McLallen otti siinä tietoisen riskin. Ehkä siellä ajateltiin että silmin nähtävät uudistukset ovat vain niin pieni osa uutta autoa ettei ole mitään syytä pimittää autoa ja jättää testaamatta, olihan viime kaudella mestaruus tavallaan saavutettavissa. Nykyinen autokin on sen verran outo ilmestys ettei kukaan pysty yks kaks muuttamaan jo suunniteltua autoa täysin vastaavaksi, tai ainakin epäilen sitä vahvasti wink Eikä sitä tiedetä yhtään miten pitkän ajan kehityksen tulos Mp4-19 on, onko muilla talleilla mahdollisuuksia tehdä nopeasti vastaavaa autoa. Ferrarikin on viilaillut pitkän aikaa vanhaa autoaan, olisi sielläkin tuotu radalle yhtä radikaali auto kuin Mp4-19 jos resurssit olisivat riittäneet. Ga-malli ei ollut mitenkään radikaalin oloinen päällepäin.pmv:
Varmastikaan Mclarenilla ei olla tyytyväisiä tästä 4-18 auton kohtalosta ja yksi syy varmasti oli, että se pilasi tietyn yllätysmomentin liittyen tähän uuteen autoon.
4-6 sijat on aivan yhtä outoja seuraavana vuonna Ferrarille kuin Mclarenille vuonna 2000. Jos hoppa ei kulje niin se ei kulje. Ei siihen tarvita mitään muuta kuin renkaiden, moottorin tms. pettäminen ja auto saattaa olla edellistä autoa hitaampi tai yhtä nopea. Tänä vuonnahan nähtiin jo siitä esimerkkejä kun Ga oli (en tosin muista tarkkaan) melko hidas, ei enää tapahtunutkaan samaa kehitystä kuin aikaisemmin. Jos kehitys pysähtyi jo sen verran, sama trendi saattaa jatkua, tai ainakin sen mahdollisuus on olemassa. Faktoja tuijottaessa on helppo sanoa ajan olevan Ferraria vastaan, Williamsilla ja Mclarenilla kun on molemmilla kulunut paljon aikaa "radikaalin" auton saamiseksi kilpailukykyiseksi.MaranelloRed:
Niin kauan kun MS ajaa Ferraria niin talliin tulee voittoja. Sijat 4-6 on skeptikkojen toiveajattelua joille lyödään stoppi heti ensimmäisessä kisassa.
Eihän misukka sääntöjä rikkonut jos autot todettiin tarkastuksissa laillisiksi lähes kauden loppuun asti. Se on eri asia miten sääntöjä tulkitaan, mutta niitä voi tulkita vasta sitten kun säännöt ovat selvät ja todetaan tarkasti mitä saa tehdä ja mitä ei. Jos sääntö ei kertonut jotain tarkasti-->sääntöä korjattiin-->misukka toimi sen mukaisesti, sääntöjä ei ole rikottu.MaranelloRed:
Pikemminkin jännitän sitä että millaiset renkaat brisu tekee ja noudattaako misukka sääntöjä.
pistähän mun nimi jo listaanformulastara:
Nyt se on todistettu; uusi Mclaren on aivan käsittämättömän nopea. Ei ole ensi kaudella sanan sijaa Montyllä ta Sumilla, Kimi vie ja muut vikisee!
Lupaan antaa jokaiselle forumilaiselle kossupullon, mikäli Kimi ei mestaruutta voita.
Muistutan kuitenkin edelleen että FIA ei halunnut viime kaudella tutkia Ferrarin renkaiden laillisuutta. Monesta muustakin asiasta voisi muistuttaa. On se vaan harmillista kun Bridgestone pilaa Ferrarin mahdollisuudet ilmeisesti taas.MaranelloRed:
Pikemminkin jännitän sitä että millaiset renkaat brisu tekee ja noudattaako misukka sääntöjä. Sateella Ferrari tulee menemään menojaa mutta miten sitten kuumalla kelillä on tilanne. Muistutan kuitenkin edelleen että kun misukka teki laillisen renkaan niin voittaminen loppui kuin seinään. Jos renkaat ovat kutakuinkin yhtä hyvät niin MS ja Ferrari jyräävät mestaruuksiin. Karu totuus.
En tiedä olenko ainoa, mutta en ymmärtänyt juuri sanaakaan kirjoituksestasi.mikæl:
Muistutan kuitenkin edelleen että FIA ei halunnut viime kaudella tutkia Ferrarin renkaiden laillisuutta. Monesta muustakin asiasta voisi muistuttaa. On se vaan harmillista kun Bridgestone pilaa Ferrarin mahdollisuudet ilmeisesti taas.MaranelloRed:
Pikemminkin jännitän sitä että millaiset renkaat brisu tekee ja noudattaako misukka sääntöjä. Sateella Ferrari tulee menemään menojaa mutta miten sitten kuumalla kelillä on tilanne. Muistutan kuitenkin edelleen että kun misukka teki laillisen renkaan niin voittaminen loppui kuin seinään. Jos renkaat ovat kutakuinkin yhtä hyvät niin MS ja Ferrari jyräävät mestaruuksiin. Karu totuus.
