsseldorf, jonne ensin lento Wienistä) San Franciscoon ja LA:sta takaisin. Kyllähän se lento kesti, mutta kyllä tuo mun mielestä vielä ihan siedettävänpituinen matka on, kunhan muistaa nousta aina silloin tällöin vähän jaloittelemaan. Tietysti eri asia jos haluaa bongata samalla reissulla vaikka NYC:in.San Franciscossa tekis mieli käydä, mutta vuoden päästä vasta aikomus biopassi hankkia, ehkä ens talvena. Mut kyllä se melkein vaatisi yhden yön itärannikolla mennen tullen, turhan pitkä kertamatka.
Uteliaisuuttani noita hintoja katselin syksylle ja talvelle (tuskin ennen marraskuuta varaan) ja kyllähän täältä halvimmat lennot oli useimmiten ensin Finnairin koneella New Yorkiin ja sieltä yhdellä tai kahdella lennolla loppumatka. Joissain oli vaihto Pariisissa, Lontoossa, Madridissa tai Amsterdamissa (edit: siis New Yorkiin mennessä). Mä luulen, että kattelen erikseen menopaluulennot Helsingistä New Yorkiin ja sieltä San Franciscoon niin, että noin yhden vuorokauden suuntaansa olis New Yorkissa. Silloin ei ole väliä, vaikka olisi useampiakin vaihtoja ja vaikka joutuis vaihtamaan lentokenttää New Yorkissa. Toki jokin muukin paikka itärannikolta käy, mutta New Yorkiin lienee halvimmat lennot.Itte lensin suoraan Euroopasta (Düsseldorf, jonne ensin lento Wienistä) San Franciscoon ja LA:sta takaisin. Kyllähän se lento kesti, mutta kyllä tuo mun mielestä vielä ihan siedettävänpituinen matka on, kunhan muistaa nousta aina silloin tällöin vähän jaloittelemaan. Tietysti eri asia jos haluaa bongata samalla reissulla vaikka NYC:in.
Helmikuussa tarkoitus mennä.Niinjuu, San Franciscoon sitten lämmintä mukaan (eli ts. suunnittelet heti ekaksi päiväksi reissun Outletiin, josta ostat halvalla Levikset), siellä on ihan saatanan kylmä, kesälläkin
Tietysti on otettava huomioon, että se mahdollinen yöpyminenkin siellä NYC:issä maksaa, mutta totta kyllä, että USA:n sisäiset lennot ovat suht edullisia.Uteliaisuuttani noita hintoja katselin syksylle ja talvelle (tuskin ennen marraskuuta varaan) ja kyllähän täältä halvimmat lennot oli useimmiten ensin Finnairin koneella New Yorkiin ja sieltä yhdellä tai kahdella lennolla loppumatka. Joissain oli vaihto Pariisissa, Lontoossa, Madridissa tai Amsterdamissa (edit: siis New Yorkiin mennessä). Mä luulen, että kattelen erikseen menopaluulennot Helsingistä New Yorkiin ja sieltä San Franciscoon niin, että noin yhden vuorokauden suuntaansa olis New Yorkissa. Silloin ei ole väliä, vaikka olisi useampiakin vaihtoja ja vaikka joutuis vaihtamaan lentokenttää New Yorkissa. Toki jokin muukin paikka itärannikolta käy, mutta New Yorkiin lienee halvimmat lennot.
Yhdelle ajankohdalle ilmoitti halvimmaksi vaihtoehdoksi Aeroflotin lennot Helsinki-Moskova-New York.
Ei ihan heti tulis mieleen hakea Moskovasta vauhtia Atlantin ylitykselle.
Helmikuussa tarkoitus mennä.
