McLaren löysi jo "porsaanreiän" uusista säännöistä

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Eiköhän pääsyy X-siipien kieltämiseen ollut kuitenkin se, että ne näytti aivan perkeleen rumilta. Niin, ja olihan ne vaarallisiakin...
 

Mera

Tutkija
Liittynyt
15.10.2003
Viestit
589
Sijainti
Finland
FIA on viimeisten seitsemän vuoden ajan toiminut todella selkeästi Ferrarin apujoukkona aina sopivan tilaisuuden tullen!

Aina kun jokin, pääasiassa McLaren tai Williams, on kehittänyt jotain uutta sääntöjen rajamailla menevää tavaraa jota Ferrari ei jostain syystä saa autossaan toimimaan, se kielletään! Ferrarin vastalauseen takia!

Viimeaikoina tietenkin rengastaistelussa ovat mukana olleet myös muut B-stone tallit Ferrarin apuna mutta aloite on aina tullut Ferrarilta!

Silloin jos joku pienempi talli, kuten BAR, kitisee Ferraria vastaan esim. rengasasioissa. Se vaiennetaan kylmästi! Jos joku pistää edelleen vastaan, niin asia hoidetaan siten, että kyseinen epäonnen soturi pistetään pihalle! Ja mahdollisuuksien mukaan pilataan uran jatko!

Ja asian toinen näkökulma on se, että silloin kun Ferraria vastaan on tehty vastalause, niin tekijä on luonnollisesti jokin/jotkin sen päävastustajista! Eli McLaren ja/tai Williams!

Näiden vastalauseet kuitenkin on tämän seitsemän vuoden aikana tyrmätty täysin! Ei ole yhtään asiaa joka olisi sotinut Ferraria vastaan!

Aironhankain asiaa ei voida pitää sellaisena! Siitä ei varmaan yksikään talli tehnyt valitusta, vaan se tuli jonkin turvallisuuskomitean puolesta, johon kuuluu käsittääkseni muutamia kuljettajia(Schumi? ja joskus ennen Berger ja mm. Senna) ja sitten muita alan henkilöitä!

Ja mitä muuta on Ferraria vastaan, heidän epäonnekseen tapahtunut? M. Schumin pisteen hylättiin -97 mutta olisiko Schumi mestari siltä vuodelta, vaikka ei olisi hylätty? Ei! Olisiko Ferrari jotenkin parempi sen vuoden tilastoissa, jos Schumin pisteitä ei olisi hyllytetty? Ei, koska talli pitää pisteensä, tallia ei rankaista kuljettajan törppöilystä(ainakaan tässä tapauksessa, eikä toki pidäkkään rankaista)!

Että näin yuck </strong>[/QUOTE]

No jos lähdetään että kaikki tuossa vuodatuksessa esitetyt seikat on totta, niin voisi kysyä, että mitä se FIA sitten hyötyy Ferrarin suosimisesta? Miksi sen kannattaa tehdä kaikki niin kuin Ferrari haluaa? Mitä FIA saa vastineeksi suosimisesta?

Toiselta kantilta: Eivätkö viime kaudelle tehdyt sääntöuudistukset olleet tarkoitettu Ferrarin ylivoiman kaventamiseksi?
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
No hei unohda tuo "vuodatus", kerroin vain ne asiat mitkä meidän tietojen mukaan ovat tapahtuneet noin!

Ja mitä Ferrarin nostamisesta huipulle tulee, niin eikös F1 = Ferrari ? wink :rolleyes:

FIA:n oli yksinkertaisesti pakko, kun Bernie painosti! :D
 

Finn75

Well-known member
Liittynyt
12.12.2001
Viestit
620
Sijainti
Jyväskylä
Karpow:
Aivan, mutta olikohan FIA ajatellut asiaa sillä tavalla, että moottori voidaankin siirtää toiseen autoon kesken kisaviikonlopun?

