Loebille vaihdettiin Ruotsin jälkeen toinen moottori. Nyt se uusi moottori rikkoontui elikkä sillä ei ollut ajettu yhtään kisaa!talakem sanoi:Mitä Sebin Ruotsin koneelle tapahtu? Onko tämä jo vaihto kone?
Loebille vaihdettiin Ruotsin jälkeen toinen moottori. Nyt se uusi moottori rikkoontui elikkä sillä ei ollut ajettu yhtään kisaa!talakem sanoi:Mitä Sebin Ruotsin koneelle tapahtu? Onko tämä jo vaihto kone?
Ei saa sakkoa.JML82 sanoi:Loebille vaihdettiin Ruotsin jälkeen toinen moottori. Nyt se uusi moottori rikkoontui elikkä sillä ei ollut ajettu yhtään kisaa!
Juu, näin ymmärtäisin. Tiedä sitten onko tässä jokin runko-motti kompuusi, kun harjoin ajavat kovin montaa kisaa samalla rungolla. Tiedä häntä, enkä jaksa sääntöjä luntata.Micael sanoi:Vai onko niin, että ne kolme kisaa jotka pitää kestää, voivat olla sitten ihan mitä vaan eikä niiden tarvitse olla peräkkäisiä kisoja?
Siis tällä Ruotsissa vaurioituneella motilla pitäisi ajaa yksi ralli vielä? Ilmeisesti ajavat sitten loppukaudesta, kun mestaruus on varmistunut Loebille. (niin ainakin Citroen luulee)MM-sarjan säännöt sanovat, että tallien pitää käyttää yhtä ja samaa moottoria kolmessa kilpailussa. Loebin autoon oli ennen Meksikon-rallia vaihdettu moottori Ruotsin rallissa tapahtuneessa ulosajossa vaurioituneen tilalle, ja hän selvinnee ilman aikasakkoa.
(MTV3)
Moottorin pitää kestää, mutta sitä saa korjataFaustus sanoi:Nyt WRC.com uutisoi, että Loeb yrittää ajaa rallin kuitenkin läpi sillä vioittuneella moottorilla, jonka polttoainejärjestelmää Citroën sai korjata, ja välttää näin aikasakon.
Ei ole mikään onnekas asia tuo moottoriasia. Sen kanssa C. on lirissä nyt.kouvotsvoni sanoi:Ei mene kaaliini, että miksi tällä hannu hanhella saa moottorit poksahdella ja niitä sitten korjata ilman rangaistuksia.
Tottakai saa korjata mutta mielenkiintoista tämä että Loeb sai ajaa SD:n eri moottorilla kuin millä lähtee kisaan...saapa nähdä mitä muut tallit tuosta on mieltä?RITA#28 sanoi:Mitä täällä nyt porataan?
Loeb siis ajaa kisan läpi sillä samalla koneella mikä shakedownissa hajosi. Autoon meinattiin vaihtaa uusi motti, mutta olis tulli 5 min aikasakko joten Sitikka päätti pitää sen vioittuneen koneen.
Tottakai sitä saa korjata kuhan ei kajoa niihin osiin mitkä on kielletty(sinetöity).
TÄH? Mikäs juttu tää on? Oon ihan ulkona...Jippo sanoi:mielenkiintoista tämä että Loeb sai ajaa SD:n eri moottorilla kuin millä lähtee kisaan...
Alkuperäinen rupesi röpöttää matkalla SD:iin, Loeb kurvasi takaisin huoltoon jossa vaihdettiin uusi moottori jolla sitten kerkesi ajamaan viimeisen puoli tuntia SD:a. Sitten tuomarit määräsi Loebille 5min penaltia jolloin homma kääntyikin niin että vanha moottori, jossa ollut vika oli ehditty korjata, vaihdettiin takaisin Loebin autoon ja penalty kumottiin...että silleen.burb sanoi:Öö... siis palauttiko ne sen alkuperäisen moottorin autoon ennen shakedownia vai sen jälkeen?
Näin minäkin ymmärsin. Mutta kun tietoa on jaossa niin vähän ja oli yö niin ei ole varmuutta mitä oikeasti tekivät...Jippo sanoi:Alkuperäinen rupesi röpöttää matkalla SD:iin, Loeb kurvasi takaisin huoltoon jossa vaihdettiin uusi moottori jolla sitten kerkesi ajamaan viimeisen puoli tuntia SD:a. Sitten tuomarit määräsi Loebille 5min penaltia jolloin homma kääntyikin niin että vanha moottori, jossa ollut vika oli ehditty korjata, vaihdettiin takaisin Loebin autoon ja penalty kumottiin...että silleen.
Eli just, Loeb ajaa siis kisan eri moottorilla kuin SD:n.Jippo sanoi:Alkuperäinen rupesi röpöttää matkalla SD:iin, Loeb kurvasi takaisin huoltoon jossa vaihdettiin uusi moottori jolla sitten kerkesi ajamaan viimeisen puoli tuntia SD:a. Sitten tuomarit määräsi Loebille 5min penaltia jolloin homma kääntyikin niin että vanha moottori, jossa ollut vika oli ehditty korjata, vaihdettiin takaisin Loebin autoon ja penalty kumottiin...että silleen.