McLaren MP4-21

  • Viestiketjun aloittaja azai
  • Aloituspäivämäärä

Juzo

Well-known member
Liittynyt
20.2.2005
Viestit
906
Sijainti
Taipalsaari
Wigram sanoi:
Toivottavasti noi kiekat on väärin niin ku oli ruusulla eilen. Jos auto tosiaan kesti 21 kiekkaa ni huoh. Ei hyvin mee. nopee räkä oli kuitenki.
Olihan ne ilmeisesti väärin kun McLarenin virallisen tiedotteen mukaan Kimi ajoi vain 15 kierrosta. Ei muuten puhuta mitään moottoririkosta tuossa tiedotteessa.
 

azai

Pornokeisari
Liittynyt
15.10.2004
Viestit
1448
Sijainti
Affalterbach
Wigram sanoi:
Jeps. The way to go Mercedes
Probleema oli muuten vaihdelaatikko, jonka McLaren itse valmistaa. Yllättävän monta kertaa tämä vaihdelaatikko ja 'öljyvuodot' ovat jättäneet Kimin radan varrelle :nope:
 

Juzo

Well-known member
Liittynyt
20.2.2005
Viestit
906
Sijainti
Taipalsaari
azai sanoi:
Probleema oli muuten vaihdelaatikko, jonka McLaren itse valmistaa. Yllättävän monta kertaa tämä vaihdelaatikko ja 'öljyvuodot' ovat jättäneet Kimin radan varrelle :nope:
Niin aamupäivällä oli mennyt hieman aikaa, että vaihdelaatikko oli saatu toimimaan, mutta radan varteen Kimi jäi ns. mekaanisten ongelmien takia.
 

MaranelloRed

'Buongiorno a tutti'
Liittynyt
22.2.2000
Viestit
3059
Sijainti
Maranello
Jaa että mersu toi sitten sen tehokkaamman kehiin. No eihän tuo kulku vieläkään kehuttavaa ole ja luotettavuuskin tippui sitten sille tutulle mersu tasolle. Pannu kesti tänään huikeat 16 kierrosta ja veto loppui siihen. :thumbup:
 

pyrydaman

Well-known member
Liittynyt
27.2.2005
Viestit
256
NO ON SE PAREMMIN KU 15!!! sitäpaitsi sillä selviää jo aikajon läpi
 

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
On reikä. Mut mitä nuo ammutun näköiset reiät toissa siiven sivuprofiilissa on?
 

Razah

kekkeruusi
Liittynyt
1.10.2000
Viestit
266
Sijainti
Espoo
Varmaan tuulettaa kuskia. Jos siellä ohjaamossa ei yhtään ilma vaihtuisi niin se olisi kuin saunassa istuisi. Villi arvaus vaan.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Joo oon itekin ihmetelly noita reikiä keulassa...
Taitaa löytyä joka autosta. ainakin melkein.

Joku vois kertoo jos tietää mikä rei'än merkitys oikeesti on... :idea:
 

NiPzyyZ

Well-known member
Liittynyt
3.12.2004
Viestit
663
Mickey sanoi:
On reikä. Mut mitä nuo ammutun näköiset reiät toissa siiven sivuprofiilissa on?
noi ammutun näköset on varmaankin siipien kulmien säätämiselle/siipien"pidikkeet", mutta itsekkin olen miettinyt tuota nokassa olevaa reikää...
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Alkaa se vauhti näemmä jo löytyyn:

1 H. Kovalainen Renault Michelin 01:10.618 140
2 JP. Montoya McLaren Michelin 01:10.657 50
3 G. Fisichella Renault Michelin 01:10.938 118
4 N. Rosberg Williams Bridgestone 01:11.139 78
5 K. Räikkönen McLaren Michelin 01:11.174 66
6 D. Coulthard Red Bull Michelin 01:11.217 73
7 A. Wurz Williams Bridgestone 01:12.233 119
8 C. Albers Midland F1 Bridgestone 01:12.778 46
9 A. Sutil Midland F1 Bridgestone 01:17.912 27

vajaa kymppi kuitenkin kärjestä. Mutta kahdelta mieheltä yhteensä
116 kierrosta.... :jaska: Kovalainen yksin ajelee joka päivä
enemmän kuin nää kaverit yhteensä. :cool:
 

Spam

Well-known member
Liittynyt
7.6.2003
Viestit
638
Voisin veikata, että nokassa olevilla aukoilla (Ferkullahan tämä oli ainakin joskus tuolla paljon ylempänä) jäähdytetään hiukan jotain elektroniikkaa, jousitusjuttuja (no toi Fefen taitaa kyllä olla jo ylempänä) tai vähän tuoretta happea hikivarpaille. No moottoritilassa on kyllä lämpimämmässäkin elektronisia juttuja. Tai missä ne sitten onkaan...
 

Pekkeli

Well-known member
Liittynyt
9.12.2004
Viestit
330
Sijainti
Oulu
Joko Mäkillä on kaks autoa, vai ajaako Kimi ja Monty molemmat puoli päivää?
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Norbert Haugin vastauksia tämän viikon MSa:ssa. Kovin on huono käännös ja tiivistelmä, mutta en parempaan aio ryhtyä :mad: . Toivottavasti asioiden ydin ei ole kärsinyt! Ehkä haastattelu on englanniksi jossakin?


