Mercedes-AMG Petronas 2021

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
5040
Ei Antonellin testiajo mun mielestä kosahtanut paineiden takia vaan liialliseen yliyrittämiseen.. Alotti aivan liian kovaa, likainen ajamaton rata jne. Kun olisi pitänyt vaan nauttia ja kiristää pikkuhiljaa kohti loppua. Vaikka meni perseelleen niin vaikutuksen teki..
Eikös liiallinen yliyrittäminen juuri johdu paineista? Onhan näitä nähty, mm. Perez, Mick Schumacher, kaiteissa ollaan kun media ja pomot luovat paineita tuloksista.

Antonellia on niin paljon rummutettu, sitten laitetaan kotiyleisön eteen vetelemään vähän "harkkoja" niin totta kai kloppi vetää lapun lattiaan like never before kuin teinibemari koulun parkkipaikalla.
 

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
5040
Heh, jos sipuli kuulottuu FP1:ssä ajettaessa, niin mikä se paine on kisassa? Ettei Christianin taas tarvii ens kaudella arvailla, että tekivät virheen, kun antoivat suoraan tallipaikan isossa tiimissä.
Ei kyllä tule vastaavaa tapausta mieleen, jossa talli kertoo vapaiden harkkojen olleen liian painealtis tilanne tulevalle F1-kuskille, ja varmasti sitä oli kun ottaa huomioon millaisessa valokeilassa Antonelli on ollut. Lähinnä kertoo millaiseen prässiin Mersu laittaa nuoren klopin ensi kaudella huipputallissa.
 
Viimeksi muokattu:

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
5396
Veukkaan että Mersu ja Russell saa markotilta runtua ensi kaudella. Nyt on Kimi-lasit asetettu vahvasti nenälle! 🤓
 

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
5040
Veukkaan että Mersu ja Russell saa markotilta runtua ensi kaudella. Nyt on Kimi-lasit asetettu vahvasti nenälle!
Mersulla tuskin mikään muuttuu. Renkaita kokkaileva dickhead pysyy tallissa, jonka takana tallikaveri pitää parempaa vauhtia kunhan ei ole mitään kokeellisia säätöjä pakotettuna alla.
 

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
5040
Onko se sitten koelaboratorion vetovastuun vaihto edessä. Hamilton esittelee mitkä palikat joudut laittamaan alkukaudesta jos homma tökkii vastaan.
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
4197
Mese joutuu lopettamaan auton kehityksen Russellin romutusten vuoksi.
Silloin Alonson perästä ajeli seinään ja nyt nämä kaksi, mutta ei kai siellä sen enempää näitä ole? Tietysti kolme autoa tuusannuuskaksi maksaa sekin jo.
Russell tosin itse ehti jo sanomaan, että tallilla ei ole ongelmia budjettikaton kanssa, kun oli puhe Hamiltonin moottorin vaihtamattomuudesta ja uusiksi sen jälkeen, kun Toto alkoi viime vkl jälkeen budjetista porisemaan, niin tiedä näistä. Kivoja otsikoitaha näistä saa.

https://www.motorsport.com/f1/news/mercedes-forced-to-halt-f1-upgrades-as-crash-damage-costs-bite/10668244/
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15012
Aika tuuliviirimenoa sitten Mersulla mikäli noin.

Enemmän odottaisi lähinnä Ferrarilta silloin kun La Famiglialla olisi jokin kriisiaika menossa.
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
5396
Testihommat jatkuu Hämiksellä.

Tämän kauden jälkeen Ferrarille siirtyvä Lewis Hamilton ei tule koskaan ajamaan Mercedeksen W16-autoa, mutta hänellä tulee olemaan silti iso rooli ensi kauden kilpurin kehitystyössä.

Mercedes antaa ymmärtää, että he tavallaan uhraavat Hamiltonin loppukauden kisoissa.

Mercedes aikoo hyödyntää nimenomaan Hamiltonia kehittäessään ensi kauden autoa George Russellille ja Kimi Antonellille.

- Se on meille varmasti hyvä tilaisuus tehdä vähän enemmän kokeiluja kilpailuviikonloppuisin. Meille tärkeintä on varmistaa, että olemme tehneet tärkeät asiat oikein ennen ensi kautta, johtava insinööri Andrew Showlin kertoo Mercedeksen julkaisemalla videolla.

- Emme tuo autoon enempää suuria päivityksiä, mutta meillä on vielä paljon mahdollisuuksia kokeilla erilaisia asetuksia ja käyttää kahta eri autoja niiden vertailuun, Showlin jatkaa.

Valtteri Bottas saattaa ottaa myös suurta roolia W16:n kehitystyössä. Bottaksen on vihjailtu palaavan Mercedekselle testi- ja varakuljettajan roolissa, mikäli jatkosopimusta Sauberille ei irtoa.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15012
Mercedes on tunnetusti ollut aivan viime vuosia huomioimatta ylivoimaisesti muilla tavoin menestyin talli F1:ssä ainakin turboaikakauden uuden tulemisen myötä.

Ja melko hyvin kaikkiaankin heti kun vuosien 2010-2012 oppivuodet välillä tuskallisinakin kasvun vuosina olivat lajissa ohi osin myös ehkä vielä vuoden 2013 tapaan.

Tosin jo vuonna 2013 mikäli sääntömuutokset kesken kauden olisivat koskeneet jo aiempaa puolta kautta tai heti alkuun niin olisi tullut tiukkaa tai paljon tiukempaa Sebastian Vettelille ja Red Bullille olla mestari kuin oli.

Joka tapauksessa Mercedes näinä vuosina on herättänyt omia mielipiteitään puolesta ja vastaan. Eräällä tavalla se muutenkin on melkoinen erikoisuus tallina:

Se on toki Mercedes, mutta sen omistajuuspohja on monimutkainen ja siinä on monta yhtälöä matkassa eikä sitä oikein aina nähdä oikein menestyksestään huolimatta juurikaan saksalaisena vaikka muutoin toki Saksaa sen menestys sinänsä on hyödyttänyt.

Menestyksestä huolimattakin välillä harmitteluja tai herjailuja on kuulunut ja ajoittain ne ovat olleet kovempia etenkin silloin kun ei ole menestys ollut sitä parasta mahdollista.

Mercedekselläkin kun on myös brittipuolta edeltäjineen ja välillä on ollut japanilaisuuttakin takana.

Vähäisemmin puhuen ja oikein mutkien kautta puhuen Mercedes on muutenkin ollut näinä vuosina tai sittemmin on viime vuosina muuttunut enää puhtaammasta saksalaisomistuksesta yhä selvemmin ehkä vain noin puoliomisteiseen suuntaan mitä tulee kokonaiskannasta kiitos puolimerkittävien pääosakkaiden tai pienempien vähemmistöosakkaiden.

Mielenkiintoisesti osin tallin kansainvälisyyttä miettienkin ja Malesian yhä vähäisempää innostusta F1:siin viime vuosina Sepangin F1-kisan menetettyään silti muuan Petronas on yhä tallin muu sponsoroija ja omistaja sellaisenaan.

Petronas viettää muuten sellaisenaan nimeltään ja olemassa olonsa selvempiä 50-vuotisjuhlia tänä vuonna.
 
Ylös