comm
Well-known member
- Liittynyt
- 25.3.2012
- Viestit
- 4162
Nyt alkaa Mesellä näyttämään entistä kehnommalta. Yhteistyökumppanit alkavat saamaan konttaamisesta tarpeekseen ja alkavat jo nyt katsella uusia mahdollisuuksia
Auto on todennäköisesti myös historian surkein Lewiksellä. Jotain expirements siellä oli tehty, mutta minun ymmärryksen mukaan myös Russell on niitä tehnyt. Mielestäni nyt tässä ei ole ollenkaan kyse samanlaisesta tilanteesta kuin 2022. Russellilla ei näytä olevan enää vapauksia tälläisissä asioissa kuten ensimmäisellä kaudellaan, vaan näissä asioissa toimitaan tiiminä. Tälläisen kuvan itse olen saanut tilanteesta.Onhan siellä tallin toimesta kerrottu, että tämä ajaa osan viikonlopusta säätöjä. Ei se aiemminkaan toiminut, vaikka taisi jotain tuoda tallille, mutta nyt mennään historian surkeinta kauden alkua.
Yhdessä ketjussa oli isompikin juttu siitä, mutta tässä nyt jotain
Saudeista
https://www.skysports.com/amp/f1/news/12433/13094219/mercedes-working-on-fundamental-issues-ahead-of-australian-gpafter-lewis-hamilton-calls-for-big-changes
Aussit
https://racingnews365.com/wolff-explains-dramatic-off-day-for-hamilton
Itsellä alkaa herätä pikkuhiljaa sellainen epäilys että onko Toto Wolff kuitenkaan lopulta se oikea henkilö nostamaan Mersu tuolta? Tällä hetkellä ratsastaa sen turvin että voitti kahdeksan mestaruutta putkeen. Mutta miten iso merkitys Totolla loppujenlopuksi edes oli noissa mestaruuksissa? Pitkän aikaa moottori oli niin ylivoimainen että olisivat voittaneet kaiken ilman tallipäälikköäkin, ja myöskin auttoi varmaan sekin että tallissa oli historian kaikkien aikojen paras kuljettaja. Esim Hornerilla ei koskaan ole ollut tälläisiä etuoikeuksia, ja silti tulokset ovat olleet aivan ennennäkemättömät.Nyt alkaa Mesellä näyttämään entistä kehnommalta. Yhteistyökumppanit alkavat saamaan konttaamisesta tarpeekseen ja alkavat jo nyt katsella uusia mahdollisuuksia
Ei pelkällä hyvällä moottorilla tee sen enempää kuin Mäkki teki tuolloin tai VCarb silloin ja nyt, mutta ei tuo Toton touhu näytä tällä hetkellä ihan johdonmukaiseltakaan. Taapertamista nyt jo komatta vuotta ja tallia vaivaa aivo- ja kuljettajapako.Itsellä alkaa herätä pikkuhiljaa sellainen epäilys että onko Toto Wolff kuitenkaan lopulta se oikea henkilö nostamaan Mersu tuolta? Tällä hetkellä ratsastaa sen turvin että voitti kahdeksan mestaruutta putkeen. Mutta miten iso merkitys Totolla loppujenlopuksi edes oli noissa mestaruuksissa? Pitkän aikaa moottori oli niin ylivoimainen että olisivat voittaneet kaiken ilman tallipäälikköäkin, ja myöskin auttoi varmaan sekin että tallissa oli historian kaikkien aikojen paras kuljettaja. Esim Hornerilla ei koskaan ole ollut tälläisiä etuoikeuksia, ja silti tulokset ovat olleet aivan ennennäkemättömät.
Mutta nythän Toton kyvykkyys tallipäällikkönä punnitaankin mielenkiintoisella tavalla. Pystyykö nostamaan Mersun takaisin huipulle? Ennen kuin tuon näyttää niin tallipäällikkönä esim Hornerin kanssa samalle viivalle en häntä koskaan nosta.
Tuon tekstin perusteella itse ymmärsin kyllä niin, että öljynpaineet hävisi ja sen myötä "varotoimena" sammui itsestään. Ei kai varikolta käsin nykypäivänä ole edes mahdollista sammuttaa tai säätää mitään muutakaan.Talli sammutti Hamiltonin moottorin säästääkseen sitä. Ehkä näin parempi kun oltiin kuitenkin pistesijojen ulkopuolella.
Joo näin oli. Allison muotoili asian erikoisesti "best you can do is to kill it there".Tuon tekstin perusteella itse ymmärsin kyllä niin, että öljynpaineet hävisi ja sen myötä "varotoimena" sammui itsestään. Ei kai varikolta käsin nykypäivänä ole edes mahdollista sammuttaa tai säätää mitään muutakaan.
