Menee hermo,,,

Micael

Micael
Sijainti
East of Eden
,,, tän laitteen kanssa.

Windowsin käynnistyksessä aina sama juttu: ekaks tulee valikko, jossa vaihtoehtoina on vikasietotila, vikasietotilan komentorivi, jne,,, ja alimmaisena normaali käynnistys. Tätä rumbaa pitää tehdä ainakin 6-8 kertaa,joskus enemmänkin, ennenkuin käynnistyy normaalisti, tai sitten ei.

Kone on tarkistettu läpikotaisin ja kaikki liittimet, laitteet sekä komponentit ovat ok eikä Dr.Watsonkaan raportoi minkäänlaisesta virheestä. Viruksestakaan ei ole kysymys, sillä sekin asia on tarkistettu useallakin ohjelmalla. Kiintolevykin on tarkistettu todettu olevan kunnossa kaikilta sektoreiltaan ja osiltaan

Toisella erillisellä kiintolevyllä oleva Linux Ubuntu käynnistyy normaalisti ja toimii moitteetta. Ubuntu- levyä käytettäessä Windows- levyn datakaapeli on irti.

Mikä perhana tätä Wintoosaa on alkanut vaivaamaan. Olisiko mun Windows CD viallinen ja ei niin ollen lataa ihan kaikkea, mitä asennuksessa pitäisi ladata? Mistä uus Windows cd tilalle. Käyttis on laillinen ja sillä on laillinen lisenssi, ei waretettu. CD-key on virallinen ja se puoli on kunnossa.

Taidan kohta siirtyä yksin omaan Linuxin käyttäjäksi jos tää wintosa ei ala pelittämään.

Käynnistyksen yhteydessä ladattavia ohjelmiakin on muuteltu ja koitettu tehdä lähes kaikki mahdollinen käynnistysohjelman normaalin toimimisen eteen. Mikään ei tunnu auttavan.

Olen näitten koneitten kanssa työskennellyt noin reilut kymmenen vuotta ja tällasta vikaa ei oo vielä eteen tullut kuin vasta nyt. Kaiken tietotaitoni olen käyttänyt ja nyt alakaa jo VITUTTAMAAN :jaska: :mad: :mad_old: :jaska: :mad: :D hupsista :mad_old: :jaska: :mad:

Nopeahuoli

Pomo Hetteri
Sijainti
PDX, OR
En haluis olla nettipolliisisi enka party booper millaan muotoa, mutta mika siina on, etta naa tietokone-aiheiset jutut eivat loyda tietaan tuonne juuri sita varten olevalle alueelle :confused:

Ihan vaan ystavallisesti ihmettelen, kun R&K:in on tehnyt tanne lukuisia tietokoneaiheisia toikkeja, muiden muassa. Ei modet oo asiasta kiinnostuneita ollenkaan? Meinaan siirtamisien muodossa.

Ja kun sita varten on olemassa oma alueensa... :confused: :confused: :thumbfh:

Eihan tasta nyt mitaan sen kummallisempaa probleemaa kannata paisuttaa... kunhan vaan ihmettelen ja oon jo pitkaan ihmetellyt... :dunno:

Micael

Micael
Sijainti
East of Eden
Nopeahuoli sanoi:
En haluis olla nettipolliisisi enka party booper millaan muotoa, mutta mika siina on, etta naa tietokone-aiheiset jutut eivat loyda tietaan tuonne juuri sita varten olevalle alueelle :confused:

Ihan vaan ystavallisesti ihmettelen, kun R&K:in on tehnyt tanne lukuisia tietokoneaiheisia toikkeja, muiden muassa. Ei modet oo asiasta kiinnostuneita ollenkaan? Meinaan siirtamisien muodossa.

Eihan tasta nyt mitaan sen kummallisempaa probleemaa kannata paisuttaa... kunhan vaan ihmettelen ja oon jo pitkaan ihmetellyt... :dunno:
Joo, mun puolesta tän voi siirtää asianmukaiselle osastolle. Ajattelin ekaks vaan että täällä tää tulee paremmin huomatuksi.

vermula

Well-known member
Mullon myös Ubuntu ja hyvin pelittää (paitsi pelejä) :thumbup:

Bobakki

@f1hog
Sijainti
En oo mistään kotosin
Mitäänhän en aiheesta tiedä, mutta muistelisin, että mulla aiheutti jokseenkin vastaavia ongelmia korruptoitunut näytönohjaimen ajuri.

Nopeahuoli

Pomo Hetteri
Sijainti
PDX, OR
McMike sanoi:
Joo, mun puolesta tän voi siirtää asianmukaiselle osastolle. Ajattelin ekaks vaan että täällä tää tulee paremmin huomatuksi.

