Olen samaa mieltä! Parempi näin kuin sepitellä jotakin, kuten esim. Schumi yleensä ylivoimaisen kisan jälkeen: "Olipa tiukka ja jännittävä kisa". Tämmöiset lausunnot ovat suorastaan naurettavia. Miksi hän ei suoraan sano ettei teistä ole Ferrarille vastusta? No siksi kun sanomiset päätetään vähän ylemmällä taholla!hannu^ sanoi:Kimi tekee ihan okein kun näyttää mitä mieltä on noista jutuista, olisiko siinä sitten pitänyt sanoa lehdistölle että, "en ole olenkaan pettynyt, odotimme tämän tapahtuvan joten se ei ollut yllätys, ja olen iloisella mielellä, katse uusiin keskeytyksiin!"
Saadaan vähän showta kun kuskit vittuuntuu radalla ja varikolla kunnon ryminät päällä
No nyt voin olla samaa mieltä. Ehkä ymmärsin ajatuksesi väärin aiemmin. On aivan totta että McLaren on tällä hetkellä vahvasti alisuorittaja käytettyyn rahamäärään nähden. Tai ainakin kauden ensimmäisen puoliskon valossa. Nythän on näkyvissä valoa tunnelin päässä.Jaki sanoi:Paragon on toki sijoitus tulevaisuuteen, en halua ottaa kantaa kenen rahalla se on rakennettu. Joka tapauksessa rahaa paloi ja paljon.
Kirjoittamastani sai sen kuvan, että vain tänä vuonna Macilla on palanut paljon rahaa. Muutama vuosi sitten Mersu oli edelläkäviä, kun moottoreissa sai käyttää harvinaisia ja kalliita alkuaineita, oliko berillymiä mitä he käyttivät ja koneet kesti ja kulki lujaa. Ja käyttävät metalmatrix -nimistä hurjan kallista metallikomposiitti materiaalia, mihin kaikilla talleilla ole varaa.
Yritän sanoa, että Macilla jatkuu epäonni, vaikka koko talli on rakennettu äärettömällä rahavirralla. Kimi oli kallis kuski, Macci joutui maksamaan erorahat sauberille, summa oli melkein 100 milj. dollaria + Kimin kohtuu palkka macilla.
suomalainen keskiverto perhe ei pystyis i polttamaan saunanpesässä rahasummaa, mikä menee macilla.
Rahalla ei saa kaikkea, ainakaan heti. Todellista kunnianhimoa tallilta puuttuu. Sitä ei ainakaan puutu esim. Ferrarilta.
Niin no, olis mielenkiintoista nähdä kommentointia tällä foorumilla, jos Schumi joskus noin sanois, ylimielisyys taitais olla lievin syytös.. Ja ennemmin Kimin sanomiset kyllä ylemmällä taholla päätetään.. Kuinkakohan paljon Kimin omaa tekstiä oli siinäkin lehdistötiedotteessa joka kisan jälkeen annettiin..HÖYNÄ sanoi:Olen samaa mieltä! Parempi näin kuin sepitellä jotakin, kuten esim. Schumi yleensä ylivoimaisen kisan jälkeen: "Olipa tiukka ja jännittävä kisa". Tämmöiset lausunnot ovat suorastaan naurettavia. Miksi hän ei suoraan sano ettei teistä ole Ferrarille vastusta? No siksi kun sanomiset päätetään vähän ylemmällä taholla!
:thumbup:Calvin sanoi:No nyt voin olla samaa mieltä. Ehkä ymmärsin ajatuksesi väärin aiemmin. On aivan totta että McLaren on tällä hetkellä vahvasti alisuorittaja käytettyyn rahamäärään nähden. Tai ainakin kauden ensimmäisen puoliskon valossa. Nythän on näkyvissä valoa tunnelin päässä.
Haugin uskottavuus on kyllä aika alhaalla.. Ei luultavasti ole helppoa selitellä lehdistölle ja faneille mikä meni pieleen ja ensi kisaan parannetaan. Ja tämän jälkeen pitää selitellä sama litania Mersedeksen pyöreän pöydän ääressä johtajilla ja sijoittajille. Ei oo helppoa olla Haug!Originally posted by Kiertokanki ja tää norbert "tutkimme asian perinpohjaisesti eikä se tule toistumaan, super leistung von kimi, aber leider..." haug on saanu saksassa jo yhtä hyvän maineen kun suomessa matti "lopetan viinan juonnin" nykänen...
