Menee hermo,,,

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
Nopeahuoli sanoi:
Niin, en ma tota vaarin kasittanyt. Kyllahan ma taman asian juuri noin olen kasittanyt. Ihmettelinkin ihan toista juttua, joka tekstin sisaistamalla sielta valkenee.

Nimittain, mika on se juttu, etta vaikka aiheelle on oikeen oma alueensa, sinne ei postata. Se on se mita en tajua. Ymmarran taysin, etta mopo-toikkeja ym tulee tanne, kun niille ei ole omaa aluettaan, mutta jos ja kun palstan suunnittelija on vaivalla atk-jutuille alueen oikein bygannu, niin ei.

Meinaan ei oo ihan uutta sekaan, etta joku :rolleyes: tekee Vapaaseen asiallisen toikin ja sitte joku toinen :rolleyes: tulee ja alkaa hassuttelemaan siella. Josta taa eka joku :rolleyes: polttaa sitte pareensa, vaikka nimenomaan ollaan Vapaassa, jossa saa hassutella. Sita vartenhan taa on.

Noh, naa on vaikeita ymmartaa, tiedan...
.

Micael

Micael
Sijainti
East of Eden
Nyt se sitten on täällä pois vapaasta häiritsemästä.

Ongelma on edelleenkin olemassa ja keinot on aika vähissä. :jaska:

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
Formulanomi sanoi:
McMikesta tuli nyt mieleen se heppu, joka siinä yhdessä (pila)videossa heittelee tietsikoita ympäri toimistoa. :)

Nämä tietokoneongelmat on vuosien varrella "pahentuneet". Ennen kaikki oli jonkin verran yksinkertaisempaa. Tässä on tietysti parikin asiaa mikä voi olla syynä tällaiseen mielikuvaan. Systeemeistä on tullut entistä monimutkaisempia (on ehkä hankala ymmärtää tai osata kokonaisuutta detaljeista puhumattakaan) tai sitten aikaa myöten vaan on itse tipahtunut kelkasta tai ei ole koskaan siinä kelkassa ollutkaan. :D

Nettipoliisit ja party bobberit :thumbdown ;)

ps. Voisiko tän siirtää kilpavenepuolelle....
.

burb

.
McMike sanoi:
Ongelma on edelleenkin olemassa ja keinot on aika vähissä. :jaska:
Olikos se nyt niin että ongelmat alkoi ihan yht'äkkiä vai olitko lisännyt/vaihtanut komponentteja tai päivittänyt biosia tai jotain...?

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Mitä tohon Windowsin asennuslevykkeeseen tulee, niin se tuskin on viallinen, koska kyllähän se herjais, jos ei jotain tiedostoa sais luettua. Periaatteessa uuden saaminen ei oo ongelma, voit kopsata sen vaikka kaveriltas (eivät ole edes kopiosuojattuja) eikä tuo mun mielestä edes ole luvatonta, sillä lisenssithän ne on jotka ratkaisee eikä se, miltä cd:ltä se asennat. Tärkeetä tietysti on se, että et kopsaa Professional versiota, jos sulla on lisenssit Homeen (tai toistepäin), koska silloin sun serial numberis ei edes toimi. Mutta ei se vika siinä CD:ssä ole, kyllä mä edelleenkin lähtisin ettiin vika hardispuolelta, mutta kieltämättä vaikeehan sitä on ettiä :dunno:

Vanhako systeemi on kyseessä? Intel/AMD?

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
burb sanoi:
Olikos se nyt niin että ongelmat alkoi ihan yht'äkkiä vai olitko lisännyt/vaihtanut komponentteja tai päivittänyt biosia tai jotain...?
Mun ymmärtääkseni vika alkoi yhtäkkiä ja ilman, että koneen hardikseen oltais tehty minkäänlaisia muutoksia.

Jr-

Maximum Attack
Sijainti
Saviseutu
'Todennäköisesti joku virus.

Joudut ehkä poistamaan windowsin , formatoimaan, ja sitten asentamaan uudelleen.'

:D

http://www.f1-forum.fi/vb/showthread.php?t=7725

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
Runar ja Kyllikki sanoi:
Kai toi elämän hankkiminenkin on ollut sätissä esillä jo kauan aikaa sitten :rolleyes:

(anteeksi typerä postaus tietokone-puolelle, mutten malttanut olla kysymättä)

Micael

Micael
Sijainti
East of Eden
Nyt on sitten Wintoosa heitetty bittiavaruuteen ja koneeseen aennettu Ubuntu.
Toimii kuin junan vessa, vielä kun oppis käyttämään tätä.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
McMike sanoi:
Nyt on sitten Wintoosa heitetty bittiavaruuteen ja koneeseen aennettu Ubuntu.
Toimii kuin junan vessa, vielä kun oppis käyttämään tätä.
Onnea valitsemallasi tiellä :eek!:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Sam sanoi:
Miehekäs ratkaisu kuitenkin :thumbup:
EIKÄ OO! Miehekäs ratkaisu olis päinvastoin just se, että PISTÄN HAMPAAT IRVESSÄ SEN SAATANAN WINDOWSIN TOIMIMAAN VAIKKA SIIHEN MENIS VUOS!!! :mad_old:

Tässä mentiin siitä, missä aita on matalin :nope:

Micael

Micael
Sijainti
East of Eden
No enhän mä antanut periksi sille Wintoosalle. Linux Ubuntu on toisella kovolla ja XP toisella, pääkäyttöjärjestelmänä.

Ongelman ydin oli XP:n SP 2 viimeaikaisine päivityksineen. Nyt on koko sp2 hylätty ja sitä ei enää ladata, homma toimii paremmin ilman SP2:n ongelmia.

Koko homman nimi oli se, että SP2 toi mukanaan joukon näytölle sopimattomia päivityksiä ja yhteensopimattomuus näytön kanssa aiheutti koko järjestelmän kaatumisen ja käynnistysongelmat. Vika lienee ollut ACPI-rajapinnassa (PnP-laitteet) ja niiden päivityksissä ja niin ollen jonkun siellä esiintyneen ristiriitaisuuden vuoksi nuo ongelmat esiintyivät.

Nyt homma toimii ja mä oon helekatin väsynyt.

GOOD NIGHT!!!

Micael

Micael
Sijainti
East of Eden
No joo,,, kun sammutin koneen ja seuraavan kerran sen sitten taas käynnistin niin johan kärähti. Muutama emolevyn konkka pois pelistä ja näytönohjaimessakin palamisjälkiä joten emolevy ja näytönohjain uusiksi.

Katsotaan sitten, mitä tuleman pitää,,,

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
McMike sanoi:
No joo,,, kun sammutin koneen ja seuraavan kerran sen sitten taas käynnistin niin johan kärähti. Muutama emolevyn konkka pois pelistä ja näytönohjaimessakin palamisjälkiä joten emolevy ja näytönohjain uusiksi.

Katsotaan sitten, mitä tuleman pitää,,,
enkömäsanonuettäsoonhardisvika :doubtful:

Jos kävi paska tuuri, niin kärähti sulta sitten samalla prossu ja kaikki muutkin mahdolliset kortit. Kovalevyt ja cd/dvd-asemat tuskin kuitenkaan eikä varmaan virtalähdekkään paitti jos se oli just toi virtalähde, joka koko homman aiheutti...