Muucconen
Well-known member
- Liittynyt
- 2.9.2018
- Viestit
- 1478
Kaikella kunnioituksella Horneria kohtaan… kyse lienee hieman eri mittaluokan asiasta.Uskoohan muutama hassu, että Horner on lähettänyt jotain kikkelikuviakin.
Kaikella kunnioituksella Horneria kohtaan… kyse lienee hieman eri mittaluokan asiasta.Uskoohan muutama hassu, että Horner on lähettänyt jotain kikkelikuviakin.
Omasta mielestä aika-ajot on Hamiltonille melkein jopa heikkous, mikä nyt on tietysti vähän hassusti sanottu kaikkien aikojen eniten paaluja ajaneesta kuskista. Mutta tosiaan Rosberg laittoi hyvin hanttiin ja Bottaskin oli ajallisesti suhteellisen varsin lähellä, vaikka ei Alfalla enää miltään erikoiselta aika-ajajalta ole näyttänyt. Lewiksen isoimmat vahvuudet kuitenkin tosiaan ehdottomasti kisa-matkalla.Aika-ajoissa Nico Rosberg pystyi kyllä ihan samaan kuin Lewis Hamilton. Kun miehet olivat tiimikavereita Mercedeksellä, Hamilton voitti Nicon 42 kertaa aika-ajoissa, kun taas Nico voitti Hamiltonin aika-ajoissa 36 kertaa. Hyvin tasaista siis.
Hamilton oli yleisesti ottaen parempi kisavauhdissa, sekä märällä kelillä.
Mutta kyllä Nico Rosberg oli melko lähellä Hamiltonia, paljon lähempänä kuin esimerkiksi Valtteri Bottas. Täytyy muistaa, että Hamilton voitti maailmanmestaruuden vasta viimeisessä kisassa myös kaudella 2014, eli Nico pystyi taistelemaan tittelistä ihan loppuun asti.
Linkissä näkee hyvin Hamiltonin ja Rosbergin keskinäisen statistiikan.
https://www.skysports.com/f1/news/12433/10684216/lewis-hamilton-nico-rosberg-the-final-mercedes-head-to-head-record
Se meni kuule niin päin, että vielä Malesian konerikon jälkeenkin hänellä oli kaikki langat omissa käsissään. Voittamalla kaikki jäljellä olevat kisat olisi mestaruus irronnut, mutta pää petti heti seuraavassa kisassa Japanissa. Voitto meni omaan ajovirheeseen.Niin pisteissä "hävisi" Russelille tunnetusti sen takia että toimi koekaniinina tallille ensimmäiset kahdeksan kisaa kaudella 2022, jonka jälkeen sitten tietysti keräsi enemmän pisteitä kuin Russell. Kaudella 2016 "hävisi" Rosbergille Malesian konerikon takia, ja muiden hänestä riippumattomien syiden takia. Ymmärrät pointin.
Vähän kuin Schumacher 1999. Piti kisata mestaruudesta, niin ajoi jalan poikki.Eli tossa oli malliesimerkki sulamisesta ja henkisen kantin pettämisestä. Kun olisi pitänyt alkaa ajamaan tosissaan, niin Hamiltonin pää petti ja mokasi. Ei siis mikään kovin vahva kuski henkisesti.
On tuo Lewisin tilasto tallikavereita vastaan melkoisen kova kuitenkin edelleen, vaikka toki nämä tappiot Russelille jonkinlaisen kuprun siihen tekee. Harvalla jos kellään kuitenkaan on noin kovan luokan tallikavereita ollut vastassa läpi uran.Jos Hamilton ottaa tämänkin kauden kuokkaan Russellilta niin Hamiltonin uralle mahtuu neljät turpakäräjät tallikaverilta. Vettelikin otti taantumapäissään vain kolmesti turpaan. Melko pysäyttävä fakta maailmanmestareiden kategoriassa.
Kun niin tarkasti tilastoidaan niin korjataan nyt kuitenkin Schuminkin osalta:
Vai että Schumia ei muka kukaan olisi pystynyt lyömään samalla autolla? Aika rohkea väite täytyy sanoa! Schumacher ajoi lähes koko uransa sarjan historian selvimmällä ykköskuskin statuksella, ja sitten kun sitä statusta ei enää ollut, hänet lyötiin neljä kertaa putkeen.Mielestäni on myös niin, että kun urat ovat pidentyneet, niin on luonnollista että kovat mestarit eivät millään ole enää viimeisinä vuosina parhaimmillaan. Ei se silti poista menneisyyden saavutuksia. Vaikka esim. Schumacher olisi voinut jättää paluun tekemättä, ei se silti poista sitä, että 90-luvun ja 2000-luvun Schumacheria ei olisi kukaan voittanut samalla autolla. Toki tyylikkäämpi kiistatta lopettaa äärimmäisellä huipulla. Sitä on mahdoton tietää, onko Hamilton hidastunut vai onko Russell miten kova, kiistatta kuitenkin ainakin Bottasta röyhkeämpi. Testailuteoriat yms. nyt voi unohtaa.
Kiitos kun lisäsit Nelson Piquetin jonka kanssa ajoi 3 kisaa, nyt on tarkempiKun niin tarkasti tilastoidaan niin korjataan nyt kuitenkin Schuminkin osalta:
Titles: 4
Wins: 81
Poles: 92
Se on ihan totta, että Schumacher oli koko ensimmäisen uransa kiistaton ykköskuljettaja eikä kakkoskuljettajaksi varmaan edes yritetty ketään äärimmäisen kovaa vastustajaa. Täytyy kuitenkin muistaa, että kyllä Schumacherin tallikaverit olivat ennen kakkoskuksiksi joutumistaan ihan kovien kuljettajien maineessa, ja ns. "kakkoskuskittuminen" tapahtui sitten luonnostaan. Mielipiteitähän nämä ovat eikä varmaa faktaa voi saadakaan, mutta Schumacher oli etenkin 90-luvulla mielestäni selkeästi muita parempi. Esim. vaikka kaudet 1995-1997. 1994 Benettonin laittomuuksista on puhuttu loputtomasti ja vaikka se olisikin faktaa, Schumacher voitti mestaruuden silti Williamsia hitaammalla autolla.Vai että Schumia ei muka kukaan olisi pystynyt lyömään samalla autolla? Aika rohkea väite täytyy sanoa! Schumacher ajoi lähes koko uransa sarjan historian selvimmällä ykköskuskin statuksella, ja sitten kun sitä statusta ei enää ollut, hänet lyötiin neljä kertaa putkeen.
Michael Schumacher oli koko uransa ajan loistava kuljettaja, siitä ei epäilystäkään. Schumin ympärille ei olisi koskaan rakennettu tiimiä, jos hän ei olisi ollut hyvä. Silti Schumin uraa tulee aina varjostamaan se, että samalla autolla kenellekään ei annettu mahdollisuutta haastaa häntä, ja sitten kun annettiin niin häntä lähestulkoon dominoitiin.
Jo Benettonin aikana muistan kun liikkui paljon huhuja, että Schumacherille olisi järjestetty laittomia juttuja, jotka teki autosta nopeamman kuin tallikaverin. Taisi olla Jos Verstappen, joka sanoi myöhemmin sitten varmaksi, että se piti paikkansa. Ferrari ajoista ei tarvitse edes puhua, kirsikkana kakun päälle kun lähti vielä Räikköstä karkuun eläkkeelle.
5 kisaa, nyt vähän tarkkuutta juttuihisi TeamVerstappen.Kiitos kun lisäsit Nelson Piquetin jonka kanssa ajoi 3 kisaa, nyt on tarkempi
5 kisaa, nyt vähän tarkkuutta juttuihisi TeamVerstappen.
Eikös Hamilton - Russell vertailussakin pilkota kausia palasiksi, niin mikä nyt estää Piquetia pitämästä Schumin tallikaverina?
Joo kyllä Schumi kova, ei sitä voi oikein mitenkään kiistää. Pieni kysymysmerkki vain jäänyt siitä ihan absoluuttisesta tasosta minulle ja monille muille. Jos katsoo vaikka miten joku Verstappen on nyt myllyttänyt tallikavereitaan ykköskuskin statuksella, mutta sitten kun on ajanut ns "equal statuksella" Sainzia ja Ricciardoa vastaan, niin ei se meno ole sitten ollut läheskään samanlaista.Se on ihan totta, että Schumacher oli koko ensimmäisen uransa kiistaton ykköskuljettaja eikä kakkoskuljettajaksi varmaan edes yritetty ketään äärimmäisen kovaa vastustajaa. Täytyy kuitenkin muistaa, että kyllä Schumacherin tallikaverit olivat ennen kakkoskuksiksi joutumistaan ihan kovien kuljettajien maineessa, ja ns. "kakkoskuskittuminen" tapahtui sitten luonnostaan. Mielipiteitähän nämä ovat eikä varmaa faktaa voi saadakaan, mutta Schumacher oli etenkin 90-luvulla mielestäni selkeästi muita parempi. Esim. vaikka kaudet 1995-1997. 1994 Benettonin laittomuuksista on puhuttu loputtomasti ja vaikka se olisikin faktaa, Schumacher voitti mestaruuden silti Williamsia hitaammalla autolla.
Joo, ei se meno Schumillakaan equal statuksella ollut ihmeellistä, hävisi mm. Rosbergille. Toisaalta ykköskuskina Benettonilla Verstappenmaista dominointia. Ei ollut kakkosesta mihinkään 94-95, eikä oikein Ferrarillakaan aluksi.Joo kyllä Schumi kova, ei sitä voi oikein mitenkään kiistää. Pieni kysymysmerkki vain jäänyt siitä ihan absoluuttisesta tasosta minulle ja monille muille. Jos katsoo vaikka miten joku Verstappen on nyt myllyttänyt tallikavereitaan ykköskuskin statuksella, mutta sitten kun on ajanut ns "equal statuksella" Sainzia ja Ricciardoa vastaan, niin ei se meno ole sitten ollut läheskään samanlaista.
17-19-vuotias Verstappen eri kuski kuin nykypäivänä, harva edes on ykkösissä sen ikäisenä. Verstappen löi Sainzin pistein 49-18, en tiedä millaista myllytystä olisi pitänyt odottaa 17-vuotiaalta?Joo kyllä Schumi kova, ei sitä voi oikein mitenkään kiistää. Pieni kysymysmerkki vain jäänyt siitä ihan absoluuttisesta tasosta minulle ja monille muille. Jos katsoo vaikka miten joku Verstappen on nyt myllyttänyt tallikavereitaan ykköskuskin statuksella, mutta sitten kun on ajanut ns "equal statuksella" Sainzia ja Ricciardoa vastaan, niin ei se meno ole sitten ollut läheskään samanlaista.