Aivan, jos mäkki/rellu/jokumuu sattuu keskeyttämään tekniseen vikaan jonka johdosta Shumi vie koko potin ollaan aina maikkarin selostuskoppia myöten julistamassa miestä kaikkien aikojen Hannu Hanheksi. Ilmeisesti tuuria on se että tehdään mieletön määrä duunia testaamalla autoa niin paljon ettei se hajoa koskaan.Maranelloman sanoi:Koko otsikko on mielestäni typerä. Aivan kuin F-1 olisi jotain "hedelmäpeliä", jossa hyvällä tuurilla voittaa ja huonolla häviää. Totuushan on, että mikäli tekniikkaan liittyvät asiat on toteutettu tehtaalla riittävän hyvin (tähän sisältyy tietysti alihankkijat ja kaikki mahdollinen laatuun liittyvä) ja kuljettaja ei tee virheitä, on lopputulos juuri tuo Schumin ja Ferrarin aikaansaama. Ja jos nyt sitten esim. Barrichellon auto hajoaa, kyse on ainoastaan huonosta työsuorituksesta tehtaalla, ei huonosta tuurista. Sitäkään tosin ei ole enää tänä vuonna tapahtunut, joten Ferrari on oletettavasti korjannut senkin epäkohdan prosessissaan.
Tekniset viat ja moottoririkko eivät ole aina sama asia.. Elektroniikka on se yleisin rikki menevä asia, sehän se Räikkösen kisan pilasi Australiassa viime vuonna. Ei siinä moottoriviasta ollut kyse.Calvin sanoi:Miten niin yliviritteisellä? Perustelut? Tämä on näitä tämän foorumin anti-Kimi porukan legendoja. Edes millään toisella foorumilla törmännyt kyseiseen väittämään, en edes tifosi-sivuilla, saati sitten missään artikkelissa tai kommentissa jotka sivuavat aihetta. Täysin tuulesta temmattu väite. Lisäksi olet väärässä tuon luotettavuuden suhteen. Kimin konehan meni vaihtoon myös Brasilian GP:n alla. Itävallassa Kimin koneeseen tuli hämminkiä aika-ajon jälkeen ja joutui ajamaan kisan läpi alusta saakka alitehoisella koneella. Varikkonopeuden rajoitin temppuili tunnetuin seurauksin Melbournessa. Lisäksi Coulthardin kisa jäi 3 tai 4 kertaa kesken teknisistä vioista johtuen.
Ja kyllähän tallilla kunnianhimoa on. 300 miljoonaa € per kausi edellyttää halua menestyä, koska muuten ei kukaan tuollaisia summia sijoittaisi edes avaruustekniikkaan.Jaki sanoi:Paragon on toki sijoitus tulevaisuuteen, en halua ottaa kantaa kenen rahalla se on rakennettu. Joka tapauksessa rahaa paloi ja paljon.
//->
Rahalla ei saa kaikkea, ainakaan heti. Todellista kunnianhimoa tallilta puuttuu. Sitä ei ainakaan puutu esim. Ferrarilta.
McLaren on paljon muutakin kuin vain F1-osasto. Kannattaisi vierailla www.mclaren.net ja sieltä katsoa, mitä yhtiöön kuuluu.Juhis sanoi:Mua ihmetyttää, miten Mclaren ei mahtunut enää toimimaan vanhoissa toimitiloissa Wokingissa,
//->
Oliko Wokingin tilat todella pienet vai mistä johtuu se etteivät muka mahtuneet toimimaan siellä?
Niinpä... epäonnisen...verge sanoi:
McLaren oli mm. mukana epäonnisen avaruussukkula Beagle (2?):n suunnittelussa ja valmistuksessa.
En tiedä onko tyhmyys tässä hyvä sana, mutta jotain tuossa tallissa on kuitenkin pielessä. Jossain on oltava heikko lenkki tai useampia. Paitsi että edellisessä autossa ehti hajota melkein kaikki mahdollinen, niin viime sunnuntain takasiiven irtoaminen oli uskomatonta. Edes pikkutallit eivät ole keskeyttäneet aikoihin siivekkeiden irtoamiseen.mn97 sanoi:Mclarenin jatkuvat "epäonniset" keskeytykset johtuvat
g) tyhmyydestä. Ei yksinkertaisesti tiedetä, miten auto pysyy kisassa kasassa.
Mera sanoi:En tiedä onko tyhmyys tässä hyvä sana, mutta jotain tuossa tallissa on kuitenkin pielessä. Jossain on oltava heikko lenkki tai useampia. Paitsi että edellisessä autossa ehti hajota melkein kaikki mahdollinen, niin viime sunnuntain takasiiven irtoaminen oli uskomatonta. Edes pikkutallit eivät ole keskeyttäneet aikoihin siivekkeiden irtoamiseen.
Veikaan että McLarenille kävi samanlailla.. Yksi viallinen mutteri sadantuhannen joukossa.. Se riittää..Sauberilla on ollut tänä vuonna kaksi siivekerikkoa. Ranskan GP-viikonloppuna Giancarlo Fisichellan siiveke petti, kun siitä petti pultti.
- Olemme käyttäneet samanlaisia pultteja kolmen vuoden ajan eikä niissä ole havaittu mitään vikaa. Autoon sattui ilmeisesti vain yksi viallinen sadantuhannen kestävän joukosta, Rampf selvitti.