Kannattiko vaihtaa Russeliin? Jos Hamilton saisi myllyttää Bottasta, voittoja tulisi vieläkinKyllä on talli mennyt alas Bottaksen lähdön jälkeen.
Lopulta savustettiin koko tallista ulos! Hamiltonilla oli paha aavistus ettei Bottasta pitäisi vaihtaa Russelliin. Pelkäsikö joutuvansa kakkoskuskiksi...
Toto hieroo "suolaa haavoihin". Tulee muuten mielenkiintoista jos Ferrari ja Mersu ovat lähellä toisiaan niin nyt saa Russellikin hyvällä omalla tunnolla täräyttää Hamiltonia kylkeen tai konttiin.Lopulta savustettiin koko tallista ulos!
Samaa olen itsekin miettinyt. Jotenkin esimerkiksi nuo Verstappen kosiskelut yms. vaikuttavat vähän kummallisilta, ehkä jopa hiukan epätoivoisilta. Mainitsi myös naurettavan väitteen että Verstappen on vahvin kuski sarjassa, minkä voi hyvinkin tulkita pieneksi kuitiksi Hamiltonin suuntaan.Toto muuten vaikuttaa aika katkeralta tästä siirrosta, vaikka yrittää kovasti muuta aina vakuutella. Teki itse aika Rellut kuitenkin.
Tuorein tapaus Qatarista, jossa se olikin Hamilton joka käänsi päin. Nyt kun tarkemmin miettii niin Hamilton taitaa kolistella muiden autojen kanssa ja Russell kaiteiden kanssa.Eikös se ole jo pari kertaa sen tehnyt ja Toto rientänyt aina avuksi selittelemään.
Eiköhän tuo ole hyväntahtoista läpän heittoa, mutta muuten ilman muuta menetys Mersulle pr-kannalta.Ehkä se siiven kuva kannattaa antaa Hamille, kun muuten sitä ei todennnäköisesti tulevaisuudessa juuri näe.
Toto muuten vaikuttaa aika katkeralta tästä siirrosta, vaikka yrittää kovasti muuta aina vakuutella. Teki itse aika Rellut kuitenkin.
Ham lähti Russellin takaa pehmeällä renkaalla, niin mitäs luulet, että oliko tallin tarkoitus pitää järjestys tälläisenä ja Hamin tarkoituksena ajella pehmeällä kuminsa loppuun mediumien takana, vaiko tarkoitus nimenomaa, että Ham sieltä nousisi edelle. Myös Russell ensimmäisenä.pyytelee anteeksi sokeuttaan tilanteessa.Tuorein tapaus Qatarista, jossa se olikin Hamilton joka käänsi päin. Nyt kun tarkemmin miettii niin Hamilton taitaa kolistella muiden autojen kanssa ja Russell kaiteiden kanssa.
Ah, vanha kunnon salaliitto jossa Ham aseella uhaten pakotettiin julkisesti ottamaan 100% syyt niskoilleen. Jos jotain ymmärtää racingista niin startin ensimmäisessä mutkassa ei vaihdella sijoituksia.Ham lähti Russellin takaa pehmeällä renkaalla, niin mitäs luulet, että oliko tallin tarkoitus pitää järjestys tälläisenä ja Hamin tarkoituksena ajella pehmeällä kuminsa loppuun mediumien takana, vaiko tarkoitus nimenomaa, että Ham sieltä nousisi edelle. Myös Russell ensimmäisenä.pyytelee anteeksi sokeuttaan tilanteessa.
Edelleen olen sitä.mieltä, että tämä oli tarkoitettu kuvio tilanteeseen.
Ekassa mutkassa kisaa ei tosiaan voiteta, mutta Hamin ei varmasti ollut tagkoitus jäädä sinne taakse ajelemaan kumejaan loppuun.Ah, vanha kunnon salaliitto jossa Ham aseella uhaten pakotettiin julkisesti ottamaan 100% syyt niskoilleen. Jos jotain ymmärtää racingista niin startin ensimmäisessä mutkassa ei vaihdella sijoituksia.
Usko pois, kenelläkään gridillä olevista ei ole tarkoitus jäädä kenenkään taakse, mutta se ei ole mikään selitys että oli kiire tuon edelle ja siksi kolisi, vaan tilanne oli arvioitu väärin.Ekassa mutkassa kisaa ei tosiaan voiteta, mutta Hamin ei varmasti ollut tagkoitus jäädä sinne taakse ajelemaan kumejaan loppuun.
No nyt on jo uusi kausi