Mercedes-AMG Petronas 2021

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
5152
Tunnustaudun auliisti kuuluneeni siihen konklaaviin, jossa ei uskottu Antonellin nousevan Hamiltonin korvaajaksi. Jotkut täällä tiesivät paremmin jo hyvissä ajoin.

Nyt kun asiaan on saatu varmuus niin olen pelkästään iloinen Mersun rohkean raikkaasta valinnasta. Kausi 2025 tulee olemaan todella mielenkiintoinen.
Samoin. Mersu pelaa upporikasta ja rutiköyhää tilanteessa jossa autosta on tullut taas voittava pitkän ajan jälkeen.
Oikeastaan ihan rohkea ja ihailtava veto.

Nyt kun puhutaan sitten kaudesta -26, niin onko Mersulla halua kytätä Verstappenia? Sehän voisi tarkoittaa, että Ykä olisi mexitin kohde, jos Kimi ajelee suht' mukavasti.
 
Viimeksi muokattu:

Bukko

Voorumisti
Liittynyt
26.3.2019
Viestit
3173
Harmi etteivät valinneet Bottasta, mutta ikää on jo 35v ja suoritukset kädenlämpöisiä.
 

TeamVerstappen

Max Verstappen & Red Bull Racing
Liittynyt
17.1.2023
Viestit
308
Samoin. Mersu pelaa upporikasta ja rutiköyhää tilanteessa jossa autosta on tullut taas voittava pitkän ajan jälkeen.
Oikeastaan ihan rohkea ja ihailtava veto.

Nyt kun puhutaan sitten kaudesta -26, niin onko Mersulla halua kytätä Verstappenia? Sehän voisi tarkoittaa, että Ykä olisi mexitin kohde, jos Kimi ajelee suht' mukavasti.
Rehellisesti sanottuna en usko enään, että Mercedeksellä on mitään halua kytätä Verstappenia, jos Kimi suoriutuu hyvin. Kuten olemme taas nähneet, nyt kun ylivoimainen auto on poissa, Max ei enää ole se "ylivertainen kuski", joksi media ja jotkut foorumistit ovat häntä toitottaneet. Russell on puolestaan noussut tällä kaudella täysin uudelle tasolle kuljettajana, ja lyömällä Hamiltonin tällä tavalla hän on osoittanut olevansa yksi gridin parhaista kuskeista, ellei jopa paras.
 

Bukko

Voorumisti
Liittynyt
26.3.2019
Viestit
3173
Kyllä Ykä on Mersulla lead driverin paikkansa ansainnut. Kimin palkkaus taaseen vaikuttaa hieman hätiköidyltä. Veikkaan, että kuski profiloituu epävarmaksi yliyrittäjäksi. Totolla tulee riittämään selitettävää.
 

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3772
Rehellisesti sanottuna en usko enään, että Mercedeksellä on mitään halua kytätä Verstappenia, jos Kimi suoriutuu hyvin. Kuten olemme taas nähneet, nyt kun ylivoimainen auto on poissa, Max ei enää ole se "ylivertainen kuski", joksi media ja jotkut foorumistit ovat häntä toitottaneet. Russell on puolestaan noussut tällä kaudella täysin uudelle tasolle kuljettajana, ja lyömällä Hamiltonin tällä tavalla hän on osoittanut olevansa yksi gridin parhaista kuskeista, ellei jopa paras.
Ei jumalauta nyt taas :D Ketjusta toiseen tätä samaa jarnaa.
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
3818
Kyllä Ykä on Mersulla lead driverin paikkansa ansainnut. Kimin palkkaus taaseen vaikuttaa hieman hätiköidyltä. Veikkaan, että kuski profiloituu epävarmaksi yliyrittäjäksi. Totolla tulee riittämään selitettävää.
Mun veikkaus, että tulee laittamaan Yrjön tiukille kauden puolivälin jälkeen ja ehkä ainakin ajoittain ohikin. Kisavauhdissa jo ennen kesätaukoa
 

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
4613
Pahoin pelkään että tämä on too much, too soon Antonellille. Bearman ja Doohan saavat vetää rookiekauden tutkan alla, ketään ei tule pahemmin kiinnostamaan heidän tekemisensä. Case Antonelli, kaveri tulee Mersun soppari kainalossa ottamaan ensituntumaa ykkösiin ja samantien seinään. Mitä paineet tulevat olemaan ensi kaudella jos autolla pystyy taistelemaan voitosta, ne tulevat olemaan ennen näkemättömät. Nuori Verstappenkaan ei ollut läheskään samanalaisessa valokeilassa, oikeastaan hänet oli jo tuomittu epäonnistumaan, mutta todisti monen olevan väärässä vaikka romua tuli.
 

F1 God

Well-known member
Liittynyt
30.4.2018
Viestit
226
Pahoin pelkään että tämä on too much, too soon Antonellille. Bearman ja Doohan saavat vetää rookiekauden tutkan alla, ketään ei tule pahemmin kiinnostamaan heidän tekemisensä. Case Antonelli, kaveri tulee Mersun soppari kainalossa ottamaan ensituntumaa ykkösiin ja samantien seinään. Mitä paineet tulevat olemaan ensi kaudella jos autolla pystyy taistelemaan voitosta, ne tulevat olemaan ennen näkemättömät. Nuori Verstappenkaan ei ollut läheskään samanalaisessa valokeilassa, oikeastaan hänet oli jo tuomittu epäonnistumaan, mutta todisti monen olevan väärässä vaikka romua tuli.
Veikkaan että olet väärässä. Kimi tulee vetämään erittäin kovan avauskauden. Ei kuitenkaan ekalla kaudella voita Georgea.

Bearman ja Doohan tulevat floppaamaan.
 

TeamVerstappen

Max Verstappen & Red Bull Racing
Liittynyt
17.1.2023
Viestit
308
Pahoin pelkään että tämä on too much, too soon Antonellille. Bearman ja Doohan saavat vetää rookiekauden tutkan alla, ketään ei tule pahemmin kiinnostamaan heidän tekemisensä. Case Antonelli, kaveri tulee Mersun soppari kainalossa ottamaan ensituntumaa ykkösiin ja samantien seinään. Mitä paineet tulevat olemaan ensi kaudella jos autolla pystyy taistelemaan voitosta, ne tulevat olemaan ennen näkemättömät. Nuori Verstappenkaan ei ollut läheskään samanalaisessa valokeilassa, oikeastaan hänet oli jo tuomittu epäonnistumaan, mutta todisti monen olevan väärässä vaikka romua tuli.
Hyvää pohdintaa. Itsekin pelkään hiukan samaa, onhan tuo ennennäkemätöntä sarjan historiassa, että 18-vuotias tulee ensimmäisellä kaudellaan kärkitalliin, mahdollisesti jopa kaikkein nopeimpaan autoon. Silti esimerkiksi vauhti harjoituksissa oli aivan uskomatonta; näin jostain data-analyysiä, olikohan se The Racen artikkelissa. Lisäksi joidenkin lähteiden mukaan hän on ilmeisesti Mersun omissa testeissä kellottanut kovempia aikoja kuin Russell.

Lähin verrokki sarjassa olisi juurikin Verstappen, jonka uraa olen seurannut läheltä jo alusta asti. Itse olen aina pitänyt Maxia henkisesti hieman heikompana kuin keskivertokuljettajaa; paineet ja muut ulkoiset tekijät ovat aina vaikuttaneet hänen ajamiseensa enemmän kuin muihin, tähän päivään saakka. Siihen nähden, jos katsoo millaista Maxin tekeminen uran alussa oli, niin kyllähän siellä oli jonkin verran kolareita, mutta ei kuitenkaan aivan liikaa. Ja sitten hyvänä päivänä oli todella hyvä kuski. Maxiin peilaten uskoisin, että Antonelli voisi ensimmäisellä kaudellaan pärjätä jo varsin hyvin, jos henkinen puoli on hyvä, mihin kaikki tähän mennessä on viitannut. Mersun "no blame" kulttuuri voi myös auttaa asiassa.
 

Davros

Well-known member
Liittynyt
14.5.2013
Viestit
5994
Veikkaan että olet väärässä. Kimi tulee vetämään erittäin kovan avauskauden. Ei kuitenkaan ekalla kaudella voita Georgea.

Bearman ja Doohan tulevat floppaamaan.
Vähän olen itsekin pikkuhiljaa alkanut Bearmanin suuntaan epäilyjä heittämään. Antonelli on kuitenkin ollut niin selkeästi parempi, että pelkkien Preman vaikeuksien taakse on enää vaikeaa mennä. Ettei vaan Ocon ajelisi kahdeksikkoa hänen ympäri ensi kaudella.

Doohanille ei minulla mitään valtavia odotuksia missään vaiheessa ole ollutkaan, joten en voi puhua flopista.
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
5152
Mun veikkaus, että tulee laittamaan Yrjön tiukille kauden puolivälin jälkeen ja ehkä ainakin ajoittain ohikin. Kisavauhdissa jo ennen kesätaukoa
Aika vaikea se on tietää. Piastrin piti olla todella hyvä, ja vaikka välillä ihan ok suhailua, niin kyllähän Lando on stepin edellä kokonaisuudessa.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
9184
Sijainti
Helsinki
Pahoin pelkään että tämä on too much, too soon Antonellille. Bearman ja Doohan saavat vetää rookiekauden tutkan alla, ketään ei tule pahemmin kiinnostamaan heidän tekemisensä. Case Antonelli, kaveri tulee Mersun soppari kainalossa ottamaan ensituntumaa ykkösiin ja samantien seinään. Mitä paineet tulevat olemaan ensi kaudella jos autolla pystyy taistelemaan voitosta, ne tulevat olemaan ennen näkemättömät. Nuori Verstappenkaan ei ollut läheskään samanalaisessa valokeilassa, oikeastaan hänet oli jo tuomittu epäonnistumaan, mutta todisti monen olevan väärässä vaikka romua tuli.
Rookie-kausista lähin vertaus Antonellille löytyy Maxista, sillä hänen aikanaan oli jo tiukat testirajoitukset. Hamiltonin, Heikin, Räikkösen ym. tulokaskausia ei voi oikein verrata, sillä heillä oli enemmän valmistautumisaikaa.
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
3818
Aika vaikea se on tietää. Piastrin piti olla todella hyvä, ja vaikka välillä ihan ok suhailua, niin kyllähän Lando on stepin edellä kokonaisuudessa.
Landoa ainakin itse pidän Maxia taitavampana kuskina, kun saa vaan itseluottamusta vielä vähän, niin on varmasti suht pitelemätön. Piastri on myös aivan uskomaton kaveri, joka tuskin yhtään sen hitaampi, mutta Landolla paljon enemmän kokemusta
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8723
Sijainti
Vantaa
Landoa ainakin itse pidän Maxia taitavampana kuskina, kun saa vaan itseluottamusta vielä vähän, niin on varmasti suht pitelemätön. Piastri on myös aivan uskomaton kaveri, joka tuskin yhtään sen hitaampi, mutta Landolla paljon enemmän kokemusta
Kyllähän Norris ja Piastrikin on nostanut taso tällä kaudella, kun auto on antanut myöden. Norris on heittämättä tällä hetkellä TOP5 kuski. Lähdöt kun saa hiottua kuntoon, melko kovan luokan kuski kyseessä. Piastri tarvitsee tasaisuutta.

Kauden kovin epäonnistuja on mielestäni Alonso, jonka vauhti näyttää nippa nappa riittävän Strollin yläpuolelle. Kyseessä sentään ehkä maksukuskien ykkönen.
 

mm2006

Well-known member
Liittynyt
16.8.2008
Viestit
354
Antonelli diilistä tulee päälimmäisenä mieleen, että miksi? Mitä mahdollisuuksia näin aikainen nosto tuo Mercedekselle? Vaikea kuvitella, että Antonelli pystyy suorituskyvyllään tuomaan jotain sellaista plussaa mihin 1-2 vuodeksi penkkiälämmittäväksi palkattava veteraani ei olisi kyennyt.

