Messenger Service

Nick_W

Ihmisohjus
Liittynyt
20.10.2000
Viestit
5196
Sijainti
Töysä
Minulla on Windows Xp ja siihen ilmaantuu aina jotain Messenger Service-laatiokoita eli jotain Tiedotuspalvelu-mainoksia.

Miten ne saa pois?
 

Wilpuri

Senile Member
Liittynyt
28.6.1999
Viestit
9041
Sijainti
hki
Sun täytyisi löytää XP:stäsi sellainen näkymä jossa sen palvelujen tiloja vaihdetaan.

Windowsin alapalkista Käynnistä (Start) -> Asetukset (Settings) -> Ohjauspaneeli (Control panel) -> Valvontatyökalut (Administrative tools) -> Palvelut (Services)

Viestinvälitys (Messenger) -tekstin päällä hiiren oikean napin alta Ominaisuudet (Properties) ja seuraavasta näkymästä paina Seis (Stop) ja sen jälkeen vielä käynnistystavaksi Ei käytössä (Disabled)
 

McMike

Guest
Vastaisen varalle. Kun asentaa Windows XP:n, kannattaa välittömästi asennuksen jälkee käydä rekisteristä poistamassa tiedosto: msmsgs.exe.
Kun rekisterissä antaa hakusanaksi msmsgs.exe, voi etsiä kaikki tuon lauseen sisältämät tiedostot ja kansiot ja poistaa ne sieltä. Tämä kannattaa siis tehdä välittömästi asennuksen jälkeen niin sitten pääsee siitä lopullisesti eroon.

Itse menettelen XP: asennuksen jälkeen näin ja mikään msn juttu ei ole sen jälkeen kummitellut eikä haitannut.

msmsgs.exe:n poistaminen ei ainakaan minulla ole vaikuttanut normaalin sähköpostin toimintaan millään tavalla haittaavasti.
 

Wilpuri

Senile Member
Liittynyt
28.6.1999
Viestit
9041
Sijainti
hki
Tuo McMiken mainitsema XP:n (ilmeisesti oletuksena automaattisesti asentuva?) Windows Messenger on sitten oma asiansa. Sitä ei siis pidä sekoittaa tuohon Nick Woodyn ongelman aiheuttaneeseen Messenger-palveluun.

Itselläni ei XP:ssäni tuo Windows Messenger toiminut oikein halutulla tavalla. Kun sitä yritti käynnistää, niin itse prosessi kyllä käynnistyi ihan ok ilmeisesti, eli task managerissa näkyi pyörimässä, mutta työpöydän alapalkkiin ei sitä tuntunut kovin helpolla ilmestyvän, tai välillä tuli näkyviin ja välillä taas ei. En kuitenkaan päässyt tuota sovellusta siis käyttämään välillä ollenkaan. Koitin sitä jotain XP:n alapalkkiin liittyvissä asetuksissa mainittua passiivisten ohjelmien systeemiäkin säädellä siten, että mitään ei piilotettaisi alapalkista, mutta ei vain näkynyt. Newseistä löysin maininnan, että Norton Antiviruksen pikaviestinohjelmiin liittyvä toiminto saattaa sotkea tuossa tilanteessa juuri tuolla tavalla, mutta eipä silläkään ollut omaan tilanteeseeni vaikutusta.

Poistin sitten tuon Windows Messengerin XP:stä ihan ns. normaalilla tavalla, eli ohjauspaneelista lisää/poista sovellus ja sieltä sitten se osasto, jossa itse XP:n komponentteja pääsee lisäilemään ja poistamaan. Windows Messengerin uninstalloinnin jälkeen sitten asensin tuon perinteisemmän MSN Messengerin ja se on sitten toiminut jopa ihan niin kuin toivonkin.
 

Nick_W

Ihmisohjus
Liittynyt
20.10.2000
Viestit
5196
Sijainti
Töysä
Messenger-keskusteluohjelma ei liittynyt mitenkään tuohon Messenger Service sydeemiin. Itse käytän Messenger-keskusteluohjelmaa joten en poista sitä.
 

Jape

Well-known member
Liittynyt
6.7.2001
Viestit
1089
Osoitteesta http://www.xp-antispy.org/index.php?option=com_remository&Itemid=26 saat pienen ohjelman nimeltään xp-antispy, jolla voit myös kätevästi poistaa mm. messengerin joko kokonaan pois käytöstä tai asettaa niin ettei messenger avaudu Outkook Expressin kanssa (mikäli sellaista edes käyttää...).
Ohjelmassa löytyy myös net send ominaisuuden poistot jne.jne.
Suosittelen.
 

Jape

Well-known member
Liittynyt
6.7.2001
Viestit
1089
Nick_W sanoi:
Messenger-keskusteluohjelma ei liittynyt mitenkään tuohon Messenger Service sydeemiin. Itse käytän Messenger-keskusteluohjelmaa joten en poista sitä.
Poistamalla tuon net send ominaisuuden (kts. ylläoleva viestini) saat ne ikkunoiden silmille hyppimiset loppumaan.

Ilman tuota pikku xp-antispy ohjelmaa poistat käytöstä Viestinvälitys palvelun.

Omatietokoneen päällä hiiren oikealla -> Hallitse -> Palvelut -> Viestinvälitys -> Poista käytöstä.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös