McLarenin (ja Kimin) jatkuva epäonni

Jippo

www.jippo.fi
Liittynyt
18.2.2004
Viestit
609
Mera sanoi:
En tiedä onko tyhmyys tässä hyvä sana, mutta jotain tuossa tallissa on kuitenkin pielessä. Jossain on oltava heikko lenkki tai useampia. Paitsi että edellisessä autossa ehti hajota melkein kaikki mahdollinen, niin viime sunnuntain takasiiven irtoaminen oli uskomatonta. Edes pikkutallit eivät ole keskeyttäneet aikoihin siivekkeiden irtoamiseen.
Tämän vuoden siiveketurmat:

Tammikuu:
Barcelonan testit: Olivier Panis, Toyota.
Kesäkuu:
Monzan testit: Felipe Massa, Sauber.
Kanada GP: Mark Webber, Jaguar ja Fernando Alonso, Renault.
Heinäkuu:
Ranskan GP: Giancarlo Fisichella, Sauber.
Britannian GP: Jarno Trulli, Renault.
Saksan GP: Kimi Räikkönen McLaren.
 

2Lman

Well-known member
Liittynyt
13.2.2000
Viestit
500
Sijainti
Jarvenpaa
Jep Zep!

Petti laminointi, niin kuin yritin arvella valmistusvirheeksi. Kuvan kaltainen pirstoutuminen olisi saattanut olla seurausta myös siitä, jos joku tappi tai pultti pettää niin todennäköisesti kiertyminen tai värähtely murskaisi siiven. Todennäköisesti niissä on kertoimet kuitenkin riittävästi paljon suuremmat.
 

Mera

Tutkija
Liittynyt
15.10.2003
Viestit
589
Sijainti
Finland
Jippo sanoi:
Tämän vuoden siiveketurmat:

Kesäkuu:
Kanada GP: Mark Webber, Jaguar ja Fernando Alonso, Renault.

Heinäkuu:
Ranskan GP: Giancarlo Fisichella, Sauber.
Britannian GP: Jarno Trulli, Renault.
Saksan GP: Kimi Räikkönen McLaren.
Okei, kisatapauksista muistin sitten väärin Webberin ja Alonson tapaukset. Kisoissa siivekkeitä ei kovin usein hajoa edes Jordaneilta ja Minardeilta, joten Kimin tapaus tuntui siksikin oudolta.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Re: Re: Re: Re: Re: McLarenin (ja Kimin) jatkuva epäonni

verge sanoi:
Eikä Kimin konetta Brasiliassa vaihdettu, Kimihän starttasi jostain viidennen sijan paikkeilta, ja nousi johtoon jo muutama kierroksen jälkeen.
Itävallassa olleet ongelmat muistaakseni KORJATTIIN kisaan mennessä, eikä Kimillä näin ollut kuin täysin toimiva kone autossaan.
Brasiliassa Kimin koneeseen vaihdettiin venttiilejä ja tiivisteitä ja kaikkea muuta sälää..

Itävallassa Kimillä oli kanssa ongelmia koneessa.. Venttiilit taas hajoili. Itävallassa koneeseen ei saanut enää tehdä korjauksia, joten McLaren teki jotain muutoksia moottorinohjausyksikön kanssa ja kisaa varten koneesta tiputettin tehoja. Joten täysin toimivasta koneesta ei pystytyä puhumaan vaikka sillä maaliin päästiinkin.
 

Duunari

Well-known member
Liittynyt
19.12.2001
Viestit
371
Sijainti
Harjavalta
Maranelloman sanoi:
Koko otsikko on mielestäni typerä. Aivan kuin F-1 olisi jotain "hedelmäpeliä", jossa hyvällä tuurilla voittaa ja huonolla häviää. Totuushan on, että mikäli tekniikkaan liittyvät asiat on toteutettu tehtaalla riittävän hyvin (tähän sisältyy tietysti alihankkijat ja kaikki mahdollinen laatuun liittyvä) ja kuljettaja ei tee virheitä, on lopputulos juuri tuo Schumin ja Ferrarin aikaansaama. Ja jos nyt sitten esim. Barrichellon auto hajoaa, kyse on ainoastaan huonosta työsuorituksesta tehtaalla, ei huonosta tuurista. Sitäkään tosin ei ole enää tänä vuonna tapahtunut, joten Ferrari on oletettavasti korjannut senkin epäkohdan prosessissaan.
nii ku voittaa lotossa ni ei siinäkä oo tuuria.. kuponki on vaa täytetty hyvin ;)
 
Ylös