McLaren 2015: Messiaan paluu

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Veidt

Well-known member
Liittynyt
19.11.2008
Viestit
3292
Historiallisen huono kausi McLarenille. Huonoin sijoitus valmistajien sarjassa (9:s) sitten vuoden 1967 (10:s), ja yhtä huono kuin vuonna 1966, debyyttikaudella sarjassa.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
6116
Sauber olisi mennyt konkkaan, jos se olisi joutunut McLarenin tapaan hankkimaan tusinan moottoreita, per auto, selvitäkseen kaudesta läpi.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4516
Ei moottoririkot nosta kustannuksia, moottorit ostetaan avaimet käteen palveluna ja valmistaja vastaa mahdollisista ongelmista...
 

Ykköstykki

Musamies
Liittynyt
19.11.2015
Viestit
97
Sijainti
Helsinki
Historiallisen huono kausi McLarenille. Huonoin sijoitus valmistajien sarjassa (9:s) sitten vuoden 1967 (10:s), ja yhtä huono kuin vuonna 1966, debyyttikaudella sarjassa.
Jep. Toivottavasti menevät Hondan kanssa isoin harppauksin eteenpäin. Ensi kaudelle luotettavuusongelmat kuntoon ja lisää vauhtia. Jos pystyisivät tasaisesti ottamaan pisteitä ensi kaudella, niin se olisi jo hyvä suoritus.
 

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
Kannattaa nyt muistaa, että McLaren keräsi enemmän pisteitä kuin Alonson edellisellä visiitillä.

Noh, huumorit sikseen. Onhan tuo sponsorikato jo pelottavaa luokkaa. Tallin kanssa käytännössä naimisissa olleen Techniques d'Avant-Garden loikkaaminen Red Bullille on noista suurin shokki. Ojjeh ja kumppanit myymässä osuuksiaan koko tallista? Myös Hugo Boss ja Johnnie Walker jättivät laivan. Missä on Santander? Jäikö Ferrarille vaikka Alonso lähti? MP4-31 saattaa näyttää ensi kaudella samalta kuin Hondan omat viritelmät 07-08, kun autoon ei saatu haalittua yhden yhtä sponsorimainosta. Pitkällä tähtäimellä toiminta on vaakalaudalla.
 

Tallipäällikkö

Well-known member
Liittynyt
5.10.2014
Viestit
469
Noh, huumorit sikseen. Onhan tuo sponsorikato jo pelottavaa luokkaa. Tallin kanssa käytännössä naimisissa olleen Techniques d'Avant-Garden loikkaaminen Red Bullille on noista suurin shokki. Ojjeh ja kumppanit myymässä osuuksiaan koko tallista? Myös Hugo Boss ja Johnnie Walker jättivät laivan. Missä on Santander? Jäikö Ferrarille vaikka Alonso lähti? MP4-31 saattaa näyttää ensi kaudella samalta kuin Hondan omat viritelmät 07-08, kun autoon ei saatu haalittua yhden yhtä sponsorimainosta. Pitkällä tähtäimellä toiminta on vaakalaudalla.
Santander on molempien, Ferrarin ja McLarenin sponsori.
McLarenillahan on myös tuo katuautopuoli, joka 'syö energiaa' (rahaa) F1-teamilta. Se ei pitemmän päälle ole hyvä juttu. Joku entinen kuski (?) sanoikin, että McLaren keskittyy aivan liikaa juurikin noihin katuautoihin.
 

ohjeah

Well-known member
Liittynyt
8.3.2009
Viestit
1204
McLarenillahan on myös tuo katuautopuoli, joka 'syö energiaa' (rahaa) F1-teamilta. Se ei pitemmän päälle ole hyvä juttu. Joku entinen kuski (?) sanoikin, että McLaren keskittyy aivan liikaa juurikin noihin katuautoihin.
Ei McLaren kuitenkaan mikään pieni nyrkkipaja ole. Eiköhän siellä niin rahallisia kuin muitakin resursseja riitä molempiin, ainakin vielä tällä hetkellä. Ja varmaankin noilla urheiluautoilla myös jonkinlaista bisnestä tehdään, tuskin muuten moista touhua jatkaisivat. Yhtä laillahan vaikka Ferrarilla on se katuautopuoli "haittanaan".
 

Veidt

Well-known member
Liittynyt
19.11.2008
Viestit
3292
2007 sijoitus valmistajien MM-sarjassa oli hylätty.
Niin, poikkeustapaus. Eivät saaneet sijoitusta ollenkaan, eli tavallaan pitivät välivuoden.
Auton ja sijoitusten puolesta olisivat toki voittaneet valmistajien mestaruuden.
 

Tume9000

Well-known member
Liittynyt
15.7.2007
Viestit
282
Sijainti
Location, Location
Auton ja sijoitusten puolesta olisivat toki voittaneet valmistajien mestaruuden.
Eivätpäs muuten olisi; Ferrari olisi voittanut konstruktöörien MM:n yhdellä pisteellä. Unkarissa McLarenilta vietiin konstruktööripisteet Alonson aika-ajoissa tapahtuneen varikkokikkailun takia. Toki voihan senkin penaltin jättää laskematta.
 

Vilperi

Välimallin jätkä
Liittynyt
20.7.2001
Viestit
4593
Sijainti
Tampere
Eivätpäs muuten olisi; Ferrari olisi voittanut konstruktöörien MM:n yhdellä pisteellä. Unkarissa McLarenilta vietiin konstruktööripisteet Alonson aika-ajoissa tapahtuneen varikkokikkailun takia. Toki voihan senkin penaltin jättää laskematta.
Toi oli kyllä niin outo rangaistus kun olla voi. Tallin sisällä kuskit kiukuttelee toisilleen ja käy valtataistelua ja tuomaristo rankaisee tästä hyvästä toista kuljettajaa sekä tallia itsessään.
 

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7225
Santander on molempien, Ferrarin ja McLarenin sponsori.
McLarenillahan on myös tuo katuautopuoli, joka 'syö energiaa' (rahaa) F1-teamilta. Se ei pitemmän päälle ole hyvä juttu. Joku entinen kuski (?) sanoikin, että McLaren keskittyy aivan liikaa juurikin noihin katuautoihin.
Toisaalta se katuautopuoli myös tuo rahaa F1-tallinkin pyörittämiseen ja se auttaa pärjäämään vähemmilläkin sponsorituloilla.

Siksi toisekseen jos katuautopuoli oikeasti haittaisi F1-tallin pyörittämistä, niin luulisi sen siinä tapauksessa haittaavan myös Ferrariakin jolla myös on katuautopuoli F1-tallin ohella.
 

Dino246

Well-known member
Liittynyt
18.6.2009
Viestit
2332
McLareninkin kokoisessa puljussa nuo toiminnot on hyvin todennäköisesti niin vahvasti eriytetty että eipä sillä katuautopuolen toiminnalla ole käytännössä vaikutusta F1-tallin toimintaan, tai päinvastoin. Tai voi siitä olla F1-tallille sen verran hyötyä että kun käsittääkseni tuo katuautopuoli sen sijaan että veisi rahaa, niin tuottaa sitä aika hyvin, joten konsernin sisäisillä siirroilla noilla tuotoilla voidaan paikata tarvittaessa F1-tallin taloutta. Että kyllä minä näkisin että tuo katuautopuoli (+McLarenin muut yksiköt) tuovat tallille enemmän hyötyä kuin että veisivät siltä resursseja.
 

uuci

Well-known member
Liittynyt
13.5.2010
Viestit
3562
McLarenin F1-talli ja katuautopuoli toimivat kirjaimellisesti saman katon alla.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös