Joku portti suljettu Ogierin edestä ja kartturi meni avaamaan.Mitäköhän siel on tapahtunu, Ogier: jouduin pysähtymään ja avaamaan sen?
Hirvoselta oli kadonnu takarengas vai..
Heti, kun Hirvosen splitti jäänyt yli 50 sekkaa.Joku portti suljettu Ogierin edestä ja kartturi meni avaamaan.
Okineekeri sai avaimet käteensä ja pääsi rakentamaan Pollesta mieleisensä. Tämän päälle vielä se tosiasia, että volkkarilla on ylivoimaisesti suurin budjetti käytettävissään ja parhaat ingenjöörit niin mikäs ihme se on että sillä pärjää. Ainoastaan Latvalan suoritustason heikkous vs. tallikaveri on se tyhjä arpa tässä pakassa.Ilmeisesti ei ole yhtään luottoa autoon ja säätöihin, yrittää vaan tulla maaliin. Sanoi ralliradiaossa että jos yhtään kovempaa yrittää, on ulosajo lähellä. Parempi ottaa varmat pisteet.
Täytyy kyllä todeta, että Ogier, Sainz ja koko VW:n tiimi ovat saaneet Polon uskomattomaan iskuun.
Ei se ihme ole, mutta silti hatunnoston arvoinen suoritus, että meno on noin ylivoimaista näin aikaisessa vaiheessa. Avainhan tuossa on juuri tuo insinööritaito, suurella budjetillakaan ei paljoa tee, jos osaamista ei löydy. Siitä on monia esimerkkejä moottoriurheilussa.Okineekeri sai avaimet käteensä ja pääsi rakentamaan Pollesta mieleisensä. Tämän päälle vielä se tosiasia, että volkkarilla on ylivoimaisesti suurin budjetti käytettävissään ja parhaat ingenjöörit niin mikäs ihme se on että sillä pärjää. Ainoastaan Latvalan suoritustason heikkous vs. tallikaveri on se tyhjä arpa tässä pakassa.
"Heikki Kovalainen korvaa loukkaantuneen Östbergin kahdessa seuraavassa MM-rallissa!".YLEn sivulta: "Östberg loukkasi jalkansa potkaistuaan autoaan"
Sillä lailla..
Ainut mikä tästä Ogierin "kostosta" puuttuu on Polon pölyjä nieleskelevä Loeb. Mutta kaikkea ei voi aina saada, paitsi ansaitusti ne sekunnit mitä meni portin availuun eilen illalla:Ogier teki näköjään oikein häipyessään aikaan Loebin aisankannattajan paikalta. Ei tuon tasoinen kuljettaja kakkoskuljettajaksi sovi. Nyt on avaimet mestaruuteen kädessä, kun VW onnistui tekemään autostaan kilpailukykyisen jo kauden alkuun.
Sebastien Ogier's stage time though SS18 (Otates) has been reduced by 40 seconds after he was forced to stop to open a gate that blocked the road.
The clerk of the course examined GPS data and split times from Ogier’s Polo R before deciding on the amount of time to be credited.
The decision makes Ogier the fastest driver through Otates, and gives him an extended rally lead of 3min 29.7sec ahead of Sunday’s competition.
WRC
Latvala?Pöljempi olisi yrittänyt rysäyttää teräsportista vauhdilla läpi.
Saas nähdä paukuttaako Ogier vielä pohjat kisan lopuillekkin pätkille, todennäköisesti kolme pinnaa napataan ainakin Power Stagelta. Ei jää sitten taaskaan mitään jossiteltavaa.
No sen verran nyt uskailtaisin veikata ekan sorakisan jälkeen, kun Latvala jossain vaiheessa onnistuu pääsemään maaliin, niin Volkkari kaksikko/kolmikko repii kyllä Citikan miehiin sellaset erot, että sekuntikellolla ei näitä eroja mitata.
Mitäs veikkaatte kauanko menee kun Citikalla on kriisipalaveri? Fordit kun pysyy nipussa niin Sordolla tekee tiukkaa päästä top-5:een. Ja se ei taida olla aivan sitä mitä häneltä odotetaan.
Saapa nähdä miten kauden jälkeen vetäytyykö Citikka ja Ford leikistä, kun toteavat ettei Wolkkarille vaan mahda mitään. Ensi kaudella olis siis taas vain 2 tallia kun Huyndai tulee leikkiin mukaan.:dunno:Okineekeri sai avaimet käteensä ja pääsi rakentamaan Pollesta mieleisensä. Tämän päälle vielä se tosiasia, että volkkarilla on ylivoimaisesti suurin budjetti käytettävissään ja parhaat ingenjöörit niin mikäs ihme se on että sillä pärjää. Ainoastaan Latvalan suoritustason heikkous vs. tallikaveri on se tyhjä arpa tässä pakassa.
Tosta videosta ja siinä 2.00 kohdalla Jyskälässä hyppäävästä ja sen jälkeen kiemurtelevasta Auriolin Corollasta tuli mieleen, että eikös jonain vuonna Jyväskylässä Auriolilla ollut voimansiirrossa(?) jotain häikkää, jonka vuoksi Corolla ei mennyt pätkääkään suoraan vaan kiemurteli kuin käärme. Joten tuossa kohdassa videota ei kyllä taida olla kyse vastaheitosta vaan teknisestä viasta. Oli haastatteluiden mukaan hivenen haastellinen auto ajaa sillon. Ja muistelen, että se meno myös näytti aika tuskalliselta, kun oikeasti se auto ei mennyt yhtään suoraan. Mikähän mahtoi olla vuosi?http://www.youtube.com/watch?v=hW-PLzbK5kg
Hienoja aikoja WRC:n. Toivottavasti palaavat... Mihin ovat kadonneet kunnon vastaheitot??