McLaren F1 Team 2014 - Vuosikymmenen alisuorittaja viimeinkin oikealla kurssilla?

  • Viestiketjun aloittaja mjs
  • Aloituspäivämäärä

kempula

Well-known member
Liittynyt
14.4.2013
Viestit
630
Kuinkahan paljon tuo taaempien tukivarsien erikoinen kiinnityskohta vaikuttaa auton suorituskykyyn?
Tuli vaan mieleen, että voisko se vaikuttaa negatiivisesti...
Kannattaa koittaa laittaa, vaikka sähköpostia McLarenille tuosta asiasta. Korjaavat varmaan virheen välittömästi.
 

Miikhail

Well-known member
Liittynyt
16.5.2010
Viestit
3477
Hyvin on Mäkkikin onnistunut, Melbournessa tuplapodiumi (Ricciardon hylkäyksen myötä), Malesian jälkeen nolla pistettä.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8791
Sijainti
Vantaa
Hyvin on Mäkkikin onnistunut, Melbournessa tuplapodiumi (Ricciardon hylkäyksen myötä), Malesian jälkeen nolla pistettä.
Itsellä heräsi kysymys, saako samaa Mersun konetta kuin tehdastalli tai muut asiakkaat? Ensi kaudella Hondalle...
 

K. August

Well-known member
Liittynyt
25.11.2010
Viestit
2405
Tämä oli varsin mielenkiintoista luettavaa:

http://jalopnik.com/the-inside-story-of-the-stillborn-honda-that-would-have-1601207940

Vielä tallinsa myynnin jälkeen, Hondan inssit Japanissa jatkoivat 2009 auton kehittämistä. Samaten, Honda kehitteli oman puhalletun diffuusorin 2011 ymmärtääkseen sen toimintaa. Honda siis halusi pysyä kärryiillä F1:n kehityksen kanssa, vaikkevat mukana olleetkaan. Aikoinaan Brackleyn tallin ollessa vielä BAR-Honda, Hondan inssit Japanissa olivat myös suunnitelleet oman versionsa etusiivestä. Nähtäväksi jää, tuleeko Hondalta McLarenille teknistä tukea muutenkin kuin vain power unitin suhteen.

Täytyy muuten kysyä, missä Handan F1-mottorit 2000-2008 valmistettiin? Ja mitä tälle moottoripajalle tapahtui Hondan vedäytyttyä? Artikkelissa mainitaan Hondan uusi Britannian moottoriurheilupäämaja Milton Keynesissä, joten oletan, että F1 moottorit ensi kaudeksi valmistetaan siellä.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Täytyy muuten kysyä, missä Handan F1-mottorit 2000-2008 valmistettiin? [--] Artikkelissa mainitaan Hondan uusi Britannian moottoriurheilupäämaja Milton Keynesissä, joten oletan, että F1 moottorit ensi kaudeksi valmistetaan siellä.
"Although the development and manufacture of the new V6 turbo engines will be done at Honda's R&D facility at Tochigi in Japan, Honda wanted to base its personnel and support operations in the United Kingdom."
http://www.autosport.com/news/report.php/id/108717

Oletan, että myös 2000-2008 moottorit valmistettiin Japanissa, Hondan omilla tehtailla/kehityskeskuksessa.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15007
Samoilla linjoilla ollaa Webbiksen kanssa.

McLarenilla on kaikkiaan ollut edellisen kauden kaltainen kausi. Jenson Button on kuitenkin tasaisesti jatkanut hyviä suorituksiaan, mutta viime kerran karmea taktiikkamoka maksoi tallille hyvän kisan. Kevin Magnussen tuntuu olevan nuori ja välillä varsin malttamatonkin kaveri. Kyllä kai se siitä tasoittuu. Buttonin osalta voisi vielä kyllä ajaa ainakin yhden kauden. Sitten voisi ehkä jo lopettaakin. Tosin mikäli kaveri vain pitää ajamisesta ja suoritukset eivät ihan vajoa alamaihin niin kokemusta varmasti kaivataan muissakin talleissa.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15007
McLarenin kausi on jatkunut melko samanlaisesti. Tanskassa tosin nykyään on kauden alun ja välillä jo lähes järjettömyyksiin asti ennustetut Kevin Magnussenin kannatukset alkaneet pikkuhiljaa tasoittua ja muuttua enemmänkin korkeintaan varovaisen positiiviseen suuntaan kuin mihinkään äärimmäiseen suurmenestyksen hankkimiseen. Puhumattakaan kuitenkaan myöskään mistään kääntymisestä nuorukaista vastaan. Magnussenillä oli muistaakseni jossakin lähiaikojen kisassa ongelmia aliohjautumisen kanssa, mutta sillä taas ei vuorostaan ollut mitään tekemistä tämän kerran kolarien kanssa. Buttonilla on mennyt edelleen erittäin hyvin, mutta jostain syystä niitä ei välillä tunnuta noteerattavan. Sama ongelma on ollut mestaruuskautta ja joitakin satunnaisia kilpailuja lukuunottamatta hänen ongelmansa jossain määrin aina uran alustaki lähtien.
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Onkohan Hondan render-kuvaan uskomista. Ainakin toi Mersun render-kuva on ihan humpuukia verrattuna todellisuuteen. Renaultilla on taas kuva vastaa todellisuutta.