Huhu 1: Mersulla on niin isoja moottoriongelmia V8 kanssa, että hätäsuunnitelmana on ajaa osa kisoista V10?
Haug: Ei pidä paikkaansa. V10 saisi ajaa, mutta se FIAn pykälä on vain hätäratkaisu. Me emme siihen ryhdy.

Huhu 2: Mersu testaa siksi niin paljon V10:llä, koska liian moni V8 poksahtelee.
Haug: Tämäkään ei pidä kutiaan. Suunnittelimme jo 5 kk sitten testaavamme yhtäaikaa kuristettua V10 ja 2005 säännöillä olevaa V10 vertailupohjaksi etenkin renkaiden käyttäytymisille V8:lle.

Huhu 3: V8 suurin ongelma on männät.
Haug: Ehei. Meillä on erilaisia ongelmia. Uudenlaiset männät ja kampiakselit ovat kyllä tulossa (jo tällä viikolla testeissä?).

Mersun moottori ei äänimittausten mukaan kierrä niin paljon kuin muut, joutuuko kierrokset pitämään kurissa että moottori pysyy kasassa?
Haug: Mittaukset pitää tehdä silloin, kun ajamme täysillä. Huolelliset mittaukset osoittavat, että olemme kierrosluvuissa kärjessä.

Mersu ei ole kertaakaan päässyt kahta kisasimulaatiota läpi?
Haug: Todellisuudessa olemme penkissä ajattaneet suurella rasituksella moottorin kahden kokonaisen kisaviikonlopun läpi onnistuneesti - ja sen päälle vielä varmuuden vuoksi kolmannen!

Renault on kireämmällä aikataululla saanut kasaan tehokkaan ja luotettavan paketin. Tuleeko Mersu voittokantaan vasta myöhemmin kaudella?
Haug: Se nähdään Bahrainissa. Olen elänyt monta kesää, jossa talviykköset eivät enää silloin ole kärjessä.

Schumi tukee aina talliaan täysillä. Kimi on sen sijaan kovasti kritisoinut moottoria.
Haug: Kimin lausunnot (mikäli niitä on annettu) eivät kiristä ilmapiiriä eivätkä vaikuta muutenkaan. Tuemme täysin Kimiä ja Kimi on lojaali meille.

Onko Mersulla kapasiteettia moottorittaa mahdollinen Direxiv-McLaren b-tiimi?
Haug: Meillä on kaikki edellytykset siihen, mutta päätöksiä ei ole tehty vielä.
 

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
Spam sanoi:
Voisin veikata, että nokassa olevilla aukoilla (Ferkullahan tämä oli ainakin joskus tuolla paljon ylempänä) jäähdytetään hiukan jotain elektroniikkaa, jousitusjuttuja (no toi Fefen taitaa kyllä olla jo ylempänä) tai vähän tuoretta happea hikivarpaille. No moottoritilassa on kyllä lämpimämmässäkin elektronisia juttuja. Tai missä ne sitten onkaan...

Eikös sillä reiällä voida viilentää myös kuljettajan kabiinia?

Ja toisekseen keula ei saa olla nykysääntöjen mukaan(?) liian terävä, jolloin tylppään osaan muodostuu ilmapatsas, joka nyt ohjataankin suoraan reiän kautta kabiiniin jossa se myös viilentää kuskin oloa ja ohjataan sitten jotain kautta (takaosasta?) ulos. (Toi oli sit ihan hatusta vedetty, jotan ei pidä ottaa liian vakavasti) :tongue:
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Mickey sanoi:
Eikös sillä reiällä voida viilentää myös kuljettajan kabiinia?

Ja toisekseen keula ei saa olla nykysääntöjen mukaan(?) liian terävä, jolloin tylppään osaan muodostuu ilmapatsas, joka nyt ohjataankin suoraan reiän kautta kabiiniin jossa se myös viilentää kuskin oloa ja ohjataan sitten jotain kautta (takaosasta?) ulos. (Toi oli sit ihan hatusta vedetty, jotan ei pidä ottaa liian vakavasti) :tongue:
Ei huono ehdotus..minusta. :rolleyes:
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Spam sanoi:
Voisin veikata, että nokassa olevilla aukoilla (Ferkullahan tämä oli ainakin joskus tuolla paljon ylempänä) jäähdytetään hiukan jotain elektroniikkaa, jousitusjuttuja (no toi Fefen taitaa kyllä olla jo ylempänä) tai vähän tuoretta happea hikivarpaille. No moottoritilassa on kyllä lämpimämmässäkin elektronisia juttuja. Tai missä ne sitten onkaan...
veikkaisin että sillä jäähdytetään jarrunesteitä, jotka sijaitsee juurikin siinä kohdin mistä nokka kiinnittyy monokokkiin. Ne kumminkin kuumentuu suhteellisen paljon.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös