formulastara
Well-known member
Ei se Mclaren niitä autoja nimellään suunnittele. Kyllä siellä ihan ihmiset niitä suunnittelevat. 2004 remmiin saatiin Tombazis, ja vauhti parani yksinomaan hänen suunnittelutaitojensa ansoista huipulle saakka. 2005 miehen käden jälki oli vieläkin selvemmin mukana kuvioissa.azai sanoi:Eniten vaan hämmästyttää se että täällä ollaan varmoja jo siitä että McLaren romahtaa lopullisesti vuonna 2007. Miten kävi vuonna 2004? Silloinkin lähti suunnittelijoita tallista johtoportaan käden avulla. Vuonna 2005 oltiinkin taistelemassa mestaruutta ja saatiin paras voittava auto.
Nyt 2006 vuotta ennustetaan romahdukseksi, mutta eihän kausi ole edes vielä käynnistynyt, ja testeissä nuo voimasuhteet eivät ole edes vielä niin hyvin selvilläkään. Toyotan vauhtikin on niin pahasti hukassa ja tallin kuitenkin pitäisi voittaa ensi kaudella kisa/kisoja, niinkin varmoja Toyon voitosta täällä on oltu.
Kuitenkin McLarenille nostan hattua siitä että he pystyvät "melkein" yhdessä yössä nousemaan kärkikastiin. Esim. Kaudella 2004 alkupuoliskolla auto ei ollut edes kulku kunnossa, huonommin meni kuin viime kaudella BAR:lla, Toyotalla ja Ferrarilla. Silti puolessa välissä kautta 2004 saatiin rakennettua voittaja-auto. Toyota vuodesta 2002 ja BAR 1999 asti ovat rakentaneet voittaja-autoa, eikä voittoja ole tullut kummallakaan yhtään! Kertoisiko se jotain japanilaisesta kekseliäisyydestä? Sitähän F1:set ovat, uusia innovatiivisia ratkaisuja!
Päätänkin tämän avautumisen Schumin sanoin: McLarenia ei kannata koskaan aliarvioida!
Nyt mies lähti Ferrarille, joten se siitä ilosta. Tämän vuosen auton runko varmasti on pohjimmiltaan hyvä ja potentiaalia omaava, Nyt kuitenkin auton suunnitteluun osallistuneet avainhlöt ovat lähteneet muualle. Kyllä siinä epäilys herää, kuinka ne loput insinöörit saavat auton potentiaalin esille. Puhumattakaan siitä kun ainakin osittain samat sällit jotka suunnittelivat nerokkaasti toimivan mp4-19 A:n, suunnittelevat kauden 2007 auton...