Kuluva F2 kausi ei myöskään ole millään muotoa huutanut sitä, että Antonelli vain mädäntyy siellä turhan panttina. Päinvastoin parempaa saavutettavaa on niin kykyjen kuin tulostenkin puolesta alhaallakin.

Team Antonellin kannalta on helppo löytää argumentit hypätä huipulle heti, kun tilaisuus aukeaa: hypen maksimointi, koskaan ei tiedä mitä vaikeuksia seuraava kausi tuo tullessaan.

Mutta miksi Mercedes, se ei aukea.
 

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
4613
Landoa ainakin itse pidän Maxia taitavampana kuskina, kun saa vaan itseluottamusta vielä vähän, niin on varmasti suht pitelemätön. Piastri on myös aivan uskomaton kaveri, joka tuskin yhtään sen hitaampi, mutta Landolla paljon enemmän kokemusta
Täällähän kuulostaa ihan kuin Norris ja Piastri olisivat kaksoisjohdossa MM-sarjassa.
 

Davros

Well-known member
Liittynyt
14.5.2013
Viestit
5994
Minä olen selkeästi vähemmistössä, mitä tulee Lando Norrisiin. Aiemmilla kausilla olen häntä paljon puolustanut, kun muut ovat pitäneet hänen voitottomuuttaan lähinnä meeminä. Nyt kun McLaren on ollut selkeä ykkönen, niin on älytön Norris-hype lähtenyt myös käyntiin. Kun taas minun silmissä Norrisin osakkeet ovat laskeneet. Muuten voisin antaa myöten ja sanoa kyseessä olevan vain Verstappenin hyvyyden, mutta kun voittoja on Norrisin edestä ottanut myös Leclerc, Hamilton, Russell sekä tallikaveri Piastri. Jos Norris ei mestaruutta voita, niin mielestäni kyseessä on ainakin 2000-luvun paras auto, jolla mestaruus on hävitty.

En epäile hetkeäkään, että jos Red Bull ja McLaren vaihdettaisiin päikseen, niin Verstappenilla voittoja olisi 10+ ja ero kakkoseen selkeästi suurempi kuin nyt. Parempaan olisi pystynyt myös ainakin Hamilton ja Leclerc.
 

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
4613
Minä olen selkeästi vähemmistössä, mitä tulee Lando Norrisiin. Aiemmilla kausilla olen häntä paljon puolustanut, kun muut ovat pitäneet hänen voitottomuuttaan lähinnä meeminä. Nyt kun McLaren on ollut selkeä ykkönen, niin on älytön Norris-hype lähtenyt myös käyntiin. Kun taas minun silmissä Norrisin osakkeet ovat laskeneet. Muuten voisin antaa myöten ja sanoa kyseessä olevan vain Verstappenin hyvyyden, mutta kun voittoja on Norrisin edestä ottanut myös Leclerc, Hamilton, Russell sekä tallikaveri Piastri. Jos Norris ei mestaruutta voita, niin mielestäni kyseessä on ainakin 2000-luvun paras auto, jolla mestaruus on hävitty.

En epäile hetkeäkään, että jos Red Bull ja McLaren vaihdettaisiin päikseen, niin Verstappenilla voittoja olisi 10+ ja ero kakkoseen selkeästi suurempi kuin nyt. Parempaan olisi pystynyt myös ainakin Hamilton ja Leclerc.
Tämä. Lando Two Win, ei siinä kauan mennyt kun jää Verstappenit ja Hamiltonit taakse. Montakohan voittoa Verstappen raapi Mersun hybridi-aikakaudella? Taisi vetää voittoja Red Bullilla samat 10 mitä Bottas veti ylivoimaisella Mersulla. Lando on raapinut nyt 2 voittoa ylivoimaisella Mclarenilla ja silti jalka väpättää starteissa.
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
3818
Ei ne Mäkki montaa kisaa ole ollut paras allround auto nyt kuitenkaan, vaikka nyt kyllä siltä muutaman kisan verran näyttänyt. Ja niin Se Maxikin kipuili ekoien voittojensa aikaan, kuten varmaan kaikki.

Ja nythän Maxillakin olisi paikka näyttää, että ajaa hienosti myös vähän ylivoimaista autoa kehnommallakin kalustolla
 
Ylös