Antsa Rieppo
Well-known member
Hyvin tuo Mersukin kulkee. Menee kanttareiden yli aika nätisti. Ja on siinä enämpi downforcea kuin muissa samaa moottoria käyttävissä. Sadekisoissahan tuon näkee.Voi olla. Toro Rossolla lienee sitten toiseksi paras.
Hyvin tuo Mersukin kulkee. Menee kanttareiden yli aika nätisti. Ja on siinä enämpi downforcea kuin muissa samaa moottoria käyttävissä. Sadekisoissahan tuon näkee.Voi olla. Toro Rossolla lienee sitten toiseksi paras.
Hyvä, ehkä siitä se ura urkenee ykkösiin. Ensi vuosi vielä varmahkoilla pistehaeilla, kunhan auto ei enää huono/alitehoinen.Mäkkäri vahvisti Vandoornen ensikauden vara- ja testikuskisopparin.
http://www.mtv.fi/sport/f1/uutinen/artikkeli/mclarenin-moottorijayna-sattui-omaan-nilkkaan-suursponsori-kaikkosi/5564490Hondan voimanlähteellä kilpaileva McLaren asettui vahvasti poikkiteloin, kun Red Bull haki uutta moottorikumppania epäonnistuneen Renault-yhteistyön jälkeen. Ironia onkin huippuluokkaa, kun TAG Heuer siirtyy nimenomaan Red Bullin tukijaksi.
TAG Heuerin toimitusjohtaja Jean-Claude Biver vahvisti sopimuksen syntymisen.
- Kyllä, olemme tehneet sopimuksen Red Bullin kanssa. Se on nuori ja dynaaminen tiimi, jolla on tekemisen meininkiä. Se sopii täydellisesti yhteen TAG Heuerin kanssa, Biver sanoi sveitsiläiselle L'Hebdo-lehdelle.
Varmaan tullee McLareniin omistussuhdemuutoksia, koska eikös TAG tai sen omistaja omista osan McLarenista?http://www.mtv.fi/sport/f1/uutinen/artikkeli/mclarenin-moottorijayna-sattui-omaan-nilkkaan-suursponsori-kaikkosi/5564490
Odotettavissa lisää sponsorien kaikkoamista ensi vuonna, jos rämpiminen jatkuu?
Mansour Ojjehin lyhyt Wikipedia-artikkeli sanoo, että hän on TAG Heuerin entinen omistaja. Osaomistaa kyllä TAG-nimistä holding-yhtiötä, joka taas osaomistaa McLarenia. Mutta holding-yhtiö ei enää omista kellofirmaa, vaan sen omistaa LVMH, joka osti sen TAGilta vuonna 1999.Varmaan tullee McLareniin omistussuhdemuutoksia, koska eikös TAG tai sen omistaja omista osan McLarenista?
Syy on yksinkertaisesti se, ettei kelloa tarvita kierrosaikojen mittaamiseen vaan tiimalasi riittää siihen.http://www.mtv.fi/sport/f1/uutinen/artikkeli/mclarenin-moottorijayna-sattui-omaan-nilkkaan-suursponsori-kaikkosi/5564490
Odotettavissa lisää sponsorien kaikkoamista ensi vuonna, jos rämpiminen jatkuu?
Marussia/Manor saa ensi kaudeksi käyttöön Mersun koneet, joten ei olisi suuri yllätys jos McLaren jäisi viimeiseksi. :alppu:Surkeaan jamaan on kyllä ajautunut McLaren. Mitenhän tallin talous kestää tällaisen sukelluksen, vai joutuuko Honda kohta kaivamaan kuvettaan lisää? Talli on nyt tainnut jo pari kautta ajella käytännössä ilman pääsponsoria, kuljettajat on sieltä kalliimmasta päästä (vaikka Alonson palkka ilmeisesti tulee Hondalta?), ja nyt on alkaneet pienemmätkin sponsorit vaihtaa tallia (eikös sitäkin huhuttu että Johnnie Walker olisi lähdössä tähän Force India/Aston Martin -kuvioon mukaan?). Alkaa tuo McLarenin auto näyttää kohta kuin Marussian autot pahimpina aikoina. Ja siihen sitten lisätään vielä se että palkintorahatkin jää tältä(kin) vuodelta aika laihaksi kun sijoitus näyttää jäävän yhdeksänneksi niin minä vähän luulen että tuo alkaa jo McLareninkin taloudessa näkymään.
Ei riittäny tokenit niin isoihin muutoksiin. Eikä se ongelma taida niinkään sijainnit olla vaan raju alimitoitus ja energian talteenoton ja siirtämisen ongelmat(mgu-h käytännössä täysin toimimaton). Ja liian pieni fööni tietty, joutuu nostaan ahtimen kierroksia->ei kestä.Muuttiko Honda sitä moottorin rakennetta polettien voimin tällä kaudella.
Siis uudelleensijoitti noita MGU-yksiköitä?:doubtful:
Alkaa olemaan melko myöhäistä sille.Voihan se tietty olla, että Honda saa vedettyä täksi kaudeksi povatun kanin hatusta. Itse en "Messiaan paluuseen" uskonut hetkeäkään, koska nykymoottorit ovat mahdottoman monimutkaisia, eikä joskus 90-luvulla tapahtuneet paljon lohduta tai auta. Toki ensi kaudella onnistuminen vaatii myös McLarenilta hyvää autoa, mikä sekin on hieman kiven alla ollut.
Tämän kauden koneet?Marussia/Manor saa ensi kaudeksi käyttöön Mersun koneet, joten ei olisi suuri yllätys jos McLaren jäisi viimeiseksi. :alppu:
No jaa, kyllä tässä vielä suhteellisen kaukana Porschen paluuyrityksestä ollaan:Hondalla kaikkien aikojen comeback.
Eiköhän sekin ole parempi kuin Hondan ensi kauden masiina.Tämän kauden koneet?
Buttonista digattu täälläkin jotain ~10 vuotta. Todella aliarvostettu kuski jopa mestaruuden voittamisen jälkeen. Mutta se siitä, asiaan...Buttonista on viime vuosina tullut yksi suosikkikuljettajistani ja on todellakin aliarvostettu. Onhan Alonso vauhdillisesti hieman niskanpäällä ollut tänä vuonna mutta kun koko tallin kausi on näin rikkonainen, niin ei oikein minkäänlaisia johtopäätöksiä voi vetää.