FIA on viimeisten seitsemän vuoden ajan toiminut todella selkeästi Ferrarin apujoukkona aina sopivan tilaisuuden tullen!
Aina kun jokin, pääasiassa McLaren tai Williams, on kehittänyt jotain uutta sääntöjen rajamailla menevää tavaraa jota Ferrari ei jostain syystä saa autossaan toimimaan, se kielletään! Ferrarin vastalauseen takia!
Viimeaikoina tietenkin rengastaistelussa ovat mukana olleet myös muut B-stone tallit Ferrarin apuna mutta aloite on aina tullut Ferrarilta!
Silloin jos joku pienempi talli, kuten BAR, kitisee Ferraria vastaan esim. rengasasioissa. Se vaiennetaan kylmästi! Jos joku pistää edelleen vastaan, niin asia hoidetaan siten, että kyseinen epäonnen soturi pistetään pihalle! Ja mahdollisuuksien mukaan pilataan uran jatko!
Ja asian toinen näkökulma on se, että silloin kun Ferraria vastaan on tehty vastalause, niin tekijä on luonnollisesti jokin/jotkin sen päävastustajista! Eli McLaren ja/tai Williams!
Näiden vastalauseet kuitenkin on tämän seitsemän vuoden aikana tyrmätty täysin! Ei ole yhtään asiaa joka olisi sotinut Ferraria vastaan!
Aironhankain asiaa ei voida pitää sellaisena! Siitä ei varmaan yksikään talli tehnyt valitusta, vaan se tuli jonkin turvallisuuskomitean puolesta, johon kuuluu käsittääkseni muutamia kuljettajia(Schumi? ja joskus ennen Berger ja mm. Senna) ja sitten muita alan henkilöitä!
Ja mitä muuta on Ferraria vastaan, heidän epäonnekseen tapahtunut? M. Schumin pisteen hylättiin -97 mutta olisiko Schumi mestari siltä vuodelta, vaikka ei olisi hylätty? Ei! Olisiko Ferrari jotenkin parempi sen vuoden tilastoissa, jos Schumin pisteitä ei olisi hyllytetty? Ei, koska talli pitää pisteensä, tallia ei rankaista kuljettajan törppöilystä(ainakaan tässä tapauksessa, eikä toki pidäkkään rankaista)!
Että näin yuck </strong>[/QUOTE]
No jos lähdetään että kaikki tuossa vuodatuksessa esitetyt seikat on totta, niin voisi kysyä, että mitä se FIA sitten hyötyy Ferrarin suosimisesta? Miksi sen kannattaa tehdä kaikki niin kuin Ferrari haluaa? Mitä FIA saa vastineeksi suosimisesta?
Toiselta kantilta: Eivätkö viime kaudelle tehdyt sääntöuudistukset olleet tarkoitettu Ferrarin ylivoiman kaventamiseksi?