Veikkaan kylla, etta naa paikalliset nortit ja help-deskerit kay tuolla tietokone-puolella varsin saannollisesti...

Veikkaan. En tieda. Ku en oo kumpakaan enka ole myos siella ikina kaynyt...

Tama tasta.

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
Nopeahuoli sanoi:

Hommahan johtuu ihan vaan siitä, että sä olet ymmärtänyt aluejaon idean täysin väärin.
Kysehän ei ole siitä, etteikö täällä saisi keskustella asiaakin. Vapaa puoli on sitä varten että sättäilynomaista keskustelua ei käytäisi asiapuolella. Ei sitä varten, että sillä estetään asiakeskustelu täällä.

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
McMike sanoi:
,,, tän laitteen kanssa.

Windowsin käynnistyksessä aina sama juttu: ekaks tulee valikko, jossa vaihtoehtoina on vikasietotila, vikasietotilan komentorivi, jne,,, ja alimmaisena normaali käynnistys. Tätä rumbaa pitää tehdä ainakin 6-8 kertaa,joskus enemmänkin, ennenkuin käynnistyy normaalisti, tai sitten ei.

Kone on tarkistettu läpikotaisin ja kaikki liittimet, laitteet sekä komponentit ovat ok eikä Dr.Watsonkaan raportoi minkäänlaisesta virheestä. Viruksestakaan ei ole kysymys, sillä sekin asia on tarkistettu useallakin ohjelmalla. Kiintolevykin on tarkistettu todettu olevan kunnossa kaikilta sektoreiltaan ja osiltaan

Toisella erillisellä kiintolevyllä oleva Linux Ubuntu käynnistyy normaalisti ja toimii moitteetta. Ubuntu- levyä käytettäessä Windows- levyn datakaapeli on irti.

Mikä perhana tätä Wintoosaa on alkanut vaivaamaan. Olisiko mun Windows CD viallinen ja ei niin ollen lataa ihan kaikkea, mitä asennuksessa pitäisi ladata? Mistä uus Windows cd tilalle. Käyttis on laillinen ja sillä on laillinen lisenssi, ei waretettu. CD-key on virallinen ja se puoli on kunnossa.

Taidan kohta siirtyä yksin omaan Linuxin käyttäjäksi jos tää wintosa ei ala pelittämään.

Käynnistyksen yhteydessä ladattavia ohjelmiakin on muuteltu ja koitettu tehdä lähes kaikki mahdollinen käynnistysohjelman normaalin toimimisen eteen. Mikään ei tunnu auttavan.

Olen näitten koneitten kanssa työskennellyt noin reilut kymmenen vuotta ja tällasta vikaa ei oo vielä eteen tullut kuin vasta nyt. Kaiken tietotaitoni olen käyttänyt ja nyt alakaa jo VITUTTAMAAN :jaska: :mad: :mad_old: :jaska: :mad: :D hupsista :mad_old: :jaska: :mad:

Oletko suorittanut tuon uudelleenasennuksen niin, että olet buutannut XP:n asennusrompulta ja sitten formatoinut levyn? Jos et, niin teepä se seuraavaksi.

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
Runar ja Kyllikki sanoi:
Oletko suorittanut tuon uudelleenasennuksen niin, että olet buutannut XP:n asennusrompulta ja sitten formatoinut levyn? Jos et, niin teepä se seuraavaksi.

...niin ja tietty BIOSista muistat muuttaa buuttausjärjestyksen niin, että CD:ltä buuttaaminen ylipäätään onnistuu.

Nopeahuoli

Pomo Hetteri
Sijainti
PDX, OR
Runar ja Kyllikki sanoi:
Hommahan johtuu ihan vaan siitä, että sä olet ymmärtänyt aluejaon idean täysin väärin.
Kysehän ei ole siitä, etteikö täällä saisi keskustella asiaakin. Vapaa puoli on sitä varten että sättäilynomaista keskustelua ei käytäisi asiapuolella. Ei sitä varten, että sillä estetään asiakeskustelu täällä.
Niin, en ma tota vaarin kasittanyt. Kyllahan ma taman asian juuri noin olen kasittanyt. Ihmettelinkin ihan toista juttua, joka tekstin sisaistamalla sielta valkenee.

Nimittain, mika on se juttu, etta vaikka aiheelle on oikeen oma alueensa, sinne ei postata. Se on se mita en tajua. Ymmarran taysin, etta mopo-toikkeja ym tulee tanne, kun niille ei ole omaa aluettaan, mutta jos ja kun palstan suunnittelija on vaivalla atk-jutuille alueen oikein bygannu, niin ei.

Meinaan ei oo ihan uutta sekaan, etta joku :rolleyes: tekee Vapaaseen asiallisen toikin ja sitte joku toinen :rolleyes: tulee ja alkaa hassuttelemaan siella. Josta taa eka joku :rolleyes: polttaa sitte pareensa, vaikka nimenomaan ollaan Vapaassa, jossa saa hassutella. Sita vartenhan taa on.

