Mclaren jäi kiinni teollisuusvakoilusta

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Misa1

Flying finns
Sijainti
Helsinki
Niin siis kuka on laittanut Stepneyn asialle? Herää kysymys, ettei vaan olis itse Ferrari hoitanut hommaa tuohon suuntaan? Näin saadaan se ykköspaikka tallille ja pääkilpailijan pasmat tyystin sekaisin. Ja pikkunen ranskalainen saa päävihollisensa lähes eroamaan tehtävistään!

Piru vie nuo italian mafiosot olis varmasti nirhannu Stepneyn jo, ellei tässä olisi takana jotain muutakin!

talakem

Iltalehden toimitus
Misa1 sanoi:
Niin siis kuka on laittanut Stepneyn asialle? Herää kysymys, ettei vaan olis itse Ferrari hoitanut hommaa tuohon suuntaan? Näin saadaan se ykköspaikka tallille ja pääkilpailijan pasmat tyystin sekaisin. Ja pikkunen ranskalainen saa päävihollisensa lähes eroamaan tehtävistään!

Piru vie nuo italian mafiosot olis varmasti nirhannu Stepneyn jo, ellei tässä olisi takana jotain muutakin!
Ja ko on onnistunut bannamaan itsensä ykkösistä menee Prodrivelle? Miinkuin Aston Martinilla häntä tarvittaisiin? Kyllä tässä muuta on pelissä...

Stepney nyt kuitenkin päätyy lopulta vankilaan. Se on jo selvä...

Rip3

Well-known member
Sijainti
Vaasa
Myös Ferrari hyötyi tietovuodoista?

talakem sanoi:
Myynnin edistämis toimet on jo aloitettu:

Ferrarin F1-tallin entinen päämekaanikko Nigel Stepney ihmettelee, miksi Kansainvälinen autoliitto FIA rankaisi vakoilujupakasta ainoastaan McLarenia.

Stepney kertoo, että tietoja kulki myös McLarenilta Ferrarille eikä ainoastaan toisinpäin. Hän sanoo saaneensa paljon arvokasta tietoa McLarenin pääsuunnittelijalta Mike Coughlanilta.

- Sain tietoa siitä, milloin he tekevät varikkopysähdyksensä. Sain tietoja myös painonjakaumasta ja muistakin heidän autoonsa liittyvistä asioista, Stepney kertoi Grandprix.comille.

Stepney on yllättynyt siitä, ettei Ferraria rangaistu millään tavalla.

- Nyt näyttää siltä, että tietoa olisi vuotanut vain yhteen suuntaan. Ihmiset ajattelevat, että Mike kysyi tietoja ja minä annoin vastauksia. - Ferrari selviytyi hyvin vähällä, sillä olin heidän työntekijänsä. Tiesin, mitä McLaren teki testeissä ja tiesin heidän polttoainemääristään.

- Suuri kysymys on se, käytinkö saamiani tietoja ja puhuinko niistä? Puhuin muutamille ihmisille, mutta en pysty todistamaan sitä. Niistä asioista ei ole sähköpostiviestejä eikä mitään muutakaan. McLaren hyötyi, mutta hyötyikö myös Ferrari? Luulen niin, Stepney sanoo.

Paina, paina Mike:alppu:

Slimedge

Well-known member
Sijainti
SuomiFinland
kyllä on sotku, kuka hyöty ja keneltä:jaska: tulee vähä mieleen että koko touhu on ihan normaalia formulois, kaikki vakoilee kaikkia, toiset vaan jää kiinni:nope: pikasesti luin FIAn pöytäkirjan kuulusteluista ja mun auto ei ainakaan kulje yhtään kovempaa vaikka on painojakauma ferrarin mukainen ja renkaat täynnä CO2:a, jarrut on yhtä tehottomat vaikka kuinka muuttais balanssia:D näkee sitte jos ens autoon sais muutokset siirrettyä paremmin, tosin se katsastetaan ensin A-katsastukses jotta mahdollinen vilppi huomataan...

