Joo, tuo äijjä on voittanut jo ihan tarpeeksi. Ketään enää kiinnosta nähdä sitä palkintopallilla.Henkka sanoi:Toivottavasti se nyt kulkisi että kisoja voittaisi tällä kaudella joku muukin kuin Michael Schumacher.
Joo, tuo äijjä on voittanut jo ihan tarpeeksi. Ketään enää kiinnosta nähdä sitä palkintopallilla.Henkka sanoi:Toivottavasti se nyt kulkisi että kisoja voittaisi tällä kaudella joku muukin kuin Michael Schumacher.
TOTTA!Matxi sanoi:Joo, tuo äijjä on voittanut jo ihan tarpeeksi. Ketään enää kiinnosta nähdä sitä palkintopallilla.
Niinpä! Nyt mä näkisin että sä oot asian ytimessä. Kimi voittaa. :thumbup:Matxi sanoi:Joo, tuo äijjä on voittanut jo ihan tarpeeksi. Ketään enää kiinnosta nähdä sitä palkintopallilla.
Eli nyt alkaa taas selvitä asioita... Olen aina ollut sitä mieltä että Mercedes ei voi olla huonoin moottorinvalmistaja. McLaren on vain yksinkertaisesti ollut tänä vuonna liian radikaali.. Moottorille ja jäähdytykselle oli yksinkertaisesti vain liian vähän tilaa, että siitä olisi voitu tehdä kilpailukykyinen. Nyt uudessa autossa on otettu huomioon kaikki aiemman auton viat ja tulos on sen mukaista. Kaikki liian radikaalit muutokset on korjattu ja paranneltu... Ehkä tämä on se hyppäys minkä McLaren on tarvinnut. Hockenheimin kisa todistaa ollaanko jo Ferrarin tasolla, jos ollaan niin ensi kaudella voidaan Ferrari haastaa tosissaan.Häpeänuoli muuttui taas hopeanuoleksi
Turun Sanomat, Stuttgart
HEIKKI KULTA
Mercedes Benz esitteli kotikilpailunsa Saksan Grand Prix -aattona kansainväliselle lehdistölle uuden upean museonsa Stuttgartin päämajassaan.
Tällä erää saksalaisella autojätillä ei kuitenkaan ole tarvetta tukeutua menneeseen ja kertailla historiallista menestystään kilpa-ajossa.
McLarenin uuden MP4-19B -auton ansiosta moottoritoimittaja Mercedeskin on palauttamassa maineensa luotettavana ja korkealuokkaisena merkkinä.
Hockenheimin GP-viikonloppuun McLaren saa moottorin, jossa tarpeen vaatiessa ravaa yli 900 hevosvoimaa. Uusin kehitysversio toimi moitteettomasti viime viikolla Silverstonen testeissä.
Kokonaisuudessaan MP4-19B on uudistunut melkoisesti sitten Britannian GP:n, missä Kimi Räikkönen ajoi jo auton paalulle ja hankki tallille kauden ensimmäisen palkintosijoituksen kisan kakkosena.
- Alkukausi oli tavattoman raskas ja vaikea meille kaikille. Toisaalta se oli koko tallille myös valtavan tärkeä oppimisprosessi. Tämä kaikki auttaa meitä tuntuvasti myös ensi vuoden MP4-20 -auton suunnittelussa, Mercedeksen kilpapäällikkö Norbert Haug tuumii nyt levollisin mielin.
Uusi McLaren syntyi nopeana
- MP4-19B on hyvä pohja jatkolle. David Coulthardin kolmas ruutu Ranskassa ja Räikkösen paalu Englannissa todistivat, että auto oli nopea heti syntyessään. Kahdesta kisasta keräsimme yhteensä 15 pistettä. Se lataa meihin vahvasti luottamusta loppukautta varten, Haug myhäilee.
McLarenin harppaus keskiryhmästä suoraan aivan kärjen tuntumaan on hämmästyttävä.
Loppujen lopuksi nousu on mahdollista vain myöntämällä, että tämän kauden aloittanut auto - ei suinkaan sen moottori - oli surkeuden huippu.
