Mestaruus 2004

Ilmari

Banned
Liittynyt
6.8.2003
Viestit
1939
Ei taida monen toivo Kimin mestaruudesta toteutua tällä kaudella. Tietysti voidaan todeta että kausi on vasta alussa, mutta ei taida historia tuntea tapausta jossa kauden avauksessa näin surkeaa suorituskykyä esittänyt talli olisi noussut mestaruudesta taistelemaan. Tätä menoa taitavat voitot ja podiumpaikatkin olla Mäkille kiven takana.

Ferrarin suorituskyky tuntuu olevan monille kova paikka. Ne tunnelmat joissa elettiin kun Mäkki oli saanut uuden autonsa ensimmäisenä julkaistua, ovat vaihtuneet epäuskoiseksi tyrmistykseksi. Ei kuitenkaan pidä unohtaa mistä formuloissa pohjimmiltaan on kysymys. Kysymys on siitä kuka tekee parhaan auton.

Mielenkiinnon kannalta olisi tietysti toivottavaa että edes joku talli kykenisi Ferrarin haastamaan.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
no tosiasia on se että mäkin 19 mallilla ajettiin marras-/joulukuussa todella hyviä aikoja, sitten tammikuussa romahti... mistä tuo johtuu, vaikee sanoa, mut itse veikkaan että kun autosta otetaan kaikki irti niin kestävyys menee, eli kauden alkuun oltaisiin otettu eri vaihteisto, erilaiset jäähdytykset jnejne...
 

Pete

Well-known member
Liittynyt
28.11.1999
Viestit
1211
Sijainti
Oulu
No johtihan Häkkinenkin 10 pisteellä Schumia Melbournen Gpn jälkeen, mutta niin vain Schumi vielä nousi mestaruustaisteluun mukaan. Tosin tekniikan pettämiset meni Häkkiselle 5-0 avauskilpailun jälkeen.
 

AMS82

Well-known member
Liittynyt
13.12.2002
Viestit
1641
Sijainti
Turku
Miksipä sitä kiistämään. Tänä vuonna on ensimmäisen GP:n perustellaa vain yksi ainoa mestarisuosikki.

F1:ten perimmäinen luonne ei tosin mielestäni oli se, kuka tekee parhaan auton, vaan se kenellä on kauden aikana paras auto.
On mahdollista joskin epätodennäköistä, että kauden puolen välin jälkeen uusi Renaultin moottori ja McLarenin kehitysversio pystyvät pistämään Ferrarin koville. Kun kisoja ajetaan aikaisempaa useampi, on jotain toivoa siitä, että alkukauden jälkeen tilanne vielä kääntyisi.

Räikösen mestaruudesta ei kannata puhua, mutta voittojen määrä lienee mahdollista moninkertaistaa kaikesta huolimatta, vaikka se erittäin vaikeaa tuleekin olemaan.
 

Jr-

Maximum Attack
Liittynyt
29.3.2000
Viestit
14798
Sijainti
Saviseutu
Renault voi olla kova haastaja Ferrarille Imolasta eteenpäin kunhan saavat uuden kehitysversion moottorista. Tosin kelit ratkaisee aikapaljon, kuumassa Michelin hallitsee viileässä ja sateessa Brigestone.

Williamssista en sano vielä mitään.

McLarenista ei taida olla ennen kauden puoltaväliä haastamaan kärkeä. :frown:
 
Viimeksi muokattu:

MaranelloRed

'Buongiorno a tutti'
Liittynyt
22.2.2000
Viestit
3059
Sijainti
Maranello
Olihan Australiassakin harjoitusten aikana lämmintä mutta Brisukka piti Ferrarin alla pintansa. Luulo että Michelin olisi parempi rengas tänä vuonna kuumissa olosuhteissa tullaan osoittamaan totaalisen vääräksi Malesian GP:ssä.
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
MaranelloRed sanoi:
Olihan Australiassakin harjoitusten aikana lämmintä mutta Brisukka piti Ferrarin alla pintansa. Luulo että Michelin olisi parempi rengas tänä vuonna kuumissa olosuhteissa tullaan osoittamaan totaalisen vääräksi Malesian GP:ssä.
Toivottavasti ei! Kukaan ei halua vuoden 2002 uusintaa!
 

Henkka

Madministrator
Liittynyt
21.10.1999
Viestit
9286
Sijainti
Tampester
Näinhän se varmaan on. Ferrarin etumatka tuskin johtuu muusta kuin siitä että Michelinin etumatkaa ei enää ole. Auto on ollut paras jo pitkään ja on sitä edelleen.
 

