Rentta
Well-known member
Aa , olen lukenut vikatietoa jostakin . Noh selvisipäs tuokin.Ööö ei tehty muuten. XP1 LM oli auto, jolla se record veto tehtiin. Perus F1 katuautolla ei mun tietääkseni ole koko ennätystä kokeiltu edes.
Tässä on se lehti.
Aa , olen lukenut vikatietoa jostakin . Noh selvisipäs tuokin.Ööö ei tehty muuten. XP1 LM oli auto, jolla se record veto tehtiin. Perus F1 katuautolla ei mun tietääkseni ole koko ennätystä kokeiltu edes.
Tässä on se lehti.
Joo jos haluat niin voin koko jutun laittaa linkkeinä? Etenkin tuo mistä laitoin nuo pari kuvaa, on mielenkiintoinen. Andy kertoilee vähän Le Manssin tapahtumiakin siinä ja tarkka kuvaus siitä, miten toi 11,5s tehtiin.Aa , olen lukenut vikatietoa jostakin . Noh selvisipäs tuokin.
Ooraid , no laita ihmeessä linkkejä kehiin . Nuo on aina mielenkiintoista luettavaa :ahem:Joo jos haluat niin voin koko jutun laittaa linkkeinä? Etenkin tuo mistä laitoin nuo pari kuvaa, on mielenkiintoinen. Andy kertoilee vähän Le Manssin tapahtumiakin siinä ja tarkka kuvaus siitä, miten toi 11,5s tehtiin.
Ja tosiaan; tossa jutussa mainitaan, että F1 roadcar pystyisi varmasti samaan suoritukseen, LM on tekovälineenä sen takia, että se on "ultimate roadcar", sanan jokaisessa merkityksessä.
Jarrutukseen jäisi 6,5 sek. Luulisi jarrujen olevan suht tehokkaat, joten tulos on varmaan lähempänä 10,0 sek kuin 11,5..Silti, kykeneekö tuo Veyron SS 0-170kmh-0 tempasuun 11,5 sekunnissa?
Mutta entäs se rankka paino, ei ainakaan hidastavuutta edistä?:thumbdownJarrutukseen jäisi 6,5 sek. Luulisi jarrujen olevan suht tehokkaat, joten tulos on varmaan lähempänä 10,0 sek kuin 11,5..
Liike-energia:Mutta entäs se rankka paino, ei ainakaan hidastavuutta edistä?:thumbdown
Jos hiukan jaksatte laskea, niin massa ei vaikuta tuossa...Liike-energia:
Ek=½mv2
m=massa
v=nopeus
(Joku minua taitavampi fyysikko saa jatkaa tästä.)
Näin olen itkin ymmärtänyt, lisäksi kun liike-energia muuttuu lämmöksi kaavalla Q=cmtJos hiukan jaksatte laskea, niin massa ei vaikuta tuossa...
Kitka kun tuppaa lisääntymään massan suhteessa.