Autojen missikisat
Komeilta näyttävät kaikki kolme uutukaista, oikein komeilta. Korotetun keulan ystävänä sain ihan täpinöitä tuosta Toyotan mallista.
Laitan nyt ranskalaisittain tunnelmiani, jotka eivät liity mitenkään vauhdin salaisuuden ratkomiseen, vaan puhtaasti ulkonäköön:
- McLarenin savupiiput ovat rumat. Toyotan ratkaisu on mielestäni hienoin, kun se on sillä lailla piilossa. Lienevät liekitetyt varikkopysähdykset olevan ainakin hetkellisesti historiaa, kun tulikuuma pakoputki ei sijaitse aivan bensaläpän alapuolella.
- McLarenin kromiväritys on aika ysäri tai kakstuhattaluvun teknoihastus, mutta ei sille mitään voi, että se tulee kimaltelemaan auringossa perhanan hienosti. Keulaa en ymmärrä, se on kieltämättä paksuhko.
- Etusiivekkeet Mclarenilla ovat muuten joukon kauneimmat! Pitkähköt, mutta aerodynaamisen liukuvat. Korotetuilla nokilla ja valtavilla etusiivekkeillä tullaan todennäköisesti hiukan irtoilemaan radanpinnasta laskien yhteen helpon irtoavuuden + rikkoneen osan auton alle vierinnän. Ennustan villisti Ralf-Airia.
- Edelleen Ferrarin peilit jörröttävät rumasti, mutta minkäs teet, kun Fioranon pojat löytävät porsaan reijän lehmänkin vastaavasta.
- Väreiltään ja kokonaisuudeltaan kauneimman ja ketterimmän näköinen on ehdottomasti Ferrari. Toyotan veritahraa kummeksun ja voisin heittää vitsin Japanin suuntaan jos toisenkin, mutta en nyt viitsi nolata itseäni enempää.
- Mclarenin ilmanottoaukot ovat pahimmassa tapauksessa riskeistä riskeimmät. Sinne kun vielä kerääntyy roskaa Interlagosin kaltaisilta radoilta, voi ylikuumenemisesta tulla ongelma. Toisaalta, ilmanvastus on tämän vuoden 'se juttu' roskaKerssin myötä, joten eiköhän noihin ponttooneihinkin ilmesty muutoksia radoittain.