MaranelloRed

'Buongiorno a tutti'
Liittynyt
22.2.2000
Viestit
3059
Sijainti
Maranello
Koskakohan Michelinillä palaa pinna ja he alkavat palvella "erästä" Ranskalais tallia hivenen paremmin kuin saarivaltakunnan kilpatalleja. Epäilemättä Michelinkin kärsii siitä että pyytäjiä on niin monta. ja muutta periaatteitaan edes hivenen.

Saattoihan GA:ssa olla omat ongelmansa mutta F2004 ne on onnistuttu korjaamaan tai sitten renkaat ovat kehittyneet kilpailijan tasolle.
 

Observer

Well-known member
Liittynyt
23.10.2000
Viestit
14546
MaranelloRed sanoi:
Koskakohan Michelinillä palaa pinna ja he alkavat palvella "erästä" Ranskalais tallia hivenen paremmin kuin saarivaltakunnan kilpatalleja. Epäilemättä Michelinkin kärsii siitä että pyytäjiä on niin monta. ja muutta periaatteitaan edes hivenen.

Saattoihan GA:ssa olla omat ongelmansa mutta F2004 ne on onnistuttu korjaamaan tai sitten renkaat ovat kehittyneet kilpailijan tasolle.
Toiveajattelua tämän ranskalais tallin osalta. Epäilemättä usean tiimin testaaminen tuottaa suuremmalla todennäköisyydellä parempia renkaita ja siitä hyötyy myös ranskalais talli. Australiassa Bridgestonet eivät olleet Michelinin tasolla vaan valovuoden edellä.
 

Jr-

Maximum Attack
Liittynyt
29.3.2000
Viestit
14798
Sijainti
Saviseutu
Olikomuuten havaittavissa Melbournessa, että Michelin ei lämpeä yhtä nopeasti kuin Brigestone?
 

MaranelloRed

'Buongiorno a tutti'
Liittynyt
22.2.2000
Viestit
3059
Sijainti
Maranello
Sanopa Observer pari hyvää syytä miksei esittämäni asioiden kulku ole mahdollista mielestäsi. Mikä estää Misukkaa tekemästä kyseisen tempun. Jos Renault menee höyryjyrän lailla kohti hyvää kautta niin houkutus varmasti on suuri. Montaa tallia palvelemalla saadaan hyviä renkaita mutta ei niin hyviä että niillä olisi voitu voittaa mestaruus (ainakaan vielä).
 

Kossu

Well-known member
Liittynyt
20.3.2002
Viestit
101
Jr- sanoi:
Renault voi olla kova haastaja Ferrarille Imolasta eteenpäin kunhan saavat uuden kehitysversion moottorista. Tosin kelit ratkaisee aikapaljon, kuumassa Michelin hallitsee viileässä ja sateessa Brigestone.

Noh toivotaan että edes joku talli pystyisi hiukan pistämään ferkulle kampoihin, kukaan jaksa tämmöisiä kisoja katella, en ainakaan minä. Ja sen tallin ei tarvitse välttämättä olla laareni, ihan sama mikä talli mutta mukavampi olisi katsella kilpa-ajoa eikä jonossa köröttelyä.
 

mn97

Banned
Liittynyt
25.1.2004
Viestit
1707
patriot sanoi:
Toivottavasti ei! Kukaan ei halua vuoden 2002 uusintaa!
Ole rauhassa se ei tule toistumaan. Tästä vuodesta tulee vielä tylsempi, Ferrari tulee todennäköisesti vain lisäämään etumatkaa ja ajamaan helppoihin kaksoisvoittoihin joka kisassa. Muidenkin tallien tasoerot tulevat jatkossa revähtämään niin, että mistään kilpailusta on edes turha puhua. Loppujen lopuksi yleisö ja rahoittajat kyllästyvät koko touhuun ja lähtevät muille maille. Muutama talli joutuu lopettamaan toimintansa ja näin ollen loput joutuvan käyttämään 3:sia autojaan. Sarja tulee liian kalliiksi ja se joudutaan lopettamaan. :(
 

Asko S.

Tonttu
Liittynyt
1.3.2002
Viestit
4146
Sijainti
Tampere
Tämän kisan tuloksiin, tai paremmin sanottuna aikaeroihin, vaikutti varmasti ainakin Ralfin, Montoyan ja Coulthardin jääminen "hitaampien" perään. Coulthard jäi alussa Saton taakse, Ralf Buttonin ja Montoya Trullin ja Buttonin taakse. Ei noilla tietenkään mitään ratkaisevaa selitetä, mutta ehkä jossain tapauksessa sijankin...

Jos Malesia sopii muille kuin Ferrarille suhteessa paremmin, voi siitä ihan hyväkin kisa kehkeytyä... Tuuria toki tarvitaan myös, sen verran ylivoimainen Ferrari oli tänään.

Olisikohan tässä tallien nokkimisjärjestys?

