JoneZi
User
- Liittynyt
- 17.3.2012
- Viestit
- 7571
No joo. Ekalla kierroksella noita on ennenkin katsottu läpi sormien.Ei mennyt sijoitus, joka olisi ollut ajamalla sen toisen kurvin.
No joo. Ekalla kierroksella noita on ennenkin katsottu läpi sormien.Ei mennyt sijoitus, joka olisi ollut ajamalla sen toisen kurvin.
Haistatti vitut charlielleMitä se Vettel huusi, meni ohi?
Ja mistä tiedät, jos vaikka Kimi ei saanut vain renkaitaan toimimaan ja oli pakko stopata?ferrari taisteli jälleen upeasti, ja saikin kun saikin vettelin kimin edelle. Ei voi oikein pärjätä jos pysähtyy muista kärkikuskeista poiketen kahdesti varikolla. Kysymys: miksi ferrari ei kunnioita omaa maailmanmestariaan vaan tekee kaikkien todennettavaksi omat motiivinsa, so. että kimi ei saa olla vettelin edellä kauden lopussa. Taidan lopettaa F1-seuraamisen tähän.
Arviointikysymys. Todennäköisesti ei olisi päässyt kukaan ohi, jos Hamilton olisi jarruttanut ajoissa.Ymmärtäähän tuon, kun Hamilton ei saanut mitään täsmälleen samasta.
Molemmille olisi kuulunut rangaistus.
Helmutilla saattaa myös olla sananen sanottavana Maxille.Verstappen tulee takuuvarmasti haastattelussa sanomaan, että ei ymmärrä sitä miksi hän sai rangaistuksen, koska omasta mielestään hän ei tehnyt mitään väärää.
Jos.Arviointikysymys. Todennäköisesti ei olisi päässyt kukaan ohi, jos Hamilton olisi jarruttanut ajoissa.
Mutta kun ei jarruttanut. Ei sen kuulu niin mennä, että teet virheen ensimmäiseen mutkaan, eikä se vaikuta kisaasi mitenkään.Arviointikysymys. Todennäköisesti ei olisi päässyt kukaan ohi, jos Hamilton olisi jarruttanut ajoissa.
juuh 2/3 kisoista turva-auton perässä...
Tämä on kyllä sellainen asia mikä minusta tämän päivän ykkösissä ja näissä radoissa mättää. Aina jää tulkinnan varaa kun rata itsessään ei rankaise ulosajajaa. Kun nuo ulosajoalueet olisi sellaista evästä mikä varmasti hidastaa niiden läpi ajajaa niin eipä tarvitsisi miettiä että pitääkö laskea kenetkin ohi.Mutta kun ei jarruttanut. Ei sen kuulu niin mennä, että teet virheen ensimmäiseen mutkaan, eikä se vaikuta kisaasi mitenkään.
Niinpä.Ferrari sai muutettua sääntöä, ettei jarrutuksessa saa vaihtaa linjaa. Vettel tekee niin, miksei Ricciardo seiso podiumilla?
Onhan tuo nyt väärin, että Lewis mokaa jarrutuksen ja ajaa sitten vaan kylmästi shikaanin suoraksi, eikä näin kärsi mokastaan yhtään. Taisi jopa saada siitä hyötyä. Ihan päivänselvä rangaistuksen paikka tuokin tai sitten pitäisi jatkossakin olla sallittua oikaista aina jos sattuu siltä tuntumaan.. Verstappenia siitä kuitenkin rangaistiin.Arviointikysymys. Todennäköisesti ei olisi päässyt kukaan ohi, jos Hamilton olisi jarruttanut ajoissa.
Ihan hyvä, että Verstappenia rangaistiin tuosta, pari vuotta sitten tätä vielä käytettiin härskisti hyödyksi puolustaessa, eikä rangaistuksia nähty.
Mä kyllä luulen, että tilanne katsotaan siten, että Vettel oli itse yrittämässä ohitusta Verstapista eikä edes tajunnut Ricciardon yrittävän ohi.Ferrari sai muutettua sääntöä, ettei jarrutuksessa saa vaihtaa linjaa. Vettel tekee niin, miksei Ricciardo seiso podiumilla?
Tuo helppo ratkaista säännöllä että kartio mutkassa x pitää kiertää sisäkautta, jos ei niin 10 sek stop varikkokäynnillä. Ainoa tapa vältää rangaistus on se että jos ajat suoraan niin oikaisun pitää kestää pidempää kuin 10 sekuntia ja asia tarkistetaan nauhalta, eli mitään etua et voi oikaisulla saavuttaa.Tämä on kyllä sellainen asia mikä minusta tämän päivän ykkösissä ja näissä radoissa mättää. Aina jää tulkinnan varaa kun rata itsessään ei rankaise ulosajajaa. Kun nuo ulosajoalueet olisi sellaista evästä mikä varmasti hidastaa niiden läpi ajajaa niin eipä tarvitsisi miettiä että pitääkö laskea kenetkin ohi.