Joo, tarkoitus ei ole käydä vain lentokenttähotellissa nukkumassa vaan kyllä siinä pitäis olla muutama tunti aikaa kierrelläkin. Pariin kertaan olen Manhattanilla käynyt eli olis ihan mielenkiintoista muuallakin kierrellä. Samaten Euroopassa voi hyvin olla 5-8 tunnin vaihto, osaan kyllä käyttää ne hyödyks. Täytyy vielä lähipäivinä majoitusten hintoja katsoa niin tietää millaista summaa lähtee Siwan kassasta kääntämään.Tietysti on otettava huomioon, että se mahdollinen yöpyminenkin siellä NYC:issä maksaa,
Booking.comia ollaan mekin käytetty, asiakkaalle pirun kätevä systeemi, hotellille, ja etenkin pienelle bed and breakfast -tyyppiselle muutaman huoneen majatalolle, taas vähän niin ja näin, koska asiakas voi perua tulonsa pari päivää ennen h-hetkeä ja uutta maksavaa asiakasta ei niin nopeasti enää mistään saa. Siinä voi mennä pulju aika äkkiä kumoon, jos noita melkein-asiakkaita sattuu turhan monta lyhyelle aikavälille.Joo, tarkoitus ei ole käydä vain lentokenttähotellissa nukkumassa vaan kyllä siinä pitäis olla muutama tunti aikaa kierrelläkin. Pariin kertaan olen Manhattanilla käynyt eli olis ihan mielenkiintoista muuallakin kierrellä. Samaten Euroopassa voi hyvin olla 5-8 tunnin vaihto, osaan kyllä käyttää ne hyödyks. Täytyy vielä lähipäivinä majoitusten hintoja katsoa niin tietää millaista summaa lähtee Siwan kassasta kääntämään.
Seuraavaan reissuun vielä yli kuukausi aikaa niin tässähän kuumottaa jo suunnitella ens vuoden matkojakin illat pääksytysten. Ja tehdä booking.comista varauksia jotka voi ilmaiseksi perua. On joskus ollut lähellä unohtaa perua varaus, kun ei olekkaan lähtenyt reissulle kuten aiemmin suunnitellut.
Ilman muuta voi. Esimerkiksi hotellissa jossa olin Le Mansin kisan aikaan on normaalisti maksuton peruutus, mutta tuona viikonloppuna huone piti maksaa jo varatessa. Usein tuntuu, että muutaman huoneen majoituspaikoissa on mahdollisuus maksuttomaan peruutukseen ja isommissa ja keskisuurissa hotelleissa useammin ei. Sekin vaihtelee milloin maksuton peruutus muuttuu maksulliseksi. Joissakin joutuu maksamaan puolet varauksen hinnasta pari päivää ennen tms.Oletan, että hotelli voi itse päättää minkä tyyppistä varauspalvelua käyttää.
Esim. Virossa, Portugalissa ja Etelä-Afrikassa pienehkö majapaikka on erikseen kiittänyt ja tarjonnut ylimääräisiä palveluksia/alkoholia/upgradea, kun olemme varanneet huoneen heidän omalta sivultaan emmekä booking.comin (tai vastaavan) kautta. Joskus tosin on pakko, kun majapaikalla ei ole toimivia omia sivuja tai hintaero on merkittävä.Booking.comia ollaan mekin käytetty, asiakkaalle pirun kätevä systeemi, hotellille, ja etenkin pienelle bed and breakfast -tyyppiselle muutaman huoneen majatalolle, taas vähän niin ja näin,
25% käärii booking.com siitä välistä (toki kaikki matkayhtiöt käärivät omansa siitä välistä), mutta toisaalta tärkeäähän on kuitenkin, että homma toimii, siitäkin maksaa mielellään muutaman prosentin ylimääräistä. En tosin nyt edes tiedä löytyykö vielä tuota halvempaa kansainvälistä palvelua. Suoraan hotellista varaamalla voi päästä halvemmalla, mutta ei tietenkään välttämättä.En tiedä onko toi halvin halvin sivusto, mut kertaakaan mulla ei ole mitään ongelmia sen kanssa ollut.