Tämähän on tietty todella hyvä asia McLarenin kannalta mutta pikkutalleja ja muita kilpailijoita kohtaan kohtuuton etu!
McLaren voi kierrättää De La Rosaa perjantain harjoituksissa koko kisa matkan ajan ja sitä kautta kerätä dataa minkä perusteella tehdä taktiikat ja rengasvalinnat kisaan!
Niinkuin viime kaudella nähtiin, niin huipputallein kuljettajat, varsinkin McLarenin kuskit, ajoivat perjantaisin vain renkaat ja koneet "sisään". Siinä ei juuri taktiikoita yms. voitu valita kun kone(koko auto) ei kestänyt liikoja!
Viime kaudella säännöt olivat suht pahasti McLarenia vastaan, koska heidän kalusto oli epäluotettava! Toki tämä ei sääntöjen vika ollut, vaan kaluston vika mutta joka tapauksessa tästä kärsi eniten McLaren(huipputalleista).
Tällä kaudella McLaren saa oikeastaan parhaan edun juuri sääntöjen ansiosta, jos nyt koneet kestää tietty!
Suurin kärsijä minun pään mukaan tulee olemaan Ruben parka! Tämä lähinnä siksi että Ruben tai Rubenin auto kokonaisuudessaan tulee olemaan Schumin "kolmas" auto radalla perjantaisin! Ferrari on toki tunnettu luotettavuudestaan nykypäivänä mutta ainahan tilanne voi toki muuttua! Viime kaudella he olivat ainoa huipputalli joka kiersi rataa perjantaisin lähes yhtäpaljon kuin kolmannen auton tallit! Johtuen toki siitä että resurssit ovat hieman toista luokkaa kuin pikku talleilla!
No joka tapauksessa säännöt ovat säännöt ja tämä etu oli viime kaudella BARilla ja resurssien puolesta edusta pitäisi olla myös Toyotalle hillittömästi etua!
McLaren voi kierrättää De La Rosaa perjantain harjoituksissa koko kisa matkan ajan ja sitä kautta kerätä dataa minkä perusteella tehdä taktiikat ja rengasvalinnat kisaan!
Niinkuin viime kaudella nähtiin, niin huipputallein kuljettajat, varsinkin McLarenin kuskit, ajoivat perjantaisin vain renkaat ja koneet "sisään". Siinä ei juuri taktiikoita yms. voitu valita kun kone(koko auto) ei kestänyt liikoja!
Viime kaudella säännöt olivat suht pahasti McLarenia vastaan, koska heidän kalusto oli epäluotettava! Toki tämä ei sääntöjen vika ollut, vaan kaluston vika mutta joka tapauksessa tästä kärsi eniten McLaren(huipputalleista).
Tällä kaudella McLaren saa oikeastaan parhaan edun juuri sääntöjen ansiosta, jos nyt koneet kestää tietty!
Suurin kärsijä minun pään mukaan tulee olemaan Ruben parka! Tämä lähinnä siksi että Ruben tai Rubenin auto kokonaisuudessaan tulee olemaan Schumin "kolmas" auto radalla perjantaisin! Ferrari on toki tunnettu luotettavuudestaan nykypäivänä mutta ainahan tilanne voi toki muuttua! Viime kaudella he olivat ainoa huipputalli joka kiersi rataa perjantaisin lähes yhtäpaljon kuin kolmannen auton tallit! Johtuen toki siitä että resurssit ovat hieman toista luokkaa kuin pikku talleilla!
No joka tapauksessa säännöt ovat säännöt ja tämä etu oli viime kaudella BARilla ja resurssien puolesta edusta pitäisi olla myös Toyotalle hillittömästi etua!