Löytyi tuore kuva Ferrarin motista.

 
Viimeksi muokattu:

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4365
Onkohan Hondan render-kuvaan uskomista. Ainakin toi Mersun render-kuva on ihan humpuukia verrattuna todellisuuteen. Renaultilla on taas kuva vastaa todellisuutta.

Löytyi tuore kuva Ferrarin motista.

http://img3.auto-motor-und-sport.de/Sauber-Formel-1-GP-Japan-Suzuka-1-Oktober-2014-fotoshowBigImage-b21cf0ab-813463.jpg
Missäs välissä Ferkkuun on tullut Mersun-malliset pakosarjat vai onko kuva otettu kasaus hetkellä jolloin moottoria valmistellaan viikonlopun koitosta varten?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Missäs välissä Ferkkuun on tullut Mersun-malliset pakosarjat vai onko kuva otettu kasaus hetkellä jolloin moottoria valmistellaan viikonlopun koitosta varten?
Juu on. Puuttu vielä pakosarja. Tässä vähän myöhemmin otetussa kuvassa kuvassa pakosarja on paikoillaan. Sauber ei näytä käyttävän pakosarjan ympärillä vielä eristeitä. http://img4.auto-motor-und-sport.de/Sauber-Formel-1-GP-Japan-Suzuka-1-Oktober-2014-fotoshowBigImage-ccd20c42-813464.jpg

Tässä kuvassa Ferrarilla on lämpöeristeet.
http://img3.auto-motor-und-sport.de/Ferrari-Formel-1-GP-Japan-Suzuka-1-Oktober-2014-fotoshowBigImage-b606a682-813460.jpg
 

SergioCresto

Well-known member
Liittynyt
28.2.2012
Viestit
467
Autosprint on lähteidensä perusteella kertonut Hondan moottoriprojektin olevan noin 3 kuukautta myöhässä. Nykyisellään kone kuluttaa liikaa ja tuottaa liian vähän tehoa. ERS:n tekee McLaren, mikä voi vaikeuttaa sen ja moottorin yhdessä testaamista.

Sitten voidaankin spekuloida onko noilla myöhästymistiedoilla mitään yhteyttä Alonson mahdolliseen haluttomuuteen siirtyä talliin, koska paljon huhuttua sopimusta ei ole vieläkään julkaistu.
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Ted Kravitz sanoi notebookisaan, että b-version aero on suunniteltu kokonaan eri näkökulmasta.

edit:
Tässä alkuperäinen juttu.
http://www1.skysports.com/f1/report/12479/9559195/mclaren-to-run-b-car-in-abu-dhabi


Nämä ovat varmaan niitä syitä miksi Alonso on McLarenille menossa. Ilmeisesti aero on tulossa Prodromoun myötä kuntoon. Moottori on suuri kysymysmerkki. AMuS uutisoi tässä taannoin, että Hondan moottorikehitys olisi myöhässä eikä McLaren välttämättä saa uutta autoaan ensimmäisiin talvitesteihin.
 
Viimeksi muokattu:

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15007
Ensi kisa onkin sitten McLarenin ja Mercedeksen pitkän yhteistyön päätöskilpailu vaikkakin viimeisen 4-5 vuoden ajan toki moottorikehitystyötä ja vähän kaikkea muutakin yhteistyötä on vähennetty asteittain yhä enemmän ja enemmän. Pitkä ja menestyksekäs matka taitaa päättyä harmittavasti ilman palkintoa tai ainakin se vaatii Mercedeksen omalta tallilta ja Williamsilta jotain isoa ongelmaa.
 

skvi

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
2056
Ensi kisa onkin sitten McLarenin ja Mercedeksen pitkän yhteistyön päätöskilpailu vaikkakin viimeisen 4-5 vuoden ajan toki moottorikehitystyötä ja vähän kaikkea muutakin yhteistyötä on vähennetty asteittain yhä enemmän ja enemmän. Pitkä ja menestyksekäs matka taitaa päättyä harmittavasti ilman palkintoa tai ainakin se vaatii Mercedeksen omalta tallilta ja Williamsilta jotain isoa ongelmaa.
Itse ainakin luokittelen kaksi kuski ja yhden merkkimestaruuden jonkinlaiseksi palkinnoksi.
 
Ylös