Mercedes-AMG Petronas 2017: Bottas #77 & Hamilton #44

OriginalFormulastara

Well-known member
Liittynyt
22.2.2017
Viestit
338
Eiköhän datavertailu maistu molempiin suuntiin. Mikä on tallin yhteinen etu mestaruuksia tavoitellessa.
Täyttä spekulaatiota. Hamilton voi ja statuksellaan pystynee pitämään oman datansa itsellään. Tämä on tietenkin myös spekulointia mutta linjassa Lewiksen aiemman kommentin kanssa, jossa hän vaati datan pitämistä kuljettajakohtaisena. Valitettavasti linkkiä en muista -kommentista on aikaa aika lailla.
 

delorean

Well-known member
Liittynyt
30.1.2009
Viestit
3255
Sijainti
JKL
Täyttä spekulaatiota. Hamilton voi ja statuksellaan pystynee pitämään oman datansa itsellään. Tämä on tietenkin myös spekulointia mutta linjassa Lewiksen aiemman kommentin kanssa, jossa hän vaati datan pitämistä kuljettajakohtaisena. Valitettavasti linkkiä en muista -kommentista on aikaa aika lailla.
Tähän kommenttiin Toto totesi että kysymys koski sitä mihin suuntaan Lewis haluaisi sääntöjä vietävän jos hänellä olisi valta, ja sanoi myös että tieto kulkee Mersulla kumpaankin suuntaan koska tallin etu menee kuskien edelle... Eli ei taida olla Lewiksella valtaa päättää moisesta... Ja miksi olisikaan...
 

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
Se on kyllä hitaammalle kuljettajalle hyvä uutinen, että data liikkuu molempiin suuntiin.
 

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
Juu, mutt ferrarikimir varmaan viittasi tuohon taannoiseen Hamiltonin kommenttiin, että molempien kuskien tulee pärjätä itse eikä kopioida toista. Siksi hassua, että maistuu kuite Bottaksen datat nyt :) Insinöörit toki saa kaiken datan luonnollisesti, Hamiltonin mukaan siis.
 
Viimeksi muokattu:

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Juu, mutt ferrarikimir varmaan viittasi tuohon taannoiseen Hamiltonin kommenttiin, että molempien kuskien tulee pärjätä itse eikä kopioida toista. Siksi hassua, että maistuu kuite Bottaksen datat nyt :) Insinöörit toki saa kaiken datan luonnollisesti, Hamiltonin mukaan siis.
Kuten delorean tuossa ylhäällä totesi, niin kysymys oli siitä, mitä Hamilton tekisi, jos saisi asian päättää. Hamiltonhan ei sitä päätöstä tee, saako Bottas hänen tai hän Bottaksen datat. Tallin etu tietenkin on, että kumpikin tiedot saa ja pääsevät näin parantamaan ajoaan sekä omaa setuppia.

Tokihan tiedon jakaminen mahdollistaa myös sen, että testiohjelmaa voidaan jakaa. Nythän esim. Hamilton ei ajanut märällä lain. Olisi kerennyt pienen pätkän ajaa, mutta jätti tilaisuuden käyttämättä ja Valtteri ajoi jo aamupäivällä.
 

Mr Hindsight

Well-known member
Liittynyt
20.3.2016
Viestit
1145
Aletaan kohta lähestymään taas kauden 2008 kauheuksia noilla härpäkkeillä. Josko taas pian olisi aika yksinkertaistaa sääntöjä.
 

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Voivat jo toimia suoraan Alien - Covenant leffan mainostajina noine ufoulokkeineen.
 

amiraali

Super Moderator
Ylläpitäjä
Liittynyt
22.4.1999
Viestit
8809
Laitetaan vielä lähikuva päivityksestä.

 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2657
Autoa on kevennetty, jotta balanssia voidaan säätää siirrettävillä lisäpainoilla. Myös akseliväliä on lyhennetty, minkä pitäisi auttaa Mersun rengasongelmissa.

Lähde: Joe Saward
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7516
Kaiken kukkuraksi molemmille kuskeille tulee kokonaan päivitetty voimayksikkö (moottori, turbo, MGU-K, MGU-H).
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4218
Onpa Mersussa härpäkettä, badge boardit, siipi sen yläpuolella, etukameroiden kiinnikkeet, "diffuusori" nokan alapuolella jne...

Todellakin olisi syytä päivittää sääntöjä härpäkkeiden osalta!
 

Jv

Well-known member
Liittynyt
14.1.2017
Viestit
180
Eli mersu näki jo talvitesteissä, että pitempi akselinväli ei toimi parhaalla mahdollisella tavalla(onkohan kyse renkaiden toiminnasta?), ja nyt Barceloonaan tuodaan käytännössä uusi auto, jossa on kuulemma lyhyempi akselinväli. Pyritäänköhän näillä massiivisilla aerodynamiikka uudistuksilla kompensoimaan tuota df menetystä.Pitemmän akselivälin autolla nimenomaan haettiin aerodynamiikka hyötyjä, muunmuassa enemmän "tilaa" lattialla, kapeammat ponttoonit jne.
 
Viimeksi muokattu:

Jv

Well-known member
Liittynyt
14.1.2017
Viestit
180
Vois kuvitella, että siinä on aika isot riskit tuoda näin mittavia uudistuksia kesken kauden.
 

Rentta

Well-known member
Liittynyt
22.7.2010
Viestit
6702
Sijainti
Täällähä mä
Onpa Mersussa härpäkettä, badge boardit, siipi sen yläpuolella, etukameroiden kiinnikkeet, "diffuusori" nokan alapuolella jne...

Todellakin olisi syytä päivittää sääntöjä härpäkkeiden osalta!
Aletaan kohta lähestymään taas kauden 2008 kauheuksia noilla härpäkkeillä. Josko taas pian olisi aika yksinkertaistaa sääntöjä.
Jakaa fanien keskuudessa mielipiteitä nuo aero härpättimet. Itse tykkään niistä, näyttää nopealta ja futuristiselta + ovat mielenkiintoisia.
 

Krtecek

Pirkanmaan tietäjä
Liittynyt
25.5.2015
Viestit
837
Jakaa fanien keskuudessa mielipiteitä nuo aero härpättimet. Itse tykkään niistä, näyttää nopealta ja futuristiselta + ovat mielenkiintoisia.
Onhan se noinkin. Mitä enemmän härpättimiä, sitä enemmän on haettu pienistä yksityiskohdista vauhtia. Mikä kieltämättä on mielenkiintoista.
 
Ylös