S.A (Orginal)
Well-known member
Noniin nyt on tässä selvinnyt kaikenlaista talven mittaan ja kun täällä oli puhetta tästä McLaren F1 LM versiosta, niin toisin kuin tästä:
To celebrate this extraordinary feat, McLaren created a limited edition of just five McLaren F1s -- one for every F1 GTR which finished the race. Known as the LM (for Le Mans) the concept was to transform the GTR into a road-legal car with the minimum of modifications.
....voisi ymmärtää; yksikään näistä tehdystä 5 kappaleesta ei ole alkuperäinen GTR versio. LM:t on tehty perus F1 katuautosta, joihin on käsittääkseni laitettu GTR:ään pohjautuva moottori, moottorin käytöstä muutettu siis tähän suuntaan.
Tämä tieto oli upeaa luettavaa, joskin järkeilyllä tuon olisi voinut itsekin ymmärtää, sillä yhdessäkään GTR:ssä ei ole tilaa kuljettajan oikean puoleiselle penkille kytkimien takia, vain vasemmalla on riittävästi tilaa yhdelle matkustajalle. Alkuperäisessä LM versiossa penkkejä on 3, kuljettajan molemmin puolin yhdet. Tämän olisi voinut hyvin päätellä kuvista, mutta minkäs mahtaa kun ei ymmärrä ennen kuin asia selitetään.
Eli kuten aiemmin ihmettelin asiaa, JJ Lehdon ajama "Ueno Clinic" #01R elää ja voi hyvin pitäen edelleen kiinni 1995 Le Mansissa käyttämästään kilpailuvärityksestä!
Muut Le Manssissa maaliin tulleet GTR:t ovat tänäänkin hyvässä kunnossa.
- Kolmanneksi tullut #06R on tänään rekisteröity UK:n kadulle, edelleen Harrods kilpavärityksessä.
- Neljänneksi sijoittunut #02R ilmeisesti edelleen kilpailukunnossa.
- Viidenneksi sijoittunut #07R kantaa kunniaa LM:lle, vaikkei ole alkuperäinen LM versio. Maalattu oranssiksi rekisteröitynä katukäyttöön.
- 13 sijalle päätynyt #05R edelleen kilpailukunnossa kilpavärityksessä.
Todella upeita uutisia, yhtäkään legendaarisessa Le Mansissa maaliin päässeistä GTR:stä ei siis ole "tuhottu" LM versioiksi. Näitten autojen omistajat ovat halunneet nämä kadulle, kunnioittaen kuitenkin autojen historiaa erinomaisesti. Jokaisen oma asia, hyväksyykö näin legendaarisen auton katulaillistamisen ja uudelleen maalaamisen vai ei.
To celebrate this extraordinary feat, McLaren created a limited edition of just five McLaren F1s -- one for every F1 GTR which finished the race. Known as the LM (for Le Mans) the concept was to transform the GTR into a road-legal car with the minimum of modifications.
....voisi ymmärtää; yksikään näistä tehdystä 5 kappaleesta ei ole alkuperäinen GTR versio. LM:t on tehty perus F1 katuautosta, joihin on käsittääkseni laitettu GTR:ään pohjautuva moottori, moottorin käytöstä muutettu siis tähän suuntaan.
Tämä tieto oli upeaa luettavaa, joskin järkeilyllä tuon olisi voinut itsekin ymmärtää, sillä yhdessäkään GTR:ssä ei ole tilaa kuljettajan oikean puoleiselle penkille kytkimien takia, vain vasemmalla on riittävästi tilaa yhdelle matkustajalle. Alkuperäisessä LM versiossa penkkejä on 3, kuljettajan molemmin puolin yhdet. Tämän olisi voinut hyvin päätellä kuvista, mutta minkäs mahtaa kun ei ymmärrä ennen kuin asia selitetään.
Eli kuten aiemmin ihmettelin asiaa, JJ Lehdon ajama "Ueno Clinic" #01R elää ja voi hyvin pitäen edelleen kiinni 1995 Le Mansissa käyttämästään kilpailuvärityksestä!
Muut Le Manssissa maaliin tulleet GTR:t ovat tänäänkin hyvässä kunnossa.
- Kolmanneksi tullut #06R on tänään rekisteröity UK:n kadulle, edelleen Harrods kilpavärityksessä.
- Neljänneksi sijoittunut #02R ilmeisesti edelleen kilpailukunnossa.
- Viidenneksi sijoittunut #07R kantaa kunniaa LM:lle, vaikkei ole alkuperäinen LM versio. Maalattu oranssiksi rekisteröitynä katukäyttöön.
- 13 sijalle päätynyt #05R edelleen kilpailukunnossa kilpavärityksessä.
Todella upeita uutisia, yhtäkään legendaarisessa Le Mansissa maaliin päässeistä GTR:stä ei siis ole "tuhottu" LM versioiksi. Näitten autojen omistajat ovat halunneet nämä kadulle, kunnioittaen kuitenkin autojen historiaa erinomaisesti. Jokaisen oma asia, hyväksyykö näin legendaarisen auton katulaillistamisen ja uudelleen maalaamisen vai ei.