Funktio
Well-known member
Heikki Kullan mukaan 25. marraskuuta nähdään sitten mp4-19 Valencian radalla. Toivottavasti nopeutta löytyy heti!
No, kunhan toimisi alusta asti kunnolla niin sekin riittäisi aluksi. Nopeutta voidaan sitten hakea sen jälkeen...Funktio:
Heikki Kullan mukaan 25. marraskuuta nähdään sitten mp4-19 Valencian radalla. Toivottavasti nopeutta löytyy heti!
Neweyn toistaiseksi huonoin McLaren radalla oli MP4-17. Tämän vuoden auto oli todella hyvä parannus ja osoitti sen, että MP4-17 oli potenttiaalia, vaikka mestaruuteen saakka. MP4-18 oli sitten täysi floppi!Zep:
Talvi näyttää onko Newey kadottanut maagisen kosketuksensa lopullisesti, va oliko MP4-18 pakollinen rajojen haku. Tosin miehen viimeinen jo uutena nopeutensa osoittanut auto taitaa olla jo viime vuosituhannelta...
BTW Neweyn opetuslapsi Geoff Willis ei juuri näytä saaneen mitään aikaiseksi Williamsilta BARille siirtymisen jälkeen.
eikös Willis edelleen ole BARrilla? Eghbal Hamidyhan siirtyi mäcille...Zep:
Hondan vapaastihengittävät F1-koneet ovat todellakin olleet tähän asti varsin surkeita esityksiä turbokoneeseen verrattuna.
MP4-18 kaatui todennäköisesti juuri siihen mihin sen pelättiinkin kaatuvan. Paketti oli niin tiukkaan pakattu, ettei lämpöongelmia saatu kuriin nykyisellä tekniikalla.
Willis toki saattaa olla -ja itse kyllä uskon myös niin- auton parantumisen takana, mutta ihmeen kauan siihen meni. Eikö mieheen luotettu, eikö mies itse luottanut itseensä, vai oliko taas hankala astui toisten saappaisiin?
Hyvä vaan että saa aikasin radalle, pitäis olla ainakin aikaa saada luotettavuus kuntoon. Nopeus on varmaankin itsestäänselvyys. No mutta jos (OFFTOPIC) aletaan keskusteleen että mikä talli vois olla vahvin kauden alussa niin veikkaan McLarenia, tai jos ei McLaren saa autoa kuntoon niin sitten Williams Ja tässä perustelut .Mutta Ferrarista en kyllä enää usko olevan kuninkaaksi ainakaan vähään aikaan, on se siellä huipulla niin kauan ollut jo, ja olihan Williams jo Ferkun edellä nopeudessa loppukisoissa ja McLaren tasavahva Ferkun kanssa. Ja muutenkin Ferrarin täytyy nyt hakea jotain uutta joka saattaa tuottaa vaikeuksia, McLarenin jatkaa MP4-18 hyvää ideaa josta heillä on jo kokemusta vähän sentään ja Williamsin kehittää Ferrari tyyliin (F2002->F2003 GA) Melkein täydellisestä täydellinen .AMS82:
Yllättävän aikaisin on McLaren liikkeellä.
www.mtv3.fi:
Uusi McLaren radalle marraskuussa
30.10.2003 18:44
F1-talli McLaren aikoo tuoda uuden MP4-19-autonsa testiradoille jo ensi kuussa, kun talvitestit pääsevät käyntiin. Autosport-lehden mukaan uusi kilpuri saa tulikasteensa marraskuun 25. päivä Valencian radalla.
Päättyneellä kaudella McLaren ei saanut MP4-18-autoaan (kuvassa) lainkaan kilpailuvalmiiksi. Tallipäällikkö Ron Dennis leikkasi siivet huhuilta, joiden mukaan MP4-19 perustuisi "vanhaan" MP4-17D-autoon, jolla Kimi Räikkönen taisteli mestaruudesta viimeiseen osakilpailuun asti.
- Kun näkee uuden auton, huomaa heti että MP4-18 on sen äiti, Dennis vertasi.
McLaren aikoo hioa talvikuukausien aikana auton luotettavuuden kuntoon. Muut tallit esittelevät ensi vuoden autonsa aikaisintaan tammikuussa.
-----------------------------------------
Toivottavasti mies saa jatkaa floppailujaan. Myös Neweyn tähti alkaa himmenemään vai piirteleekö mies jo pelkkiä paatteja.Daytona:
MP4-18 oli ennen kaikkea Coughlanin luomus ja hänen lähtöpasseista huhuttiinkin flopin jälkeen. Neweykin sanoi haastattelussa että "..ehkä Coughlan yritti tehdä liian paljon itse..".
Mike Coughlan suunniteli auton kaksoiskölin. Adrian Newey suunnittelu auton muun aerodynamiikan tai ainakin viimeisteli sen. En sitten tiedä kuka suunnitteli sisuskalut.Daytona:
MP4-18 oli ennen kaikkea Coughlanin luomus ja hänen lähtöpasseista huhuttiinkin flopin jälkeen. Neweykin sanoi haastattelussa että "..ehkä Coughlan yritti tehdä liian paljon itse..".
Vautsi, mitä sisäpiirin tietoa. Jotenkin sillai siinä varmaan meni. Musta tuntuu et varmaan jompikumpi suunnitteli ne sisukalutki.oldez:
Mike Coughlan suunniteli auton kaksoiskölin. Adrian Newey suunnittelu auton muun aerodynamiikan tai ainakin viimeisteli sen. En sitten tiedä kuka suunnitteli sisuskalut.Daytona:
MP4-18 oli ennen kaikkea Coughlanin luomus ja hänen lähtöpasseista huhuttiinkin flopin jälkeen. Neweykin sanoi haastattelussa että "..ehkä Coughlan yritti tehdä liian paljon itse..".
Sana mahdoton ei ole olemassa. Sen tarkempi muoto on: "Ihmetystä aiheuttava", "Ihmetys".pmv:
Mulla on vähän vaikeuksia hahmottaa tuota McLarenin kehityskulkua. Jos ne aloittaa ensi kauden MP 4-19 autolla jonka pitäisi siis olla pitkälti uusi auto, eikä vaan MP 4-18 "faceliftillä", niin missä välissä ja millä aikataululla ne tuon MP 4-19 on sitten suunnitelleet. Vaikka McLaren on iso firma ja resursseja on paljon, niin kolmen erillisen projetkin yhtäaikainen käynnissäpitäminen on mielestäni sula mahdottomuus. Tässä viimeisten kuukausien aikana McLarenilla ollaan kehitelty MP4-17D:tä, testattu MP 4-18:aa ja korjailtu sen lastentauteja ja samalla suunniteltu uutta MP 4-19 autoa. Jotenkin on vaikean kuuloinen yhtälö, varsinkin kun Newey valitteli huhti-toukokuussa, että kilpaileminen ja uuden auton testaaminen on uskomattoamn raskasta.