Turboruuvi
Well-known member
- Liittynyt
- 23.3.2013
- Viestit
- 1004
Kyllä. Ja kunhan ensin saavat hommat toimimaan edes sinnepäin, niin ehkä sitten kehtaavat ottaa sen legendaarisen värityksenkin takas. 
Juu, se lienee nyt selvää että ensimmäiset kilpailut menevät ihan testailun nimissä. Autosta itsestään on ihan mahdoton antaa minkäänlaista arviota kun moottori on keskentekoinen tai sitä käytetään reiluilla vajaatehoilla. Hondan edellinenkin vierailu ykkösissä turbomoottorin kanssa alkoi aika tuskaisesti mutta tulihan siitä sitten lopulta ihan soiva peli.Eihän tuo McLarenin meno tänään järin vakuuttavalta näyttänyt, mutta voisipa melkein veikata, että aika varovaisilla tehoilla/asetuksilla tuolla oltiin liikenteessä. Talli ei kuitenkaan testeissä saanut juuri kierroksia kasaan ja kaikennäköistä ongelmaa tuntui riittävän, niin varmaan nyt vaan prioriteettina saada niitä kilometrejä alle. Hondan todellinen suorituskyky tai sen puute nähdään sitten myöhemmin, kunhan saavat alkuvaikeudet selvitettyä ja tekniikan toimimaan luotettavasti.
Niinhän siitä lopulta tuli parin vuoden kehittelyn jälkeen enemmän tai vähemmän maailmanmestaruuteen kykenevä moottorivalmistaja silloin. Tosin Spiritin jättäminen luhisti lupaavan pikkutallin omana aikanaan ja Williamsinkin kanssa aivan lopulta yhteistyö kariutui ja oli osin jokseenkin erikoisen ongelmallinen aina.Juu, se lienee nyt selvää että ensimmäiset kilpailut menevät ihan testailun nimissä. Autosta itsestään on ihan mahdoton antaa minkäänlaista arviota kun moottori on keskentekoinen tai sitä käytetään reiluilla vajaatehoilla. Hondan edellinenkin vierailu ykkösissä turbomoottorin kanssa alkoi aika tuskaisesti mutta tulihan siitä sitten lopulta ihan soiva peli.
Mutta kun Button kantoi päävastuun testaamisesta...Aika hidas kyllä ulos mutkasta ja ajettavuus tyypillinen Alonson säätämä puskutraktori jolla ei normaalit kuskit osaa ajaa.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/118058Australian GP: Honda detunes McLaren's F1 engine for reliability
By Edd Straw Saturday, March 14th 2015, 11:47 GMT
Jenson Button, McLaren, Australian GP 2015, Melbourne
McLaren-Honda's poor qualifying performance for the 2015 Formula 1 season-opening Australian Grand Prix was partly down to having to run its engines detuned.
Thanks to a pre-season test programme blighted by problems, Honda has limited experience of running in higher track temperatures.
In order to be certain of reliability and not risk losing one of the four power units allocated to each driver for the season so early, this conservative approach was taken with the way the engine package, particularly the MGU-K that is integral to the hybrid system, was run.
Jenson Button and Kevin Magnussen ended up slowest in qualifying, ranked ahead of only the two Manor cars that failed to run, and were at the foot of all of the speed traps.
"I expected in Barcelona much better pace in Australia, but unfortunately we don't have the experience of higher temperatures so we could not [risk] losing the engine in the first race," said Honda motorsport boss Yasuhisa Arai.
"Our settings are very conservative for this weekend, so that is the reason why we lose power with the MGU-K and the engine itself.
"The heat problem is not only with the engine, but also the MGU-K, we took that [reduction in] power to survive several races with the one engine."
With the second round of the championship bing held in hotter conditions in Malaysia in two weeks, Honda is likely to have to continue to take a conservative approach even if this sacrifices performance.
SOLUTION FOUND BUT NO TIMESCALE
But while there was no timescale put on when the concerns will be resolved and the engine run more aggressively, the team is certain it has identified the problem and the potential solution.
"Yes, we have identified the issues, actually we have much less issues this weekend than we had during testing," said racing director Eric Boullier.
Eric Boullier and Yasuhisa Arai
"That is good news, we made some progress.
