Haastoihan Hamilton lähdössä Verstappenia ja varmaan idea oli päästä edelle, mutta ei ihan riittänyt. Samalla optiona aikainen turva-autokortti. Rääkyihän Verstappenkin väärää taktiikkaa radioon, mutta ketäpä se kiinnostaa kun zoomaillaan suurennuslasilla Hamiltonin pilttuuseen. Ei siellä muillakaan mene aina taktiikat kuin kusi lumeen, mutta ei niistä tehdä tälläistä numeroa. Sama juttu näiden koekaniinijuttujen kanssa että Hamilton olisi gridin ainoa kuski joka joutuu testailemaan jotain ja kaikki muut saavat ajaa pelkästään kilpaa.
Ja siitä ei pääse yli eikä ympäri että Hamiltonin vauhti hardeilla oli surkeaa.
Mitä se olisi Hamin kisaa muuttanut, jos olisi päässyt Maxin edelle? Olisi joka tapauksessa joutunut tulemaan aika pian varikolle ja sijoitus silti käytännössä taas sama siellä keskisakissa ruuhkassa. Russellin suhteen asia olisi ollut erilainen, jos Ham olisi siinä edellä tulpannut loppuun ajetuilla pehmeillä Maxia, mutta eihän nyt vanhoilla pehmeillä ollut minkäänlaista saumaa omaa kisaa rakentaa, vaikka miten pyörittelisi, ellei olisi jollain konstilla päässyt johonkin 20s kaulaan. Edes turva-auto ei olisi muuttanut tilannetta, kun oli kärkijoukossa. Pehmeillä ei tainnut lähteä kuin joku takaa, jolla olisi ollut sauma nousta taas turva-auton kanssa.
Startti ja kiihdytys oli kuitenkin Hamilla ihan kärkiluokkaa, paremmat, kuin edellä Maxilla, eikä silti päässyt edes lähelle ohitusta, kun rata on yksi huonoimmista moiseen lyhyen lähtösuoran kanssa.
Ham oli joku 10 kierrosta ennemmin varikolla vaihtamassa kovia, niin tottakai siinä kohta, kun muut tulevat vaihtamaan, niin näiden vauhti on parempaa. Ja jouduttuaan sinne keskisakin ruuhkaan ja raivaamaan puolenkymmentä sijaa itseään ylöspäin, niin renkaat loppuivat Yukin perässä. Sama olisi käynyt, vaikka olisi alussa päässyt Maxista ohi. Ei ehkä ihan niin kauas, mutta ei montaa sijaa edemmäksikään.