B-malliin kaikki tehtiin uusiksi. Moottorille junailtiin enemmän tilaa ja se saatiin nostetuksi hieman ylemmäs. Tämä merkitsi, että öljynkierto tuli heti tehokkaammaksi ja kiusalliset värinät vähenivät.
Luotettavuus löytyi kuin taikaiskusta.
Nyt McLaren on ajanut neljä GP-kilpailua peräkkäin ilman keskeytystä. Näistä kaksi viimeistä on kiidetty uudella autolla ja varsinaisesti vain ne voidaan kirjata ongelmattomiksi.
Jaa-a, enpä oikein usko. Pari päivää ja yli 1000km ilmeisesti ajoivat.Observer sanoi:F1 Totalilta luin että Hockenheimissa ei nähdä sitä leveämpää keulaa koska eivät kerenneet testata riittävästi sitä.
Ootkos tullut ajatelleeksi, että McLaren on nyt löytänyt oikean suunnan ja ajaa jo periaatteessa ensi vuoden auton rungolla, testaillen sitä ja parannellen koko ajan. Ferrariko hyötyy kun lopettaa testaamisen ja aloittaa tyhjältä pöydältä? Kyllä Maranellossakin lyödään tän vuoden autoon vielä kaikki mahdolliset uudet kehitelmät, jos niitä vain syntyy. Loppukausihan on parasta mahdollista testiä niille kisatilanteissa, kun menestyksellä ei enään ole merkitystä.Mera sanoi:- Jos Silverstonen kisa olisi ajettu hellesäässä, olisimme voittaneet Ferrarin, Dennis vakuuttaa.
Kovat on puheet McLarenin pomolla. Ei siinä mitään, pätevän auton ovat onnistuneet tekemään. Jos F2004 kestää loppukaudella MP4-19B:n hyökkäyksen (siis Kimin ajamana), on se ensin mainitulle autolle plussaa, koska siihenhän ei enää satsata kauheasti voimavaroja kun taas Macin uutta autoa kehitetään koko ajan. Ensi viikonloppu antaa vähän suuntaa loppukaudelle.
Joo mutta ota huomioon että siellä oli myös sateista. Jos eivät saaneet ajettua sillä uudella tarpeeksi kilometrejä kuivalla niin voi olla etteivät ole saaneet tarpeeksi vertailukelpoista dataa.Matxi sanoi:Jaa-a, enpä oikein usko. Pari päivää ja yli 1000km ilmeisesti ajoivat.
aika outo uutinen, sillä ei niissä Jerezissä olleissa A-malleissa näkynyt mitään "aerodynaamisia uudistuksia", eikä myöskään DC:n ajamassa Silverstonen autossa... mä uskon edelleen leveämpään keulaan Hockessa!Observer sanoi:
Olihan Jerezissä A-malleissa ne hirveet reiät ponttooneissa..FO110K sanoi:aika outo uutinen, sillä ei niissä Jerezissä olleissa A-malleissa näkynyt mitään "aerodynaamisia uudistuksia
Ja kuka tietää jos ne vaikka testasi uutta difuusoria tai jotain..Ville85 sanoi:Olihan Jerezissä A-malleissa ne hirveet reiät ponttooneissa..
piti sanoa parannuksia aerodynamiikassaVille85 sanoi:Olihan Jerezissä A-malleissa ne hirveet reiät ponttooneissa..
On olemassa kolmenlaisia nokkia: Mursu nokka, Delfiini nokka ja se mikä ei ole kuulu noihin on Ferrari nokka. Williams saisi mun puolesta palata myös Ferrari-nokkaan :yuck:oldez sanoi:ärsyttää että itv:kin puhuu ferrari-nokasta.. mitä ihmeen asiantuntijoita niilläkin siellä on.. No mutta huomenna sitten nähdään..
Mun mielestä mclarenin uus nokka näyttää enemmän williamsin nokalta kuin ferrarin..vermula sanoi:On olemassa kolmenlaisia nokkia: Mursu nokka, Delfiini nokka ja se mikä ei ole kuulu noihin on Ferrari nokka. Williams saisi mun puolesta palata myös Ferrari-nokkaan :yuck: