Antsa Rieppo
Well-known member
Yllättävän paljon ollut myös rengasongelmia Mäkkärillä.
Jep. Toivottavasti menevät Hondan kanssa isoin harppauksin eteenpäin. Ensi kaudelle luotettavuusongelmat kuntoon ja lisää vauhtia. Jos pystyisivät tasaisesti ottamaan pisteitä ensi kaudella, niin se olisi jo hyvä suoritus.Historiallisen huono kausi McLarenille. Huonoin sijoitus valmistajien sarjassa (9:s) sitten vuoden 1967 (10:s), ja yhtä huono kuin vuonna 1966, debyyttikaudella sarjassa.
Santander on molempien, Ferrarin ja McLarenin sponsori.Noh, huumorit sikseen. Onhan tuo sponsorikato jo pelottavaa luokkaa. Tallin kanssa käytännössä naimisissa olleen Techniques d'Avant-Garden loikkaaminen Red Bullille on noista suurin shokki. Ojjeh ja kumppanit myymässä osuuksiaan koko tallista? Myös Hugo Boss ja Johnnie Walker jättivät laivan. Missä on Santander? Jäikö Ferrarille vaikka Alonso lähti? MP4-31 saattaa näyttää ensi kaudella samalta kuin Hondan omat viritelmät 07-08, kun autoon ei saatu haalittua yhden yhtä sponsorimainosta. Pitkällä tähtäimellä toiminta on vaakalaudalla.
Ei McLaren kuitenkaan mikään pieni nyrkkipaja ole. Eiköhän siellä niin rahallisia kuin muitakin resursseja riitä molempiin, ainakin vielä tällä hetkellä. Ja varmaankin noilla urheiluautoilla myös jonkinlaista bisnestä tehdään, tuskin muuten moista touhua jatkaisivat. Yhtä laillahan vaikka Ferrarilla on se katuautopuoli "haittanaan".McLarenillahan on myös tuo katuautopuoli, joka 'syö energiaa' (rahaa) F1-teamilta. Se ei pitemmän päälle ole hyvä juttu. Joku entinen kuski (?) sanoikin, että McLaren keskittyy aivan liikaa juurikin noihin katuautoihin.
Hetken aikaa piti miettiä että mitäs helvettiä, mutta niinhän tuo tosiaan teki.Kannattaa nyt muistaa, että McLaren keräsi enemmän pisteitä kuin Alonson edellisellä visiitillä.
2007 sijoitus valmistajien MM-sarjassa oli hylätty.Historiallisen huono kausi McLarenille. Huonoin sijoitus valmistajien sarjassa (9:s) sitten vuoden 1967 (10:s), ja yhtä huono kuin vuonna 1966, debyyttikaudella sarjassa.
Vai taidettiinko vain tallimestaruuspisteet viedä?2007 sijoitus valmistajien MM-sarjassa oli hylätty.
Niin, poikkeustapaus. Eivät saaneet sijoitusta ollenkaan, eli tavallaan pitivät välivuoden.2007 sijoitus valmistajien MM-sarjassa oli hylätty.
Eivätpäs muuten olisi; Ferrari olisi voittanut konstruktöörien MM:n yhdellä pisteellä. Unkarissa McLarenilta vietiin konstruktööripisteet Alonson aika-ajoissa tapahtuneen varikkokikkailun takia. Toki voihan senkin penaltin jättää laskematta.Auton ja sijoitusten puolesta olisivat toki voittaneet valmistajien mestaruuden.
Toi oli kyllä niin outo rangaistus kun olla voi. Tallin sisällä kuskit kiukuttelee toisilleen ja käy valtataistelua ja tuomaristo rankaisee tästä hyvästä toista kuljettajaa sekä tallia itsessään.Eivätpäs muuten olisi; Ferrari olisi voittanut konstruktöörien MM:n yhdellä pisteellä. Unkarissa McLarenilta vietiin konstruktööripisteet Alonson aika-ajoissa tapahtuneen varikkokikkailun takia. Toki voihan senkin penaltin jättää laskematta.
Eikös tuo McLaren jäänyt pois tällä kaudella?Santander on molempien, Ferrarin ja McLarenin sponsori.
Toisaalta se katuautopuoli myös tuo rahaa F1-tallinkin pyörittämiseen ja se auttaa pärjäämään vähemmilläkin sponsorituloilla.Santander on molempien, Ferrarin ja McLarenin sponsori.
McLarenillahan on myös tuo katuautopuoli, joka 'syö energiaa' (rahaa) F1-teamilta. Se ei pitemmän päälle ole hyvä juttu. Joku entinen kuski (?) sanoikin, että McLaren keskittyy aivan liikaa juurikin noihin katuautoihin.
Saman katon alla joo, mutta omina yhtiöinään.McLarenin F1-talli ja katuautopuoli toimivat kirjaimellisesti saman katon alla.