"There is a fix in place and we are working on an 'absolutely' recovery. But is there a timescale? We don't know.
"We just want to do our best to recover as quickly as possible."
Button was the faster of the two McLaren drivers during qualifying, lapping 2.836 seconds off Q1 pacesetter Lewis Hamilton as he took 17th.
But once the fact that Hamilton ran on the slower medium-compound Pirellis while Button used softs is taken into account, the gap stretches out to in excess of four seconds.
While the performance was poor, Button hopes he can at least finish the race to maximise data - although he admitted earlier that 12-lap runs had been the car's maximum so far.
"As long as we are thinking on our feet throughout the race and trying to solve every problem on the way, we can achieve a race finish," he said.
"It's not going to get easy quickly but I think the things worth fighting for are always very tough at the beginning."
Saipahan ainakin ajettua koko kisamatkan, mikä on pisteitä tärkeämpää McLaren-Hondalle, koska testeissäkin meni vähän huonosti.Ei pisteitä Reilu-Ronille ensimmäisestä kisasta. Which is nice.
No, väritys ei sitten kuitenkaan muuttunut.Mitäs nyt?Kuten Ted Kravitz juuri twiittasi... "Very nice and all, but what happened to red and white? Still time before March.."
Kun noita huhuja on liikkunut, että ensin mennään "testiväreillä", niin jaksan pantata paskansyöntiä kisaviikonlopulle asti.![]()
En tiedä teinkö oikeita havaintoja mutta auto vaikutti kaarteessa nopealta suhteessa kierrosaikaan. Tuohan oli caterham tason nopeutta kierrosajoiltaan.Tehopuolella ei kuitentenkaan näyttänyt olevan suurta eroa, kun Perez ei päässyt Buttonista ohi suoralla.
Kisaviikonlopusta jäi hivenen paska maku suuhun. :yuck:No, väritys ei sitten kuitenkaan muuttunut.Mitäs nyt?
Tuo sinun havannoima hyvä kaarrenopeus voi juontaa juuriaan talliin suunnittelupuolelle tulleesta Peter Prodromousta, joka on ollut mukana Red Bullilla heidän mestaruusvuosinaan aerodynamiikkapomona.En tiedä teinkö oikeita havaintoja mutta auto vaikutti kaarteessa nopealta suhteessa kierrosaikaan. Tuohan oli caterham tason nopeutta kierrosajoiltaan.
Ei kai tästä epäselvyyttä ollut, jos näki Magnussenin moottorin töräyttelemät savut sunnuntaina.Maclarenilta kiva ilmoitus :
http://www.kepfeltoltes.hu/150317/873036520capture-20150317-134331-vert_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Magnussenin käyttämä kone hajosi joten Alonsolla on enään 3 moottoria jäljellä.
Kuinkas monta kymmenen lähtöruudun rangaistusta tuli liian monesta moottorista viime kaudella? Aivan – muutama hassu. Jos ei vuodessa ole saanut luotettavuutta kuntoon, niin hommat on hoidettu huonosti.Neljä moottoria per kausi on täysi vitsi. Periaatteessa Alonson ja Ricciardon kausi on pilalla ekan kisan jälkeen. 6 kisaa samalla moottorilla pitää miesten nyt kruisailla. Vittu mitä paskaa.
Kosahti asiaan jota taannoin epäilin, liian tiukka paketointi. Ja Dennis oli asiasta ennen kautta niin helvetin ylpeä...Maclarenilta kiva ilmoitus :
http://www.kepfeltoltes.hu/150317/873036520capture-20150317-134331-vert_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Magnussenin käyttämä kone hajosi joten Alonsolla on enään 3 moottoria jäljellä.
Eikös tämä F1 pitäisi olla nopeuskilpailu eikä säästöliekillä ajelua? Paljonkahan tulee kustannuksia kun moottorivalmistajien pitää hioa luotettavuutta äärimilleen...Kuinkas monta kymmenen lähtöruudun rangaistusta tuli liian monesta moottorista viime kaudella? Aivan – muutama hassu. Jos ei vuodessa ole saanut luotettavuutta kuntoon, niin hommat on hoidettu huonosti.
Ja jos nyt kyseiselle kaksikolle yksi tai kaksi lähtöruuturangaistusta osuu kohdalle, niin kauden pilalle meneminen on lievää liioittelua.