Ferrari
Renault, Williams - Montoya olisi ehkä ollut lähempänä Alonsoa, ilman alun kämmiä
BAR, McLaren - Ei tässä mitään suurta eroa ole, Räikkönen olisi varmasti ollut lähellä Buttonia, kunhan kaikki olisi natsannut.
Sauber, Jaguar, Jordan - Fisico & Heidfeld taistelivat tasaverroin jossain vaiheessa. Webber toki erottui nopeudellaan, mutta keskeytti.
Toyota - Ei minkäänlaista havaintoa.
Minardi
 

Asko S.

Tonttu
Liittynyt
1.3.2002
Viestit
4146
Sijainti
Tampere
mn97 sanoi:
Ole rauhassa se ei tule toistumaan. Tästä vuodesta tulee vielä tylsempi, Ferrari tulee todennäköisesti vain lisäämään etumatkaa ja ajamaan helppoihin kaksoisvoittoihin joka kisassa. Muidenkin tallien tasoerot tulevat jatkossa revähtämään niin, että mistään kilpailusta on edes turha puhua.
Jotenkin epäilisin tuota. Ehkä Australia vain sopii Bridgestonelle ja Ferrarille muita paremmin. Toki Ferrari tulee olemaan vahva melkein joka kisassa tällä kaudella, sitä ei käy kiistäminen, mutta varmasti tulee sitten niitä heikompiakin kisoja. Viime vuonna Ferrari oli aika monenakin viikonloppuna nopein, mutta sössivät sitten kisassa...

Ferrarin takana neljä tallia ovat kohtuu tasaisia, joten eiköhän ainakin siellä jonkinlaista taistelua nähdä väkisinkin.
 

McMike

Guest
McLarenin kauden avaus meni tosiaan alle kaikkien ennakkotoiveiden mutta luotan siihen, että vielä macci sieltä nousee ja tulee mukaan kauden alkuvaiheissa kisaamaan kärkisijoituksista. McLarenilla on kaikki resurssit olemassa, joitka vaaditaan voittotaistoihin ja nyt siellä tehdään töitä todella lujaa, että autoa saadaan parannettua ja Kimillekin aukeaisi tie aina voittoon saakka.

McLaren on mahtitalli ja siellä ei todellakaan katsota avauskisan epäonnistumista hyvällä. -90 luvun loppupuolella oli Ferrari pienessä kriisissä, sitten tuli Todt ja pani oman osaamisensa peliin. Hedelmät ovat nyt kypsyneet ja poimittavissa. Luotan, että McLaren tulee tekemään saman tempun. Auto saadaan kulkemaan ja kestämään ja tulee olemaan mukana tämän vuoden merkkimestaruustaistossa kuin myös kuljettajien mestaruutta ratkottaessa.
 

männänpalautusjousi

Well-known member
Liittynyt
28.3.2001
Viestit
88
Hassua väittää, että Malesia sopisi muille paremmin kuin Ferrarille kun statistiikka kuitenkin osoittaa tästä 1999 alkaen ajetusta kilpailusta seuraavaa:

1999:
Paalu Michael Shumacher / Ferrari
Voitto Eddie Irvine / Ferrari

2000:
Paalu Michael Schumacher / Ferrari
Voitto Michael Schumacher / Ferrari

2001:
Paalu Michael Schumacher / Ferrari
Voitto Michael Schumacher / Ferrari

2002:
Paalu Michael Schumacher / Ferrari
Voitto Ralf Schumacher / Williams

2003:
Paalu Fernando Alonso / Renault
Voitto Kimi Räikkönen / McLaren

Tilastojen valossa Malesia siis sopii Ferrarille paremmin kuin hyvin vaikka viime vuonna alkukaudella olikin muutama hankala osakilpailu Ferrarille.

Eiköhän Italian kansallislaulua päästä siis kuuntelemaan Malesiassakin.

Monet varmaan muistavat miten vuonna 1999 palattuaan kilpailukentille loukkaantumisensa jälkeen Schumacher auttoi osakilpailuvoiton Irvinelle pitäen kaikkia muita täysin pilkkanaan Malesiassa.
 

Mikke76

Member
Liittynyt
21.1.2004
Viestit
24
Sijainti
Uzbekistan
Voi Voi mitä Liirum Laarumia. Taitaa gloryhunterit vaipua epätoivoon?

Itse en epäile yhtään etteikö mäkki nousis takaisin mestaruustaisteluun, mutta kovasti töitä se vaatii.
 

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
männänpalautusjousi sanoi:
Hassua väittää, että Malesia sopisi muille paremmin kuin Ferrarille kun statistiikka kuitenkin osoittaa tästä 1999 alkaen ajetusta kilpailusta seuraavaa:
Sopii varmasti Ferrarille, mutta Michelinille varmasti vielä paremmin. ;)
 
Ylös