McLaren 2016 - Suunta ylöspäin

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
3841
Capitolla menee vuosi sisäänajaessa itseään F1:siin ja Macin organisaatioon, tuloksia odotettavissa vasta 2017 edellyttäen että Honda hoitaa oman pestinsä, jota epäilen. Mersulla on niin monen vuoden etumatka kehityksessä.
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16733
Sijainti
Järvenpää
Niin pääsponsori oli Ronin mielestä mennyttä aikaa. Nyt talli on rahaongelmissa pääsponsorin puuttumisen takia. Miten meni niinkuin omasta mielestä?
 

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Liittynyt
8.1.2008
Viestit
4207
Sijainti
Maranello
Niin pääsponsori oli Ronin mielestä mennyttä aikaa. Nyt talli on rahaongelmissa pääsponsorin puuttumisen takia. Miten meni niinkuin omasta mielestä?
Ei kai se pääsponssin puute ole edes ainoa ongelma. Käsittääkseni sieltä on lähtenyt valtaosa pitkäaikaisista sponsseistakin tyytymättöminä kilpailijoiden kelkkaan. Yhtenä esimerkkinä vaikka toi RB:n nykyinen moottorinimisponssi Tag Heuer.
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16733
Sijainti
Järvenpää
Ei kai se pääsponssin puute ole edes ainoa ongelma. Käsittääkseni sieltä on lähtenyt valtaosa pitkäaikaisista sponsseistakin tyytymättöminä kilpailijoiden kelkkaan. Yhtenä esimerkkinä vaikka toi RB:n nykyinen moottorinimisponssi Tag Heuer.
Niin tosiaan. Ron elää luulossa, että ovat joku huipputalli vaikka tulokset ovat aivan muuta. Miehen mielestä sponssien pitäisi olla kiitollisia, että saavat sponssata Mclarenia. :eek:
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
3841
Imperiumeilla on tapana luhistua hyvänolon tunteeseen. Whitmarsh hoiti pestinsä hyvin mutta kun Ron tuli jääränä takaisin niin... :thumbdown
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
7490
Sijainti
Vantaa
Imperiumeilla on tapana luhistua hyvänolon tunteeseen. Whitmarsh hoiti pestinsä hyvin mutta kun Ron tuli jääränä takaisin niin... :thumbdown
Kuten Dennis jossain totesi, auton aerodynaamiset ongelmat johtuvat muutama vuosi sitten tehtyjen virhearvioinneista, joiden vuoksi McLaren vajosi myös ennen Honda-kautta. Lähtivät nopeasta autosta tekemään vieläkin nopeampaa, mutta epäonnistuivat. McLarenin filosofia on ollut aina pyrkiä äärimäissyyksien kautta kuten delffiininokka jne. Toivotaan, että saadaan nyt Hondaankin tehoja, jotta yksi kärkitalli lisää karkeloihin.

McLaren / Hondan kannattaisi kyllä ostaa toinen talli, jotta saisi testidataa aerdynaamisella puolella myös tuplana. McLarenin katuautopuolella menee hyvin, josta ilmeisesti rahaa pumpataan F1:iin tällä hetkellä. Katsotaan millaisia sponsorisopimuksia ovat solmineet tulevalle kaudelle.

Skenjeesus sanoi:
Ei kai se pääsponssin puute ole edes ainoa ongelma. Käsittääkseni sieltä on lähtenyt valtaosa pitkäaikaisista sponsseistakin tyytymättöminä kilpailijoiden kelkkaan. Yhtenä esimerkkinä vaikka toi RB:n nykyinen moottorinimisponssi Tag Heuer.
Tämä voi olla myös strateginen valinta sponsoreille, koska haluavat uudistua. Ovatko olleet tyytymättömiä? Minä en ole kyllä mistään lukenut moista. Pitkässä kumppanuudessa on vaikea löytää enää uusia juttuja. Onhan se fakta, että McLaren on osannut pitää sponsorit. Onko kellään muulla (Ferraria lukuunottamatta) noin pitkiä yhteistyökumppanuuksia??
 
Viimeksi muokattu:

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4446
TAG Heuer -brändi on Ojjehin perheen hallussa, ja Ojjeh on (oli?) pitkäaikainen McLarenin vähemmistöosakas. Eli luultavasti Ron on itse kussut tuon diilin omaan kulmikkaaseen persoonaansa.

Honda taisi tuoda oman sponsorisuhdeosaamisensa sisään taloon nykymeiningistä päätellen. 2007-08 Hondan autoissahan ei tainnut näkyä kenenkään muun maksamaa tarraa.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
TAG Heuer -brändi on Ojjehin perheen hallussa, ja Ojjeh on (oli?) pitkäaikainen McLarenin vähemmistöosakas.
Se TAG-Heuer, joka Red Bullille siirtyi (eli kellofirma) ei ole enää (ainakaan merkittävin osin) TAG:n tai Ojjehin omistuksessa.

"In 1999 French luxury goods conglomerate LVMH made a friendly takeover offer and bought out nearly 100 percent of the Swiss company."
https://en.wikipedia.org/wiki/TAG_Heuer

Ojjeh kyllä edelleen osaomistaa TAG:n ja on sen toimitusjohtaja (CEO). TAG omistaa McLarenista 25%.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
7490
Sijainti
Vantaa
Se TAG-Heuer, joka Red Bullille siirtyi (eli kellofirma) ei ole enää (ainakaan merkittävin osin) TAG:n tai Ojjehin omistuksessa.

