MaranelloRed
'Buongiorno a tutti'
Sitä "tasaistavetoa" ei löydy McLarenista vieläkään. Kun katselin pätkää testiajoista niin McKuskien päät hytkyvät edelleen vanhaan malliin.
Mistäs tuommonen pätkä löytyy missä olis MP4-19:n testaamista onboardina? eek! Vai meinaatko että pystyt päättelemään asian radanvarsikameroiden perusteella.MaranelloRed:
Sitä "tasaistavetoa" ei löydy McLarenista vieläkään. Kun katselin pätkää testiajoista niin McKuskien päät hytkyvät edelleen vanhaan malliin.
Voi pää hytkähtää kaksoisvahdelaatikollakin, vaikkei veto katkeakaan hetkeksi. Ja varsinkin hidastettaessa ja alaspäin vaihdettaessa se hytkyy joka tapauksessa.MaranelloRed:
Sitä "tasaistavetoa" ei löydy McLarenista vieläkään. Kun katselin pätkää testiajoista niin McKuskien päät hytkyvät edelleen vanhaan malliin.
käsitykseni on ettei se ole kielletty. sitä en tiedä onko se kiellettävissä - kyseessähän on "yksi kaksoiskytkin", eikä "kaksi kytkintä".bigbear:
Eikös porcshella ollut vastaava laatikko käytössä jo joskus ammoisina aikoina? Tarkalleen ottaen ei se veto ole tuossakaan tapauksessa yhtenäistä ,koska vaihteiden sijasta liikutellaan kytkimiä jolloin veto teoriassa katkeaa pieneksi hetkeksi. Onkohan 2 kytkintä sallittu F1:sen säännöissä?`
Laitteessa on kuitenkin 2 erillistä kytkintä,siis ainakin tuossa porschen ja VAG konsernin systeemeissä onbelated:
käsitykseni on ettei se ole kielletty. sitä en tiedä onko se kiellettävissä - kyseessähän on "yksi kaksoiskytkin", eikä "kaksi kytkintä".bigbear:
Eikös porcshella ollut vastaava laatikko käytössä jo joskus ammoisina aikoina? Tarkalleen ottaen ei se veto ole tuossakaan tapauksessa yhtenäistä ,koska vaihteiden sijasta liikutellaan kytkimiä jolloin veto teoriassa katkeaa pieneksi hetkeksi. Onkohan 2 kytkintä sallittu F1:sen säännöissä?`
Aamun ykkösuutinen. Forumin eräs asiantuntija on jo vuosikaudet toitottanut Ferrarilla olevan "kaksoiskytkimen" ja tallin saavan siitä etua..Jr-:
McLarenin uusi MP4-19-auto tulee F1 Racing -lehden mukaan käyttämään tulevalla F1-kaudella vaihdelaatikossaan vallankumouksellista kaksoiskytkintä.
Kaksoiskytkin mahdollistaa vaihteen vaihtamisen ilman vedon katkeamista.
Normaalissa vaihdelaatikossa veto on silmänräpäyksen verran poissa päältä jokaisen vaihteenvaihdon yhteydessä. Lehden arvion mukaan näistä silmänräpäyksistä kertyy koko kisan aikana yhteensä 30 sekuntia menetettyä aikaa.
Aikaisemmin yksikään F1-talli ei ole pystynyt toteuttamaan kaksoiskytkimellä toimivaa vaihdelaatikkoa.
eiköös noi onboard kamerat ole FIA:n vehkeitä? ja muistasin ettei testeistä hirveästi onboard kuvaa edes ole aiemmin llutkaan, vaan yleensä telkus näytettävä olis arkistokuvaa testeistä yms...MaranelloRed:
Joo sisäkuvaa se oli ja ilmeisesti tahvon oli ratissa. Pätkä tuli männä viikolla telkusta ja oletin sen olleen joltakin menellään olevalta testisessiolta.