Nyt en kylläkään muista minkä merkkisillä renkailla se Schumi taiteli ihan omin ansioin vuonna ´02 mestariksi. Sillä kehittämällään 02 -autolla. Silloinen Bridgestonen päällikkö sai nyt potkut - ei kait ole uskonut maikkelin antamia tuotekehitysteesejä ja oli mennyt viime kaudella kehittelemään omiaan.
GA saattoi olla samanlainen kehitysaskel eteenpäin kuin F2002, mutta muut tallit ja michelinit kehittyivät viellä enemmän.jkjanne:
4-6 sijat on aivan yhtä outoja seuraavana vuonna Ferrarille kuin Mclarenille vuonna 2000. Jos hoppa ei kulje niin se ei kulje. Ei siihen tarvita mitään muuta kuin renkaiden, moottorin tms. pettäminen ja auto saattaa olla edellistä autoa hitaampi tai yhtä nopea. Tänä vuonnahan nähtiin jo siitä esimerkkejä kun Ga oli (en tosin muista tarkkaan) melko hidas, ei enää tapahtunutkaan samaa kehitystä kuin aikaisemmin. Jos kehitys pysähtyi jo sen verran, sama trendi saattaa jatkua, tai ainakin sen mahdollisuus on olemassa. Faktoja tuijottaessa on helppo sanoa ajan olevan Ferraria vastaan, Williamsilla ja Mclarenilla kun on molemmilla kulunut paljon aikaa "radikaalin" auton saamiseksi kilpailukykyiseksi.MaranelloRed:
Niin kauan kun MS ajaa Ferraria niin talliin tulee voittoja. Sijat 4-6 on skeptikkojen toiveajattelua joille lyödään stoppi heti ensimmäisessä kisassa.
Enhän minä sitä epäonnistuneeksi sanonut, ainoastaan pliisuksi wink Sitähän se oli jos verrataan niihin odotuksiin mitä Ferrari itse kertoi ennen auton tuomista radoille ja miten auto sitten lopulta pärjäsi. Williams oli useasti nopeampi ja Mclaren uudistetulla "vanhalla autolla" samoin.MaranelloRed:
Laskeppa montako kisaa pliisualla GA:lla viimevuona voitettiin. Jos väität autoa epäonnistuneeksi niin huhhuh. Tietenkään 2002 vuoden täydellisyyteen ei enään kukaan pysty. Siihen verrattuna kaikki ovat epäonnistujia ja pliisuja, mestaruuksista viis.
Oletetaan kuitenkin että Ferrari epäonnistui päättyneellä kaudella. Tuloksena oli kuitenkin kaksi mestaruutta. Ehkäpä Ferrari ja Brisukka palaavat jälleen "normaalille" tasolleen kaudella 2004.
Ei GA ollut floppi, mutta F2002:n jälkeen kuitekin jonkinlainen pettymys. Schumihan rikkoi testeissä GA:lla vanhoja ennätyksiä samaan tapaan kuin uudella Macilla nyt on tehty. Jotain GA:sta puuttui. Kenties rengaspulmien takia sen kaikki potentiaali ei tullut esiin.MaranelloRed:
Laskeppa montako kisaa pliisualla GA:lla viimevuona voitettiin. Jos väität autoa epäonnistuneeksi niin huhhuh. Tietenkään 2002 vuoden täydellisyyteen ei enään kukaan pysty. Siihen verrattuna kaikki ovat epäonnistujia ja pliisuja, mestaruuksista viis.
Oletetaan kuitenkin että Ferrari epäonnistui päättyneellä kaudella. Tuloksena oli kuitenkin kaksi mestaruutta. Ehkäpä Ferrari ja Brisukka palaavat jälleen "normaalille" tasolleen kaudella 2004.
Nimenomaan. "Niin makaat kuin petaat". On kyllä ollut melko huvittavaa kun Ferrari-fanit ovat pääsääntöisesti yksissätuumin sysänneet kaiken vastuun Bridgestonelle siitä että menestys ei viime kaudella ollut odotetunlaista ylivoimaa. Edellisellä kaudella tunnustusta Brizoille taas ei liiemmin tuntunut irtoavan vaan kaikki oli mahtavan auton ja Magic Michaelin ansiota. Nythän päästiin jo siihen että Bridgestonen "kakkostiimi" BARkin hylkäsi japsirenkaat koska sai niin ala-arvoista kohtelua. Saapa nähdä vaikuttaako tämä miten paljon Bridgestonen kilpailukykyyn ensi kaudella.jkjanne:
Ferrari tiesi mitä teki kun halusi kiinteämpää ja kiinteämpää yhteistyötä Brizukan kanssa 2001, siinä samalla Mclaren jäi paitsioon.