"In 1999 French luxury goods conglomerate LVMH made a friendly takeover offer and bought out nearly 100 percent of the Swiss company."
https://en.wikipedia.org/wiki/TAG_Heuer

Ojjeh kyllä edelleen osaomistaa TAG:n ja on sen toimitusjohtaja (CEO). TAG omistaa McLarenista 25%.
Denniksellä ja Ojjehlla on ilmeisesti valtataistelua McLarenin osakkeista, ainakin viime vuonna huhuttiin. Kyllä Ojjehn kertomasi asema TAG:lla voi vaikuttaa mitä ilmeisemmin McLarenin ja TAG:n suhteisiin, jos Denniksellä ja Ojjehlla on kahnauksia.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
4162
Minusta tuntuu, että vuoden takaiset huhut Dennisin savustamisesta pihalle ovat olleet roskaa alusta asti. Jopa Pööni kerkesi julistaa, että McLaren on myyty ja Dennis saa kenkää, mutta kaikki on silti jatkunut entisellään. Tuolloin puhutiin siitäkin, että Dennis kaipaa epätoivoisesti uutta jättisponsoria maksaakseen kymmenien miljoonien eurojen velan tai hän voisi menettää otteensa tallista.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Denniksellä ja Ojjehlla on ilmeisesti valtataistelua McLarenin osakkeista, ainakin viime vuonna huhuttiin. Kyllä Ojjehn kertomasi asema TAG:lla voi vaikuttaa mitä ilmeisemmin McLarenin ja TAG:n suhteisiin, jos Denniksellä ja Ojjehlla on kahnauksia.
Toki näin voi olla, mutta TAG Heuerin siirtymiseen Red Bullille se ei liity millään tavalla.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
7490
Sijainti
Vantaa
Luin Tammikuun Optiosta, että TAG Heuerilla on menossa suuri uudistus jossain hintaluokan kelloissa ja johtaja pistänyt tuulemaan. En lukenut juttua sen tarkemmin. Voi olla, että RB talli sopii tähän kuvaan paremmin.
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Humpuukille vaikuttaa koko juttu.

uusittu ERS on lehden mukaan tuonut 163 lisähevosvoimaa. Lisää voimaa on saatu puskettua irti polttomoottorista.
Eikös erssin tuoma lisäteho ole rajattu noin max 160 hevosvoimaan ja jotain 33s ajaksi kierroksella? Eli Mclarenilla ei olisi ollut erssiä koko viime kautena, no taatusti oli. Kyllähän kaikki on saanut ton 160hv erssistä heti, mutta keräystehokkuudessa on ollut eroja. Mclaren/Honda ei saanut hyödynnettyä tuota 160hp:n tehoa lähellekään sallittua 33 sekunnin aikaa.

Kyllä se vaan on surkeaa tuo Maikkarin F1-toimittaminen. Kirjoitetaan mitä tahansa sontaa mitä netistä sattuu löytymään.
 
Viimeksi muokattu:

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
7490
Sijainti
Vantaa
Humpuukille vaikuttaa koko juttu.



Eikös erssin tuoma lisäteho ole rajattu noin max 160 hevosvoimaan ja jotain 33s ajaksi kierroksella? Eli Mclarenilla ei olisi ollut erssiä koko viime kautena, no taatusti oli. Kyllähän kaikki on saanut ton 160hv erssistä heti, mutta keräystehokkuudessa on ollut eroja. Mclaren/Honda ei saanut hyödynnettyä tuota 160hp:n tehoa lähellekään sallittua 33 sekunnin aikaa.

Kyllä se vaan on surkeaa tuo Maikkarin F1-toimittaminen. Kirjoitetaan mitä tahansa sontaa mitä netistä sattuu löytymään.
Ymmärsin kyllä. 77hp olisi tehonlisäys polttomoottorille eli jopa mersun viimekauden moottorista ohi. 70hp arvioitiin eroksi viime kaudella.

Hondan ers oli umpisurkea viimekaudella. En tiedä olisvatko laskeneet ilman kers tehoa viimekauden moottorin..
 
Viimeksi muokattu:

Tallipäällikkö

Well-known member
Liittynyt
5.10.2014
Viestit
469
Ymmärsin kyllä. 77hp olisi tehonlisäys polttomoottorille eli jopa mersun viimekauden moottorista ohi. 70hp arvioitiin eroksi viime kaudella.

Hondan ers oli umpisurkea viimekaudella. En tiedä olisvstko laskeneet ilman kers tehoa viimekaudrn auton...
Jep. Hondan ongelmat ovat olleet ERSsissä, kun taas Renaultilla enemmän polttomoottorin puolella.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
3841
Jep. Hondan ongelmat ovat olleet ERSsissä, kun taas Renaultilla enemmän polttomoottorin puolella.
Jep, Hondan ERS:n pystyi hyödyntämään talteen otettua energiaa hetken ajan kiihdyttäessä ja sitten akku "tyhjä", tästä syystä suoranopeudet 20-30kmh/h muita pienemmät jota yritettiin kompensoida pienimmillä siivillä joka haittasi kulkua mutkissa...
 

Dino246

Well-known member
Liittynyt
18.6.2009
Viestit
2332
Ranskalaisen Auto Hebdo -lehden mukaan tuo tehonlisäys ei välttämättä vie Mclarenia hirveästi eteenpäin tuloksissa koska moottori olisi heidän tietojensa mukaan osoittautunut penkissä todella epäluotettavaksi. No, jospa nuo Alonso ja Button ensi kaudella pääsisivät edes ajamaan kunnolla kilpaa ennen kuin moottorit paukkuu, olisi sekin jonkinlaista edistystä viime kauteen nähden. Viime kaudella jos edes aika-ajosta saivat joskus järjellisen tuloksen niin kisassa kaikki tuli oikealta ja vasemmalta ohi ja sitten muutaman kierroksen jälkeen porsi vehkeet.
 
Ylös