Mclaren vs. Ferrari

Pööni

Well-known member
Liittynyt
1.2.2008
Viestit
82
Device sanoi:
McLaren on silloin vahvin kun Kimi ei ole mukana.
Tai sitten Kimi on heikoin, kun McLaren on mukana. Nytkin auton ainoa McLaren osa hajos..:jaska:
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8791
Sijainti
Vantaa
Pööni sanoi:
Tai sitten Kimi on heikoin, kun McLaren on mukana. Nytkin auton ainoa McLaren osa hajos..:jaska:
Ei Ferrarista moottorinohjausjärjestelmä kai hajonnut, vaan polttoainepumpun elektroniikassa oli jotain häikkää...
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8791
Sijainti
Vantaa
Device sanoi:
Heikillä varmaankin hiukan painavempi auto kuin Lewikselle. Heikki tuntuu olevan vielä sellanen 0.2 sekuntia suurinpiirtein perässä Lewista.
Minä en vaan ymmärrä, miten ihmeessä voidaan aina sanoa noista eroista polttoainekuorma. Monta kertaaki menny pieleen nuo arvioinnit! Pari pientä virhettä maksaa ajassa jo monta kymmenystä, joten ei aina tarkoita erojen kasvu painavampaa autoa. Vaikkakin ite kyllä toivon, että Heikillä olis raskaampi kuorma.:)
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8791
Sijainti
Vantaa
CamoN sanoi:
Massa ei tainnut vetää ihan 100% suoritusta toisessa sessiossa, ja kolmannessa mistään ei voi sanoa mitään kun ei tiedä bensamääriä.
Hamiltonin ja Massan ero on suunnilleen sama 2. ja 3. osion välillä.
 

Faustus

Well-known member
Liittynyt
31.3.2000
Viestit
6745
JML82 sanoi:
Vaikkakin ite kyllä toivon, että Heikillä olis raskaampi kuorma.:)
Eikös Mustakari ja Kimikin ollut sitä mieltä, että Melbournessa ei ole järkeä ottaa raskaampaa kuormaa?
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Faustus sanoi:
Eikös Mustakari ja Kimikin ollut sitä mieltä, että Melbournessa ei ole järkeä ottaa raskaampaa kuormaa?
No jommalla kummalla on pakko olla raskaampi kuorma...
Sehän tän nykyaika-ajon pilaakin.
Aina pitää ainakin jonkun verran uhrata tallin toisen auton taktiikkaa...
Tai sit kärsiä kisassa siitä, että autoissa on saman verran löpöä, mutta yhtä aikaa ei voi tulla varikolle. Saati sitten, että molempien autojen kisa menee turva-auton vierailun takia pilalle...
 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
Ghost_Glove sanoi:
No jommalla kummalla on pakko olla raskaampi kuorma...
Sehän tän nykyaika-ajon pilaakin.
Aina pitää ainakin jonkun verran uhrata tallin toisen auton taktiikkaa...
Tai sit kärsiä kisassa siitä, että autoissa on saman verran löpöä, mutta yhtä aikaa ei voi tulla varikolle. Saati sitten, että molempien autojen kisa menee turva-auton vierailun takia pilalle...
Heikki ajo 13 kierrosta aikareeneissä... Löis 14 :wink:

Jos olis viel löpöä hiukka enemmän? :thumbup:
 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
Ghost_Glove sanoi:
Ke?

Missä reeneissä? Ja mitä merkitystä? :confused:
Kysymys, ajoivatko Q3ssa yhtämonta kierrosta? (siis tankkaamisen jälkeen)
Ja pantiinko suosikkipojulle enemmän vai vähemmän menovettä...

Kumpi on ulkona pidempään, Hessu ajoi 1 kierroksen vähemmän aika-ajoissa...
 

Racemaster

Well-known member
Liittynyt
5.7.2007
Viestit
113
Eikös jo viimekaudella aina hoettu, että BMW:t on varmasti kevyemmällä kuormalla lähdössä kisaan ja kuinkas sitten kävikään?

Itse toivon McLarenin olevan vahvempi Heikin vuoksi. Ja hienoo olis jos Kubica pystys BMW:llä vähän hämmentään. Tosin tää nyt on vasta Melbourne ja totinen vääntö alkaa vasta Bahrainin jälkeen. Siis tarkoitan, että nyt näissä ekoissa kisoissa yleensä ne suurimmat tekniset ongelmat on tulleet jos niitä on ollut. Eurooppaam tultaessa ne yleensä on saatu korjattua (jos on saatu koko kautena).
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
talakem sanoi:
Kysymys, ajoivatko Q3ssa yhtämonta kierrosta? (siis tankkaamisen jälkeen)
Ja pantiinko suosikkipojulle enemmän vai vähemmän menovettä...

Kumpi on ulkona pidempään, Hessu ajoi 1 kierroksen vähemmän aika-ajoissa...
Joo'o, mutta eipä nuo kiekat tänä vuonna paljoo kerro...
Kun autoja ei tankata enää Q3:n jälkeen uudestaan...