Noh, naa on vaikeita ymmartaa, tiedan...

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Sijainti
toalet
Moon nyt Noppiksen kanssa samalla linjalla. Toki tulee huomatuksi paremmin täällä kun täällä on enemmän kävijöitä mutta niinhän tulee hyvin huomatuksi henkilöautokin kevyenliikenteenväylällä.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Nopeahuoli sanoi:
Veikkaan kylla, etta naa paikalliset nortit ja help-deskerit kay tuolla tietokone-puolella varsin saannollisesti...

Veikkaan. En tieda. Ku en oo kumpakaan enka ole myos siella ikina kaynyt...

Tama tasta.
Mä en käy siellä koskaan. Periaatteesta ja kostoks! :thumbdown

...sitäpaitti vaikka kävisinkin, niin en kuitenkaan osais auttaa :doubtful:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
McMike sanoi:
,,, tän laitteen kanssa.

Kaverin koneessa (eli se, josta mun vikadiagnoosin mukaan hajos AGP-väylä, tuli meinaan sillointällöin virheilmoa näytönohjaimen ajureilta) oli muuten ihan sama juttu. Windows kaatui useinmiten, hyvällä tuurilla jäi kuudennella tai seittemmännellä buuttauskerralla pystyyn ja sen jälkeen toimikin ihan normaalisti, mutta ainakin Ubuntun Live-cd toimi laakista täysin ongelmitta. Muin logiikalla tuo johtui ihan siitä, että Ubuntu käyttää standardiajureita (ellei erikseen asenna jotain muuta), kun taas Windows latas asennus-cd:ltä suoraan ati-ajurit (tarkastin ja näin tosiaan oli), jotka todennäköisesti käyttivät noita näytönohjaimen ominaisuuksia ihan eritavoin hyväkseen, kuin Linuxin VESA-ajurit ja juuri tämä sitten sai kaatuilun aikaan. Mahdollisesti sun tapauksessas on kyse jostain samankaltaisesta. Esim. sun emosi piirisarjassa on vikaa, Windows lataa jo asennuksesta jotkut ko. piirisarjalle spezifioidut ajurit, Linux taas ei.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Runar ja Kyllikki sanoi:
On, tuli ilmi tuolla jossain toisessa otsikossa jossa asiaa jo ohimennen käsiteltiin.

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Mä nyt vaan ihemettelen Noppiksen halua olla nettipolliisisi ja party booper.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
McMike sanoi:
Joo, mun puolesta tän voi siirtää asianmukaiselle osastolle.
Tuli muuten tossa mieleen, että sä pystyt tekeen sen siirron ittekkin tai ainakin mä pystyin kerran siirtämään väärällä alueelle perustamani otsikon toiselle alueelle, tosin silloin siinä otsikossa ei vielä ollut kuin se aloituskommentti, joskaan en usko, että tuo asiaan vaikuttaa (?). Tais olla niitä ominaisuuksia, joihin on vain vipeillä oikeudet (eikös tästä ollu joskus puhetta).

Mulle tosin on ihan se ja sama onko tää otsikko tietsikkaalueella vaiko täällä, ei häiritte mua.

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
McMikesta tuli nyt mieleen se heppu, joka siinä yhdessä (pila)videossa heittelee tietsikoita ympäri toimistoa. :)

Nämä tietokoneongelmat on vuosien varrella "pahentuneet". Ennen kaikki oli jonkin verran yksinkertaisempaa. Tässä on tietysti parikin asiaa mikä voi olla syynä tällaiseen mielikuvaan. Systeemeistä on tullut entistä monimutkaisempia (on ehkä hankala ymmärtää tai osata kokonaisuutta detaljeista puhumattakaan) tai sitten aikaa myöten vaan on itse tipahtunut kelkasta tai ei ole koskaan siinä kelkassa ollutkaan. :D

Nettipoliisit ja party bobberit :thumbdown ;)

ps. Voisiko tän siirtää kilpavenepuolelle....

Jonkki

Press Play ►
Sijainti
Suomi Fineland
Toff-Opic:
En tajua tota ,,, käyttämistä. Jos on pakko käyttää, niin miksei sitten niin kuin kuuluu, eli "...".

Ton-Opic:
Samaa mieltä siitä että nää melkein kuuluis tietokoneet-alueelle. Jotkut pelottavat, koko kansaa jyrkähdyttävät tietoturvavaroitukset voikin laittaa tänne, koska ne kiinnostaa enemmän jokaista mattimeikäläistä, kuin yhden koneen käynnistysongelmat.

Eipä mulla muuta. TERVE!