FIAn tuntien ei... :D
No moottorinhan se koko viikonloppu piti kestää.. Autoa saa vaihtaa, vaikka tuskin se kenelläkään on tarkoituksen mukaista tehdä tahalleen. Paitsi ferrarilla jos barin auto kulkee paremmin kuin schumin.
 

Spam

Well-known member
Liittynyt
7.6.2003
Viestit
638
Hmmm. Mitäs jos tehdään aika-ajoauto, josta sitten vaihdetaan kone vara-autoon eli kisa-autoon, joka on täysin erilainen kuin aika-ajoauto. Vai saako moottorivaihtoa tehdä enää aika-ajon jälkeen? No kai sen saa jos väittää, että auto on ihan paskana, ja sitä täytyy vaihtaa.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Spam:
Hmmm. Mitäs jos tehdään aika-ajoauto, josta sitten vaihdetaan kone vara-autoon eli kisa-autoon, joka on täysin erilainen kuin aika-ajoauto. Vai saako moottorivaihtoa tehdä enää aika-ajon jälkeen? No kai sen saa jos väittää, että auto on ihan paskana, ja sitä täytyy vaihtaa.
Ajaa jäähdyttely kierroksella seinään nokka edellä niin että monokokki hajoaa. Silloin saa periaatteessa vaihtaa ihan kaiken paitsi koneen. :)
 

Spam

Well-known member
Liittynyt
7.6.2003
Viestit
638
oldez:
Spam:
Hmmm. Mitäs jos tehdään aika-ajoauto, josta sitten vaihdetaan kone vara-autoon eli kisa-autoon, joka on täysin erilainen kuin aika-ajoauto. Vai saako moottorivaihtoa tehdä enää aika-ajon jälkeen? No kai sen saa jos väittää, että auto on ihan paskana, ja sitä täytyy vaihtaa.
Ajaa jäähdyttely kierroksella seinään nokka edellä niin että monokokki hajoaa. Silloin saa periaatteessa vaihtaa ihan kaiken paitsi koneen. :)
Tippuuko silloin sijoja alas. Eikö tälläkin kaudella aika-ajon jälkeen osien vaihtaminen ollut kiellettyä, vai mikä tän parc ferme jutun idea oli?
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Spam:
oldez:
Spam:
Hmmm. Mitäs jos tehdään aika-ajoauto, josta sitten vaihdetaan kone vara-autoon eli kisa-autoon, joka on täysin erilainen kuin aika-ajoauto. Vai saako moottorivaihtoa tehdä enää aika-ajon jälkeen? No kai sen saa jos väittää, että auto on ihan paskana, ja sitä täytyy vaihtaa.
Ajaa jäähdyttely kierroksella seinään nokka edellä niin että monokokki hajoaa. Silloin saa periaatteessa vaihtaa ihan kaiken paitsi koneen. :)
Tippuuko silloin sijoja alas. Eikö tälläkin kaudella aika-ajon jälkeen osien vaihtaminen ollut kiellettyä, vai mikä tän parc ferme jutun idea oli?
Ei pitäisi tippua. Rikkoutuneiden osien vaihtaminen on ollut tälläkin kaudella sallittua. Ainoastaan moottoria ei ole saanut vaihtaa. Rikkoutunut rengas pitää korvata yhtä paljon ajetulla, jos haluaa pitää lähtöruutunsa. Parc Fermeessä autoa ei saanut tankata.
 

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
Spam:
Hmmm. Mitäs jos tehdään aika-ajoauto, josta sitten vaihdetaan kone vara-autoon eli kisa-autoon, joka on täysin erilainen kuin aika-ajoauto. Vai saako moottorivaihtoa tehdä enää aika-ajon jälkeen? No kai sen saa jos väittää, että auto on ihan paskana, ja sitä täytyy vaihtaa.
Tuossa on muuten ideaa... Mitähän mahtaa FIAn viisaat pamput tuohon sanoa? :cool:
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9336
Jos aika-ajojen jälkeen vaihtaa vara-autoon, niin on pakko lähteä varikolta, joten tuo auton romuttaminen aika-ajokierroksen jälkeen ei ole kovinkaan kannattavaa.
 
Ylös