Eli vaikka Heikki olis ajanut 20 kierrosta niin sillä vois olla enemmän bensaa kuin Hamiltonilla... :) No joo..

Ja onx noi kierrokset vaan Q3 kierroksia?
Meinaan, jotta ei kymmenessä minuutissa ehdi ajaan yli kymmentä kierrosta. ;)
 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
Ghost_Glove sanoi:
Joo'o, mutta eipä nuo kiekat tänä vuonna paljoo kerro...
Kun autoja ei tankata enää Q3:n jälkeen uudestaan...

Eli vaikka Heikki olis ajanut 20 kierrosta niin sillä vois olla enemmän bensaa kuin Hamiltonilla... :) No joo..

Ja onx noi kierrokset vaan Q3 kierroksia?
Meinaan, jotta ei kymmenessä minuutissa ehdi ajaan yli kymmentä kierrosta. ;)
Ei ne oli yhteenlasketut siksi kyssymysmerkki... Mutta jostainhan noikin kierrostiedot saa...
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
talakem sanoi:
Ei ne oli yhteenlasketut siksi kyssymysmerkki... Mutta jostainhan noikin kierrostiedot saa...
Niin elikä sun kommentilla, että Heikki ajo yhden kiekan vähemmän Q3:ssa putos pohja pois.
Molemmat mäkit tais tehdä kaks nopeeta vetoo eli molemmat ajo kuus kierrosta Q3:ssa...

Joten meillä ei oo mitään muuta näyttöö bensoista kuin kierrosajat jotka kaverit ajeli...
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
McLaren johtaa.. Mielenkiintoista nähdä onko Ferrarin autossa joku suurempi perustavanlaatuinen vika, joka aiheutti myös Kimin keskeytyksen. Jossain vaiheessahan puhuttiin auton peräpään lämpöongelmista.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
patriot sanoi:
McLaren johtaa.. Mielenkiintoista nähdä onko Ferrarin autossa joku suurempi perustavanlaatuinen vika, joka aiheutti myös Kimin keskeytyksen. Jossain vaiheessahan puhuttiin auton peräpään lämpöongelmista.
niinhän ne puhu joo...
Mutta oliko huhun peräpää nyt sit vaan tosiaan perä eli vaihdeaskin lämpeneminen vai mitä??

Toisaalta talvella ajelivat neljän kisaviikonlopun kilometrit samoilla koneilla joten sikäli nyt pitäs ihan joka kisassa hajota...
Toki Bahrainissakin oli vissiin vaan reilut 20 astetta lämmintä, mutta silti. Katteita avaamallahan lisä jäähdytystä saadaan noissa Australian ja Malesian lämmöissä..

Lauantain ongelma oli ainakin kuulemma ihan uus tuttavuus ja ainakin tallin tiedotusten mukaan moottoriongelmatkin johtu syystä x josta ei ollut käryä...

Eli kyseessä voi olla ihan perinteinen paska säkäkin.

Olis kiva tietää mitä se "moottorien oireilu" ennen kisaa tarkoitti? Kävikö koneet huonosti vai miten ne oireili molemmissa Ferkuissa ennen kisaa?
joku käyny taas kuseen autojen tankkeihin... :D
 

Observer

Well-known member
Liittynyt
23.10.2000
Viestit
14546
patriot sanoi:
Mielenkiintoista nähdä onko Ferrarin autossa joku suurempi perustavanlaatuinen vika, joka aiheutti myös Kimin keskeytyksen.
McLadan suunnittelema ECU. :alppu:
 

Toni_V

Well-known member
Liittynyt
7.12.2004
Viestit
984
Saattoi olla että Ausseissa oli oletettua lämpimämpää ja aeropakettia ei oltu Ferrarin puolella tarpeeksi avattu.

Joka tapauksessa surkea kokonaistulos:

Kimin, Massan ja ilmeisesti Bourdaisin Ferrarikone hajosi, Sutililta hajosi hydrauliikka. Vettelin ja Fisicon Ferrarikoneet kestivät lähdön jonka jälkeen keskeytys kolariin.

Jos ongelma on lämmöissä ei varmaan Bahrainissa apuja tule.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
iEipä vo paljon eroja sanoa tuon kisan jälkeen. Ferrari voi olla pitkässä juoksussa hieman nopeampi kuin McLaren mutta aika-ajoissa McLaren on ehkä hieman edellä.

Luotettavuus on selkeästi McLarenilla kunnossa. Ja sen ansiosta tulevat ennen eurooppaan paluuta lyömään Ferrarit tällä kaudella. Varsinkin kun näyttää, että McLarenilla molemmat kuskit voivat tehdä kovaa tulosta.

Siitä voi olla mestaruustaistossa Kimille hyötyä, jos herrat Hamilton ja Kovalainen syövät toisiltaan pisteitä. Tätä ei kuitenkaan McLarenin puolella anneta tapahtua enää kauden puolen välin jälkeen. Eiköhän siellä nyt olla ymmärrettä viime kauden suurin virhe ja siihen myös Kovalainen joutuu tyytymään.
 
Ylös