Hmmp

CEO
Rip3 sanoi:

Ferrarin F1-tallin entinen päämekaanikko Nigel Stepney ihmettelee, miksi Kansainvälinen autoliitto FIA rankaisi vakoilujupakasta ainoastaan McLarenia.

Stepney kertoo, että tietoja kulki myös McLarenilta Ferrarille eikä ainoastaan toisinpäin. Hän sanoo saaneensa paljon arvokasta tietoa McLarenin pääsuunnittelijalta Mike Coughlanilta.

- Sain tietoa siitä, milloin he tekevät varikkopysähdyksensä. Sain tietoja myös painonjakaumasta ja muistakin heidän autoonsa liittyvistä asioista, Stepney kertoi Grandprix.comille.

- Nyt näyttää siltä, että tietoa olisi vuotanut vain yhteen suuntaan. Ihmiset ajattelevat, että Mike kysyi tietoja ja minä annoin vastauksia. - Ferrari selviytyi hyvin vähällä, sillä olin heidän työntekijänsä. Tiesin, mitä McLaren teki testeissä ja tiesin heidän polttoainemääristään.

- Suuri kysymys on se, käytinkö saamiani tietoja ja puhuinko niistä? Puhuin muutamille ihmisille, mutta en pysty todistamaan sitä. Niistä asioista ei ole sähköpostiviestejä eikä mitään muutakaan. McLaren hyötyi, mutta hyötyikö myös Ferrari? Luulen niin, Stepney sanoo.

Näinpä. Katkeran miehen puheita. :yuck: Tarinan "roistolta" tuskin voi muuta odottaakaan. :thumbdown

Reef

Den Här satserna
Sijainti
Turku
Rip3 sanoi:

Publisher withdraws Stepney book

WebSlave

Trackman
Stepneyn mukaan kustantajaa painostettiin olemaan julkaisematta. Tahoa hän ei tiedä, mutta aikoo viedä kirjan toiselle kustantajalle.

Grandprix.comissa on myös Stepneyn mielenkiintoinen kirje Mosleylle, jossa hän kertoo kyseenalaistaneensa turhaan pohjaratkaisun Ferrarilla, ja lähettäneen kyselyn siitä FIA:n tekniselle konsultille Wrightille ennen yhteydenottoa McLareniin.

http://www.grandprix.com/ns/ns19721.html

talakem

Iltalehden toimitus
WebSlave sanoi:
Stepneyn mukaan kustantajaa painostettiin olemaan julkaisematta. Tahoa hän ei tiedä, mutta aikoo viedä kirjan toiselle kustantajalle.

Grandprix.comissa on myös Stepneyn mielenkiintoinen kirje Mosleylle, jossa hän kertoo kyseenalaistaneensa turhaan pohjaratkaisun Ferrarilla, ja lähettäneen kyselyn siitä FIA:n tekniselle konsultille Wrightille ennen yhteydenottoa McLareniin.

http://www.grandprix.com/ns/ns19721.html
Ei ilmeisesti kukaan ottanut. Nyt kauppaa itse netissä kyseistä Red Mist opusta omalla naamallaan...

Asiasta kolmanteen. Alonsoa on kuulusteltu (todistajana) asioista liittyen Stepneyhin. Melko lyhyt parintunnin kuuleminen...

http://www.autosport.com/news/report.php/id/63178

Vakoiluskandaaliin liittyen Stewart joka nyt aukoo kitaansa asiasta kun asiasta ja aina kotiinpäin... harkitsee Mosleyn haastamista oikeuteen :D
siis Mosleyhän latasi aika komeasti Stewartista.. ovat tunteneen toisensa 40v ja sukset meni aikoinaan ristiin Silverstonen rata-asioita käsitellessä...

http://www.autosport.com/news/report.php/id/63169

Viimeksi muokattu:

WebSlave

Trackman
talakem sanoi:
Ei ilmeisesti kukaan ottanut. Nyt kauppaa itse netissä kyseistä Red Mist opusta omalla naamallaan...
Ihmettelin, kun jossain uutisoitiin, että kirjan nimi on Red Mist (*) ja toisaalla, että kustantajan nimi on Red Mist. Mutta näin todellakin ilmeisesti oli. Näyttää tuo Red Mist Books sen verran pikkukustantajalta, ettei olisi taitanut rahkeetkaan oikein riittää noinkin paljon julkisuutta keränneen kirjan levityksen hoitamiseen. Näyttää kuitenkin molemmilla myynnissä olevilla artikkeleillaan (!) olevan autourheilupainotteinen kustantamo.

http://www.redmistbooks.com/

(*) mainittakoon, että tuo "Red Mist" vastaa vähän suomen ilmaisua "nähdä punaista", muttei 1:1. Jos joku "sees through the red mist", on hän kontrolloimattoman vihainen.
http://www.usingenglish.com/reference/idioms/red+mist.html

reason

Well-known member
talakem sanoi:
Koska väittää että tulot muka ehkä menee hyvään tarkoitukseen tässä linkki.
Itselle ei tule mieleen tukea http://www.gosh.org/ tätä kaUTTA...

Painos? tuskin loppuu? Ehkä ei kannata maksaa mitään etukäteen?

Käviöitä oli eilen n.3000 tänään...?

http://www.nigel-stepney.com/
Ei sitä siis vielä julkaistu oo. Tod.näk. julkistaan alkuvuodesta. Ottaa ennakkotilauksia vastaan nettisivuillaan.

talakem

Iltalehden toimitus
reason sanoi:
Ei sitä siis vielä julkaistu oo. Tod.näk. julkistaan alkuvuodesta. Ottaa ennakkotilauksia vastaan nettisivuillaan.
Ehkä ei tule ollenkaan. Älä tilaa.

reason

Well-known member
talakem sanoi:
Ehkä ei tule ollenkaan. Älä tilaa.
En tilaa, tosin ei siitä ennakkotilauksesta mitään pyydettykään....

Kyllä mua ainakin kiinnostaa mitä Stepney kirjoittaa. Ei se tarkoita sitä että mun täytys olla hänen kanssaan samaa mieltä tai uskoa kaikkea mitä luen.

WebSlave

Trackman
reason sanoi:
Kyllä mua ainakin kiinnostaa mitä Stepney kirjoittaa.
Samoin. Jokainen asianosainen taho tietenkin taivuttaa totuutta hieman itselleen edulliseen suuntaan. Stepneyn kirja voi kuitenkin olla ainut pilkahdus Ferrarin kulissien taakse, muutoin kun homma on lähinnä pyörinyt McLarenin ympärillä.

Tietenkin Stepney kertoo vakoiluskandaalin tapahtumien lisäksi omasta Ferrari-ajastaan ja varsinkin sen päättyiseen johtaneista olosuhteista ja epäsuosiosta.

mjk

...
Varmasti mielenkiintoinen tarina luvassa. Samapa tuo, kirjaa ei kuitenkaan suomenneta. :dunno:

reason

Well-known member
J.Hunt sanoi:
Varmasti mielenkiintoinen tarina luvassa. Samapa tuo, kirjaa ei kuitenkaan suomenneta. :dunno:
Eikös Stepney oo englantilainen....... mut ei sitä varmaan suomenneta, tarkoitin vaan että kirja on varmaankin enklannin kieltä, ei italiaa.

Sue_me

Well-known member
reason sanoi:
Eikös Stepney oo englantilainen....... mut ei sitä varmaan suomenneta, tarkoitin vaan että kirja on varmaankin enklannin kieltä, ei italiaa.
Ei kaikki ymmärrä enklantia.

Status
Ei avoinna uusille viesteille.