Pyrys sanoi:
Ja kirjoitetaanpa pitkästä aikaa ihan aiheesta, eikä sen vierestä:
Hyvin todennäköistä että tämä uutinen että "Mclaren kaappasi vodafonen Ferrarilta" on uutisoitu niin kuten suomalainen media tahtoo asian näkevän... Hyvin todennäköistä että Ferrari on itse irtisanonut sopimuksensa Vodafonen kanssa, juurikin siitä syystä että ihmiset ymmärtävät että puna-valko väritys tulee Malborosta, ei Vodafonesta... Tulevaisuudessa kun ei saa sitä Malboron tekstiä näkyä, mutta värityksellä on jatkossakin saatava ihmiset ymmärtämään että nämä huippu-urheilijat italian ihmeen kyydissä kannustavat ihmisiä tupakoimaan.
Näinköhän meni aivan noin? :dunno: Suurimpana häviäjänä näkisin minä tässä Ferrarin, sieltähän tulee puuttumaan tallin suurta budjettia "nousukauden" alussa paikkaamaan tullut sponssi joka vielä kaiken lisäksi sopi täydellisesti tallin imagoon samaan tapaan kuin Shell aikoinaan. Kun mietitään miten paljon sen luokan F1:siin suopeasti suhtautuvia yrityksiä on ei määrä ole mitenkään huikaiseva, ainakaan niin suuri että niitä potkittaisiin mistään tallista väkipakolla pois tai paukuteltaisi menetyksen hetkellä ilosta henkseleitä
Miksei sekin ole tietysti mahdollista, että Marlboro on ostanut vielä entistä suuremman osan auton värityksestä itselleen ja Ferrari potki sen vuoksi Vodafonen innolla pois. Sitä vastaan vaan tuntuisi puhuvan Vodefonen ilmeinen halu laajentaa näkyvyyttä tallin sponsoroinnissa, mihin Ferrarilla ei ollut Marlboron aseman vuoksi mahdollisuutta, Mclarenin pääsponsorin puute ja samalla mahdollisuus luoda Mclarenin kanssa kokonaan uusi laaja-alainen yhteistyö niin kuin Mclaren ja West 1997, pienenä lisänä Mercedesin ja Vodafonen yhteistyö Dtm-sarjassa, Mclarenin ja Vodafonen molempien brittitausta (no ehkä aika pieni vaikutus tällä, mutta kuitenkin
), yhdistävätkö katsojat auton uusia mainostiloja Marlboroon yhtä vahvasti kuin jo pitkään Marlboron mainokseksi kuulunutta ja leimautunutta yläkatteen tilaa, saisiko lisäsponssista suhteessa paremman hyödyn aikaisempaan verrattuna, niin suuren hyödyn, ettei sitä lisäsummaa kannata sijoittaa kokonaan toisaalle...
Laitan tänne näkyville oman vision McVodafonesta jahka vain kerkiän tekemään sen.
Korjaus: Shell on vieläkin Ferrarin sponssina.