Norbert Haugin vastauksia tämän viikon MSa:ssa. Kovin on huono käännös ja tiivistelmä, mutta en parempaan aio ryhtyä
. Toivottavasti asioiden ydin ei ole kärsinyt! Ehkä haastattelu on englanniksi jossakin?
Huhu 1: Mersulla on niin isoja moottoriongelmia V8 kanssa, että hätäsuunnitelmana on ajaa osa kisoista V10?
Haug: Ei pidä paikkaansa. V10 saisi ajaa, mutta se FIAn pykälä on vain hätäratkaisu. Me emme siihen ryhdy.
Huhu 2: Mersu testaa siksi niin paljon V10:llä, koska liian moni V8 poksahtelee.
Haug: Tämäkään ei pidä kutiaan. Suunnittelimme jo 5 kk sitten testaavamme yhtäaikaa kuristettua V10 ja 2005 säännöillä olevaa V10 vertailupohjaksi etenkin renkaiden käyttäytymisille V8:lle.
Huhu 3: V8 suurin ongelma on männät.
Haug: Ehei. Meillä on erilaisia ongelmia. Uudenlaiset männät ja kampiakselit ovat kyllä tulossa (jo tällä viikolla testeissä?).
Mersun moottori ei äänimittausten mukaan kierrä niin paljon kuin muut, joutuuko kierrokset pitämään kurissa että moottori pysyy kasassa?
Haug: Mittaukset pitää tehdä silloin, kun ajamme täysillä. Huolelliset mittaukset osoittavat, että olemme kierrosluvuissa kärjessä.
Mersu ei ole kertaakaan päässyt kahta kisasimulaatiota läpi?
Haug: Todellisuudessa olemme penkissä ajattaneet suurella rasituksella moottorin kahden kokonaisen kisaviikonlopun läpi onnistuneesti - ja sen päälle vielä varmuuden vuoksi kolmannen!
Renault on kireämmällä aikataululla saanut kasaan tehokkaan ja luotettavan paketin. Tuleeko Mersu voittokantaan vasta myöhemmin kaudella?
Haug: Se nähdään Bahrainissa. Olen elänyt monta kesää, jossa talviykköset eivät enää silloin ole kärjessä.
Schumi tukee aina talliaan täysillä. Kimi on sen sijaan kovasti kritisoinut moottoria.
Haug: Kimin lausunnot (mikäli niitä on annettu) eivät kiristä ilmapiiriä eivätkä vaikuta muutenkaan. Tuemme täysin Kimiä ja Kimi on lojaali meille.
Onko Mersulla kapasiteettia moottorittaa mahdollinen Direxiv-McLaren b-tiimi?
Haug: Meillä on kaikki edellytykset siihen, mutta päätöksiä ei ole tehty vielä.