Ei kyllä ole nyt Heikki Kullan keksintöä tämä 17D-runkojen lahjoitus. Täysin samaa uutisoi nimittäin RTL, kuten myös tuota toisessa otsikossa mainittua Montoya-Räikkönen ajajaparia McLarenilla.JOC:
Niiden 17D-runkojen käytön kieltävät jo pelkästään säännötkin - kannattaisi Kullan Heikinkin niihin joskus tutustua.
Mercedes-moottoreita tuskin asiakastallille
21.07.2003 15:27
Mercedes-Benz tuskin toimittaa asiakasmoottoreita F1-kaudella 2004. Näin ainoastaan tehdastalli McLaren käyttäisi ensi kaudella Mersun koneita.
Mercedes on tarjonnut asiakasmoottoreitaan ensi kaudella 10 miljoonan euron vuosihintaan. Tarjous on yhä voimassa, mutta yksikään talli ei ilmeisesti ole tarttumassa siihen. Julkisuudessa on spekuloitu, että Jordan-tallista olisi jopa tulossa Mercedeksen junioritalli, mutta vielä kaksi seuraavaa kautta voimassa oleva moottorisopimus Fordin kanssa pitänee Eddie Jordanin tiimin poissa Mersu-leiristä.
Formula ykkösissä on mukana kolme yksityistallia Jordan, Sauber ja Minardi.
- Asiakasmoottoreille on olemassa vain kaksi tai kolme mahdollista tallia. Uskoakseni yhtä näistä talleista sitoo sopimus toisen moottorinvalmistajan kanssa. Myös toisella ja ehkä myös kolmannella on jo sopimukset valmiina ensi kauden osalta, Mercedeksen moottoriurheilujohtaja Norbert Haug kertoi.
Sauber-talli on käyttänyt jo useita vuosi Ferrari-moottoreita. Minardi puolestaan käyttää tällä hetkellä Jordanin tavoin Ford Cosworthin myllyjä.
(MTV3)
Niin kuten sanottua, säännöt jo kieltää nkyisen McLarenin käytön. Mutta Wurz, Heidfeld kaksikko Junioritalli, koko pakan nuorin kuski ajaa Macciä (Räkä) ... siis noiden kahen tallin kuskeista!Hencca-:
[/qb]
Pah... purkautuu kovin helposti... ostomoottorisopimus kun on. Riittää ku Eddie J. toteaa, et "by the way"(eli osta tie tai jotain muuta lontooslankia) en maksa ennään moisist moottoreist mittään... Se olis hankalampaa jos Hoppa päättäis ettei myy moisii Eddie J:lle.Mutku:
Mutta ei se kovin helpolla toteudu koska Fordilla ja Jordanilla on kolmen vuoden sopimus. Rahalla tietysti saa, mutta kannattaisiko kauppa todella? Ja kuka maksaisi sopimuksen purkamisesta? Mersu? Liekkö junioritallista niiiiin suuri hyöty?
Jos Fordi on ollenkaan viisaasti tehnyt sopparinsa, niin ei kyllä ole noin helppoa. Yleensä nykyään ostomyynti diilit on melkoisen sopivia molemmille osapuolielle. Asia on luonnollisesti eri konkurssissa, jossa korvauksia ei voi hakea, mutta...sarla:
Pah... purkautuu kovin helposti... ostomoottorisopimus kun on. Riittää ku Eddie J. toteaa, et "by the way"(eli osta tie tai jotain muuta lontooslankia) en maksa ennään moisist moottoreist mittään... Se olis hankalampaa jos Hoppa päättäis ettei myy moisii Eddie J:lle.
Haug says it costs teams like Jordan, Sauber and Minardi up to $30 million a year to pay for customer engines.
"I had the chance to sell to Honda (back in 1997), but I was deadly determined to do it on my own"
ööö, sen verta mitä itse ymmärrän englantia tuosta lauseesta on että Haug puhuu nykytilanteesta, ja siitä paljonko customer enginet maksaa tällä hetkellä pikkutiimeille... (ja sillonhan tuo luku pitää paikkansa)Mutku:
Unkarin uutisten perusteella Haug pitää 'naurettavana' väitteitä jostain 'edullisista moottoreita'
Haug says it costs teams like Jordan, Sauber and Minardi up to $30 million a year to pay for customer engines.
Olisi pitänyt pasteta pitempi pätkä, mutta alussa Haug piti puheita halpismoottoreista ridiculousina...FO110K:
ööö, sen verta mitä itse ymmärrän englantia tuosta lauseesta on että Haug puhuu nykytilanteesta, ja siitä paljonko customer enginet maksaa tällä hetkellä pikkutiimeille... (ja sillonhan tuo luku pitää paikkansa)Mutku:
Unkarin uutisten perusteella Haug pitää 'naurettavana' väitteitä jostain 'edullisista moottoreita'
Haug says it costs teams like Jordan, Sauber and Minardi up to $30 million a year to pay for customer engines.
Mutta ei siinä mitään naurettavaa sanota 10M$ moottoreista johon hintaan mese on jo niitä luvannut...