Eipä ole mitään tarkempaa tietoa miksi he eivät käytä tämän kauden sääntöjen mukaista siipeä! Ainoastaa huhuja sieltä täältä, lähinnä varmaan sporttila tyyppisiä, sensaatio -huhuja, ettei kyseistä siipeä ole saatu toimimaan!
Luulen ettei siipeä ole edes varsinaisesti vielä testattu kuin tuulitunnelissa! Koska McLaren ei ole vielä pitänyt mitään heille tyypillistä "salaista" testiä! Ja uutta siipeä ei ole vielä näkynyt, joten miten Sporttila tai muut voivat päätellä ettei sitä ole saatu toimimaan?
Toki he varmasti ovat tuulitunnelissa testanneet sitä ja pieni ihmettelyn aihe se tietysti on, että miksei sitä ole vielä testeissä näkynyt?!
Nyt he kuitenkin järjestävät tämän "salaisen" testinsä Valencian radalla, joten odotettavissa on että siellä testataan tätä uutta sääntöjen mukaista siipeä!?
Eri juttu on sitten että miksi "salainen" testi? Onko siipi sääntöjen rajamailla oleva omituinen ihme ratkaisu, joka toimiessaa kielletään, jos muut(varsinkin Ferrari) eivät saa samaa toimimaan? Vai onko heillä epäilyksiä siiven toiminnan suhteen, eli eikö tuuli tunneli testeissä ole tullut selvyyttä miten homma toimii, vai mistä on kyse?
Eniten epäilen sitä että siipi on jotenkin erikoinen!
Tuskin mitään hätää on! Koska siiven sääntö muutokset ovat seuraavat:
1. Päätylevyjen täytyy olla typerän mainostilan vuoksi leveämmät! Tuskin tuottaa erikoisempia ongelmia normaali Williams/Sauber ratkaisua käytettäessä!?
2. Siivessä ei saa olla "siipikerroksia" kahta enempää! Ennen sai olla kolme! Tuskin tuottaa ongelmia tämäkään normaali ratkaisuja käytettäessä! McLarenilla on jo aikaisemmin ollut käytössä kyseisen tyylinen siipi useissa kisoissa vanhalla autolla, johon muutettiin lähes 18-mallin perä!
Mutta siis tiedä häntä, loppujen lopuksi kyse voi olla suuristakin ongelmista! Toivottavsti näissä "salaisissa" testeissä ongelma kuitenkin ratkeaa!